دژپسند: واگذاری ۱۲۷ هزار میلیارد تومانی اموال دولتی در سال 99

[ad_1] به گزارش خبرآنلاین، در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس سوال‌ احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز از وزیر امور اقتصادی و دارایی و سوال روح الله نجابت نماینده شیراز و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر امور اقتصادی و دارایی در دستور کار جلسه امروز مجلس قرار گرفت.  واگذاری ۱۲۷ هزار میلیارد تومانی اموال و

کد خبر : 44490
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
دژپسند: واگذاری ۱۲۷ هزار میلیارد تومانی اموال دولتی در سال 99

[ad_1]

به گزارش خبرآنلاین، در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس سوال‌ احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز از وزیر امور اقتصادی و دارایی و سوال روح الله نجابت نماینده شیراز و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر امور اقتصادی و دارایی در دستور کار جلسه امروز مجلس قرار گرفت. 

واگذاری ۱۲۷ هزار میلیارد تومانی اموال و دارایی های دولتی در سال گذشته

وزیر امور اقتصاد و دارایی  در پاسخ به سوال علیرضابیگی مبنی بر اینکه علت واگذاری شرکت ایران ایرتور، ضمن اشاره به عملکرد سازمان خصوصی سازی در سال گذشته، گفت: ما در سال گذشته موفق شدیم تا ۳۵ هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم از محل واگذاری ها به خزانه واریز کنیم که از این نظر، طی سال گذشته ما متمایزترین سال را داشته ایم.

 فرهاد دژپسند اظهار کرد: سال 99 یکی از سال های متمایز در بحث واگذاری در تامین منابع بودجه دولت و هم در اجرای بند «و» تبصره 5 قانون بودجه بود.

وی افزود: ما در سال گذشته موفق شدیم تا 35 هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم از محل واگذاری ها به خزانه واریز کنیم، از این مبلغ 32 هزار میلیارد تومان بودجه حاصل از واگذاری به صورت ETF و شناور بوده که تمامی این موارد به صورت شفاف در بازار سرمایه عرضه شده است.

دژپسند اظهار کرد: از سوی دیگر تقریبا حدود 2 هزار میلیارد تومان از محل اقساط وصول شده است، همچنین 14 هزار و 500 میلیارد تومان سهام واگذار شده ولی منابع آن به جای خزانه به سازمان هدفمندی واریز شده تا برای اجرای قانون معیشت مجلس و ستاد کرونا به مردم پرداخت شود.

وزیر اقتصاد و امور دارایی تصریح کرد: در مجموع با تهاتر در سال 99، حدود 127 هزار میلیارد تومان واگذاری انجام شده که براین اساس ما طی سال گذشته متمایزترین سال را از این نظر داشته ایم.

نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به علیرضابیگی قانع شدند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه 31 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال احمد علیرضابیگی از فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص علت عدم ابطال واگذاری شرکت ایران ایرتور علیرغم احراز تخلفات قانونی از سوی سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری این شرکت، با 139 رأی موافق، 60 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 239 نماینده حاضر در جلسه از پاسخ وی قانع شدند.

بر اساس این گزارش سیدغنی نظری خانقاه عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش احمد علیرضابیگی نماینده تبریز و آذرشهر و اسکو را به شرح زیر قرائت کرد: در اجرای ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، سؤال فوق در جلسه رسمی مورخ 6/8/99 کمیسیون با حضور 17 نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده محترم سؤال کننده و وزیر محترم، مطرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ‌های ارائه شده وزیر محترم اموراقتصادی و دارایی، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (3) ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه ارسال می شود. 

223224

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.