دو هفته پس از فاجعه، زمین لرزه جدیدی در منطقه مرزی ترکیه و سوریه رخ داد

[ad_1] مرکز زمین لرزه روز دوشنبه این بار به بزرگی 6.3 ریشتر حوالی شهر آنتاکیا در جنوب ترکیه بوده و در سوریه، مصر و لبنان احساس شده است. مرکز لرزه‌نگاری مدیترانه‌ای اروپا (EMSC) گفت که این در عمق تنها دو کیلومتری (1.2 مایلی) برخورد کرده است که احتمالاً تأثیر آن را در سطح زمین افزایش

کد خبر : 322698
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۵۵
دو هفته پس از فاجعه، زمین لرزه جدیدی در منطقه مرزی ترکیه و سوریه رخ داد

[ad_1]

مرکز زمین لرزه روز دوشنبه این بار به بزرگی 6.3 ریشتر حوالی شهر آنتاکیا در جنوب ترکیه بوده و در سوریه، مصر و لبنان احساس شده است.

مرکز لرزه‌نگاری مدیترانه‌ای اروپا (EMSC) گفت که این در عمق تنها دو کیلومتری (1.2 مایلی) برخورد کرده است که احتمالاً تأثیر آن را در سطح زمین افزایش می‌دهد.

مونا العمر گفت که او در یک چادر در پارکی در مرکز آنتاکیا بود که آخرین زمین لرزه رخ داد.

او در حالی که پسر 7 ساله‌اش را در آغوش گرفته بود، در حالی که گریه می‌کرد، گفت: «فکر می‌کردم زمین زیر پای من شکافته می‌شود.

ساعاتی قبل، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در سفر به ترکیه گفت که واشنگتن «تا زمانی که طول بکشد» کمک خواهد کرد، زیرا عملیات نجات در پی زلزله 6 فوریه و پس لرزه های آن در حال کاهش است و تمرکز بر روی به سمت سرپناه فوری و کار بازسازی.

اداره مدیریت حوادث و فوریت های این کشور روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان زمین لرزه های دو هفته پیش در ترکیه به 41156 نفر رسیده است و انتظار می رود با 385000 آپارتمان ویران شده یا آسیب جدی وارد شود و بسیاری از مردم همچنان ادامه داشته باشند. گم شده

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که کار ساخت نزدیک به 200000 آپارتمان در 11 استان زلزله زده ترکیه از ماه آینده آغاز خواهد شد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که مجموع کمک های بشردوستانه ایالات متحده برای حمایت از پاسخ به زلزله در ترکیه و سوریه به 185 میلیون دلار رسیده است.

آژانس سلامت جنسی و باروری سازمان ملل متحد (UNFPA) اعلام کرد در میان بازماندگان زلزله حدود 356000 زن باردار هستند که نیاز فوری به خدمات بهداشتی دارند.

آنها شامل 226000 زن در ترکیه و 130000 زن در سوریه هستند که حدود 38800 نفر از آنها در ماه آینده زایمان خواهند کرد. بسیاری از آنها در کمپ ها پناه گرفته بودند یا در معرض دمای انجماد قرار داشتند و برای به دست آوردن غذا یا آب تمیز تلاش می کردند.

کمک به سوریه

در سوریه که بیش از یک دهه جنگ داخلی از هم پاشیده شده است، بیشترین تلفات در شمال غرب بوده است، جایی که سازمان ملل اعلام کرد 4525 نفر کشته شدند. این منطقه توسط شورشیان در حال جنگ با نیروهای وفادار به رئیس جمهور بشار اسد کنترل می شود که تلاش های کمک رسانی را پیچیده می کند.

مقامات سوری می گویند 1414 نفر در مناطق تحت کنترل دولت اسد کشته شدند.

سازمان خیریه پزشکی پزشکان بدون مرز (MSF) گفت کاروانی متشکل از 14 کامیون آن روز یکشنبه برای کمک به عملیات نجات از ترکیه وارد شمال غرب سوریه شده است.

برنامه جهانی غذا (WFP) همچنین بر مقامات آن منطقه فشار می آورد تا مانع از دسترسی به کمک از مناطق تحت کنترل دولت سوریه شوند.

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گفت: تا صبح دوشنبه، 197 کامیون بارگیری شده با کمک های بشردوستانه سازمان ملل از طریق دو گذرگاه مرزی وارد شمال غرب سوریه شده اند.

هزاران پناهجوی سوری در ترکیه به خانه های خود در شمال غرب سوریه بازگشته اند تا با اقوام آسیب دیده از ویرانی ارتباط برقرار کنند.

در گذرگاه مرزی Cilvegozu ترکیه، صدها سوری از اوایل روز دوشنبه برای عبور به صف ایستادند.

مصطفی حنان که همسر باردار و پسر 3 ساله خود را رها کرد، گفت که حدود 350 نفر را در انتظار دیده است.

این برقکار 27 ساله خودرو گفت که خانواده‌اش پس از فروریختن خانه‌شان در آنتاکیا، برای چند ماه ترک می‌کردند و با تعهد مقامات به آنها اجازه می‌داد تا شش ماه را در سوریه بگذرانند بدون اینکه فرصت بازگشت به ترکیه را از دست بدهند.

او گفت: “من نگرانم که اجازه بازگشت داده نشود.” ما قبلاً از ملت خود جدا شده ایم. الان هم قراره از خانواده جدا بشیم؟ اگر اینجا را دوباره بسازم اما نتوانند برگردند، جانم از دست می‌رود.»

(گزارش اضافی توسط هنریت چاکار، هومیرا پاموک، حسین هایاتسفور و ازگی ارکویون؛ نوشته مایکل جورجی و دومینیک ایوانز؛ ویرایش توسط نیک مکفی، مارک هاینریش، الکس ریچاردسون و الکساندر اسمیت)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.