دو نفر از چهار آمریکایی که توسط افراد مسلح در مکزیک ربوده شده بودند، جسد پیدا کردند

[ad_1] آمریکو ویارئال، فرماندار تاماولیپاس، ایالتی که چهار نفر از تگزاس به آنجا رفتند، گفت که بازماندگان و دو جسد توسط نیروهای امنیتی مکزیک صبح روز سه شنبه در یک کابین چوبی در جنوب شرقی شهر مرزی ماتاموروس کشف شدند. مقامات هنوز در حال بررسی چگونگی مرگ این دو آمریکایی هستند و یکی از مقامات

کد خبر : 330442
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۶:۲۲
دو نفر از چهار آمریکایی که توسط افراد مسلح در مکزیک ربوده شده بودند، جسد پیدا کردند

[ad_1]

آمریکو ویارئال، فرماندار تاماولیپاس، ایالتی که چهار نفر از تگزاس به آنجا رفتند، گفت که بازماندگان و دو جسد توسط نیروهای امنیتی مکزیک صبح روز سه شنبه در یک کابین چوبی در جنوب شرقی شهر مرزی ماتاموروس کشف شدند.

مقامات هنوز در حال بررسی چگونگی مرگ این دو آمریکایی هستند و یکی از مقامات مکزیکی گفت که محتمل ترین توضیح برای ربوده شدن این گروه این بود که آنها با شخص دیگری اشتباه گرفته شدند.

ویارئال در یک کنفرانس خبری گفت که یکی از دو آمریکایی زنده‌مانده از ناحیه پایش با گلوله زخمی شد که تهدیدی برای زندگی نبود، در حالی که دیگری که یک زن بود آسیبی ندید.

او گفت که یک زن مکزیکی 33 ساله نیز در جریان آزمایش آدم ربایی، ظاهراً بر اثر یک گلوله سرگردان جان خود را از دست داد.

مرد 24 ساله ای که در کابین از آنها محافظت می کرد در محل دستگیر شد. ویارئال گفت، قبل از اینکه آنها پیدا شوند، این چهار نفر به مکان‌های متوالی در منطقه، از جمله یک کلینیک محلی در تلاش برای بیرون راندن مجریان قانون از مسیر منتقل شده بودند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری قبلی گفت: «ما بسیار متأسفیم که این اتفاق در کشورمان رخ می‌دهد و به خانواده‌های قربانیان، دوستان آن‌ها و مردم ایالات متحده تسلیت می‌گوییم».

مقامات مکزیکی متعهد شدند که برای یافتن عاملان این جنایت با ایالات متحده همکاری کنند، اما آدم ربایی ها نگرانی ها را در مورد خشونت باندها در مکزیک مورد توجه قرار داد و واکنش های خشمگینانه برخی از سیاستمداران آمریکایی را در انتقاد از تلاش های مکزیک برای مبارزه با جنایت برانگیخت.

این چهار آمریکایی هنگام ورود به ماتاموروس در روز جمعه در یک مینی ون سفید رنگ بودند. مقامات گفتند که افراد مسلح بلافاصله پس از آن به آنها شلیک کردند و سپس آنها را به زور سوار خودروی دیگری کردند.

ویدیویی که ظاهراً از آدم ربایی در رسانه های اجتماعی منتشر شده است، نشان می دهد زنی که توسط گروهی از مردان با زره بدن و اسلحه به سمت یک وانت سفید رنگ می رود. قبل از اینکه مردان دو چهره مستعد را بکشند، به زور به پشت کشیده شد.

ویارئال گفت که مقامات مکزیکی صبح روز سه شنبه بازماندگان را به مقامات آمریکایی در مرز تحویل دادند و این دو جسد در چند ساعت آینده دنبال خواهند شد.

وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که دو آمریکایی به ایالات متحده بازگشته اند و اجساد بعدا به این کشور خواهند رسید.

ABC News روز دوشنبه نام این چهار آمریکایی را به نام های شید وودارد، زیندل براون، لتاویا مک گی و اریک جیمز ویلیامز اعلام کرد. یکی از مقامات Tamaulipas دو نفر آخر را به عنوان بازماندگان شناسایی کرد.

به گفته این مقام، ویلیامز در بیمارستانی در براونزویل، تگزاس، در آن سوی مرز ماتاموروس تحت درمان بود.

تهدید نظامی

جمهوری خواهان ایالات متحده، به ویژه، بر دولت ایالات متحده فشار می آورند تا در بحبوحه افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد ناشی از فنتانیل، یک ماده افیونی مصنوعی که توسط کارتل های مکزیکی قاچاق می شود، موضع سخت تری در قبال جرایم سازمان یافته در جنوب مرز اتخاذ کند.

سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام روز دوشنبه گفت زمان آن فرا رسیده است که مکزیک را “در جریان قرار دهیم” و از ارائه قانونی برای طبقه بندی برخی از کارتل های مواد مخدر مکزیکی به عنوان “گروه های تروریستی خارجی” و ایجاد زمینه برای استفاده از نیروی نظامی در صورت لزوم حمایت کرد.

او به فاکس نیوز گفت: “من به دولت مکزیک می گویم اگر شما عمل خود را پاک نکنید، ما آن را برای شما پاک می کنیم.”

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، این حادثه در تاماولیپاس را محکوم کرد که مدت‌هاست یکی از خشن‌ترین ایالت‌های باندی در مکزیک بوده است. او در یک نشست خبری گفت: «حمله به شهروندان آمریکایی، بدون توجه به هر کجا، غیرقابل قبول است.

ایروینگ باریوس، دادستان کل تاماولیپاس، در کنفرانس با ویارئال گفت که کارتل خلیج فارس در این منطقه فعالیت می کند، اما از سرزنش صریح آن خودداری کرد.

باریوس گفت که آنها احتمالاً هنگام ربوده شدن با شخص دیگری اشتباه گرفته شده اند، اما خاطرنشان کرد که مقامات هنوز چندین خط تحقیقات را دنبال می کنند.

مقامات Tamaulipas گفتند که آنها متوجه شده اند که مک گی با این گروه به مکزیک سفر می کند تا جراحی زیبایی انجام دهد.

لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک، قول داد که قاتلان را به دست عدالت بسپارد، اما به آنچه که به عنوان پوشش خبری “تابلوید” از این واقعه معرفی کرد، انتقاد کرد و رسانه‌ها را متهم کرد که به قتل‌های مکزیکی‌ها در ایالات متحده توجهی ندارند.

(گزارش توسط دیو گراهام و برندان اوبویل؛ گزارش اضافی توسط لیزبث دیاز و کایلی مدری در مکزیکو سیتی، و دیوید شپردسون، استیو هالند، آندریا شلال و سوزان هیوی در واشنگتن دی سی؛ ویرایش توسط استفان آیزنهامر، سوزان فنتون و دیپا بابینگتون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.