دومین نمایشگاه ملی انار در ساوه آغاز بکار کرد

[ad_1] ایسنا/مرکزی بدنبال برگزاری دومین جشنواره ملی انار در ساوه، نمایشگاه ملی این میوه بهشتی نیز در شهر یاقوت های سرخ آغاز بکار کرد. فرماندار ساوه در حاشیه برپایی دومین جشنواره و نمایشگاه ملی تولید و صادرات انار در این شهرستان به ایسنا، گفت: این جشنواره امروز در مسجد جامع تاریخی ساوه و با حضور

کد خبر : 426166
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
دومین نمایشگاه ملی انار در ساوه آغاز بکار کرد

[ad_1]

ایسنا/مرکزی بدنبال برگزاری دومین جشنواره ملی انار در ساوه، نمایشگاه ملی این میوه بهشتی نیز در شهر یاقوت های سرخ آغاز بکار کرد.

فرماندار ساوه در حاشیه برپایی دومین جشنواره و نمایشگاه ملی تولید و صادرات انار در این شهرستان به ایسنا، گفت: این جشنواره امروز در مسجد جامع تاریخی ساوه و با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، سفرای کشورهای خارجی، تجار و بازرگانان، تولیدکنندگان انار از نقاط انارخیز کشور و باغداران ساوجی آغاز بکار کرد.

مهدی الیاسی افزود: همزمان با جشنواره دوم، گواهینامه ثبت رویداد جشنواره تولید و صادرات انار ساوه با شماره ۲۰۱۲۷۵۰ در فهرست رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران با حضور مقام عالی وزارت میراث فرهنگی رونمایی شد.

فرماندار ساوه در ادامه، شناساندن شهر خرده طلا در ابعاد گوناگون با محوریت تولید محصول شاخص انار را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره دانست و افزود: در این جشنواره قرار است کمیته علمی متشکل از جهاد کشاورزی، ایستگاه تحقیقات انار، جوامع علمی و دانشگاهی و  نیز جهاد دانشگاهی با برگزاری نشست‌های تخصصی آخرین یافته‌های علمی در خصوص تولید و مبارزه با آفات این محصول را با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان بررسی کنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ملی انار در حاشیه این جشنواره از امروز تا ۲۰ آبانماه از ساعت ۹ صبح الی ۹ شب در محوطه مسجد جامع تاریخی ساوه برپا خواهد بود، اظهار کرد: ۸۰ غرفه ایجاد شده در این نمایشگاه علاوه بر عرضه انار و فرآورده های آن،  تولیدات روستایی و عشایری روستاهای بخش مرکزی و نوبران ساوه و تولیدات برخی استان های دیگر کشور را در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد.

وی افزود: غرفه‌های روستاهای شرکت کننده در نمایشگاه ملی انار اقدام به عرضه فرآورده‌های این میوه بهشتی نظیر آب انار، رب انار، هسته انار، ارقام مختلف انار شامل ملس، یوسف خانی، تبریزی، محمدعلی خانی، سیاه، شیرین تابستانه و پائیزه، زیتون، روغن زیتون، پسته، گردو، بادام، شیره انگور، باسلوق، توت خشک، میوه خشک و … کرده اند.

الیاسی با اشاره به اینکه برپایی تورهای بازدید از باغات و ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و تاریخی شهرستان ساوه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در جشنواره دوم است، افزود: برگزاری ویژه برنامه‌های مختص دانش آموزان، بانوان و اقشار مختلف از دیگر برنامه هاست.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.