دولت کانادا نقشه راه راه حل های نیروی کار را اعلام می کند – تغییرات بیشتر در برنامه کارگران خارجی موقت برای رفع کمبود نیروی کار در سراسر کانادا

4 آوریل 2022 گاتینو، اشتغال و توسعه اجتماعی کبک کانادا بهبود اقتصادی کانادا از همه‌گیری COVID-19 به خوبی در حال انجام است. در فوریه 2022، کانادا 337000 شغل ایجاد کرد که نرخ بیکاری ما را به 5.5 درصد رساند – پایین‌ترین میزان از زمان شروع همه‌گیری. در واقع، بهبود اقتصادی کانادا از توانایی بسیاری از

کد خبر : 188025
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
دولت کانادا نقشه راه راه حل های نیروی کار را اعلام می کند – تغییرات بیشتر در برنامه کارگران خارجی موقت برای رفع کمبود نیروی کار در سراسر کانادا


4 آوریل 2022 گاتینو، اشتغال و توسعه اجتماعی کبک کانادا

بهبود اقتصادی کانادا از همه‌گیری COVID-19 به خوبی در حال انجام است. در فوریه 2022، کانادا 337000 شغل ایجاد کرد که نرخ بیکاری ما را به 5.5 درصد رساند – پایین‌ترین میزان از زمان شروع همه‌گیری. در واقع، بهبود اقتصادی کانادا از توانایی بسیاری از کارفرمایان برای یافتن کارگر پیشی گرفته است. برای حمایت از رشد اقتصادی مستمر کانادا، دولت کانادا بر ایجاد نیروی کار قوی و انعطاف پذیر در همه بخش ها متمرکز شده است.

به همین دلیل است که امروز، وزیر اشتغال، توسعه نیروی کار و گنجاندن معلولیت، کارلا کوالتراف، نقشه راه راه حل های برنامه نیروی کار خارجی موقت (TFW) را اعلام کرد. این ابتکار گام بعدی در تلاش مستمر برای تعدیل و بهبود برنامه کارگران خارجی موقت برای اطمینان از ادامه تامین نیازهای بازار کار امروزی است. مرکز اصلی این امر رسیدگی به کمبود نیروی کار، افزایش حمایت از کارگران و ایجاد نیروی کار قوی‌تر برای امروز و فردا، از جمله از طریق مسیرهایی به سمت اقامت دائم است. پنج تغییر خط مشی کلیدی در هفته های آینده به عنوان بخشی از نقشه راه راه حل های نیروی کار برنامه TFW برای پاسخ به کمبود نیروی کار و مهارت فعلی اجرا خواهد شد.

بلافاصله تاثیرگذار:

  • برای رسیدگی به پیک‌های فصلی، دیگر محدودیتی برای تعداد پست‌های کم دستمزدی که کارفرمایان در صنایع فصلی، مانند فرآوری ماهی و غذاهای دریایی، می‌توانند از طریق برنامه TFW پر کنند، وجود نخواهد داشت. این امر معافیت سقف فصلی را که از سال 2015 برقرار است، دائمی می کند. علاوه بر این، حداکثر مدت این موقعیت ها از 180 روز به 270 روز در سال افزایش می یابد.
  • ارزیابی‌های تاثیر بازار کار (LMIA) به مدت 18 ماه اعتبار خواهند داشت که نسبت به 9 ماه افزایش یافته است. (قبل از COVID-19، LMIA به مدت 6 ماه معتبر بود).
  • حداکثر مدت زمان استخدام برای کارگران با دستمزد بالا و استعدادهای جهانی از دو سال به سه سال افزایش خواهد یافت. این گسترش به کارگران کمک می کند تا به مسیرهایی برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائم دسترسی پیدا کنند و آنها را قادر می سازد تا در درازمدت به نیروی کار ما کمک کنند.

قابل اجرا از 30 آوریل:

  • برای هفت بخش با کمبود نیروی کار، مانند خدمات اسکان و غذا، کارفرمایان مجاز خواهند بود تا 30 درصد از نیروی کار خود را از طریق برنامه TFW برای مشاغل کم دستمزد به مدت یک سال استخدام کنند. همه کارفرمایان دیگر مجاز خواهند بود تا 20٪ از نیروی کار خود را از طریق برنامه TFW برای مشاغل کم دستمزد تا اطلاع ثانوی استخدام کنند، که این افزایش از سقف 10٪ سابق برای بسیاری از کارفرمایان است.
  • دولت به سیاست فعلی که به طور خودکار درخواست های LMIA را برای مشاغل کم دستمزد در بخش های اسکان و خدمات غذایی و تجارت خرده فروشی در مناطقی با نرخ بیکاری 6 درصد یا بالاتر رد می کند، پایان خواهد داد.

در سال 2020، کارگران خارجی موقت کمتر از 0.4 درصد از نیروی کار کانادا را تشکیل می دادند و با این تغییرات همچنان درصد کمی از نیروی کار ما را تشکیل می دهند. دولت به دقت بر اجرای آن نظارت خواهد کرد و به طور مستمر سیاست‌ها را بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل کند که آنها کمبود واقعی نیروی کار را بدون جابجایی کارگران کانادایی برطرف می‌کنند. دولت به حمایت از تلاش های گسترده تر برای ایجاد نیروی کار قوی کانادایی برای امروز و فردا ادامه می دهد. این شامل سرمایه گذاری های تاریخی در مشاغل و آموزش مهارت ها، بهبود شرایط کاری و تقویت حمایت از کارگران است. برنامه کارگران خارجی موقت همچنان از حمایت های قوی برخوردار خواهد بود، از جمله مجازات های جدی در صورت سوء استفاده کارفرمایان از برنامه.

به منظور اطمینان از اینکه کارفرمایان در سراسر کشور می توانند TFW را به موقع استخدام کنند، سرویس کانادا اخیراً مجموعه ای از اقدامات را برای افزایش ظرفیت و تسریع در پردازش برنامه های کاربردی LMIA اجرا کرده است. این شامل افزایش منابع کارکنان در همه مناطق، از جمله کبک است. کارفرمایان نیز تشویق می شوند تا درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کنند تا زمان پردازش کاهش یابد. این تغییرات بر بررسی‌های سختگیرانه‌ای که در طول این فرآیند برای ایمن نگه‌داشتن کارگران و حفاظت از شرایط بازار کار انجام می‌شود، تأثیری نخواهد گذاشت.

همه این تغییرات در کنار کار مداوم دولت برای تقویت حمایت از کارگران رخ می دهد. امروز، وزیر کوالترو همچنین اعلام کرد که میزگرد افتتاحیه برنامه TFW را در ژوئن 2022 تشکیل خواهد داد تا مستقیماً از نمایندگان کارگران و سایر ذینفعان در مورد چگونگی قوی تر و مؤثرتر کردن برنامه برای کارگران، کارفرمایان و جوامع آنها بشنود. تمرکز اولین میزگرد بر روی اسکان مسکن خواهد بود، زیرا همه‌گیری کووید-19 نیاز به مسکن ایمن و کافی را که توسط کارفرما برای TFW ها ارائه می‌شود، برجسته کرده است. این میزگرد مبتنی بر بحث های گروه کاری است که قبلاً بین مقامات فدرال، استانی و منطقه ای در مورد این موضوع در جریان بوده است. به عنوان بخشی از “گزارش آنچه ما شنیدیم” منتشر شده در دسامبر 2021، دولت کانادا متعهد به تغییراتی در این زمینه شد تا نگرانی های بهداشتی و ایمنی فوری را برطرف کند.

ESDC همچنین برای بازسازی رژیم انطباق با TFW برای محافظت بهتر از TFW ها کار می کند. فعالیت های در حال انجام برای تقویت رویکرد مبتنی بر ریسک ESDC برای هدف قرار دادن کارفرمایان با ریسک بالاتر عبارتند از:

  • تقویت بیشتر ابزارهای بازرسی TFW و آموزش اجباری؛
  • با استفاده از خدمات خط راهنمایی خود، به کارگران این امکان را می دهد که هر وضعیت سوء استفاده یا سوء استفاده از برنامه را علامت گذاری کنند. و
  • گسترش کار خود با کنسولگری ها برای شناسایی نگرانی هایی که نیاز به توجه فوری دارند.

از طریق بودجه 2021، دولت همچنین 49.5 میلیون نفر را طی سه سال، از سال 2021-2022، برای حمایت از سازمان‌های مبتنی بر جامعه در ارائه برنامه‌ها و خدمات متمرکز بر کارگر مهاجر، مانند خدمات جهت‌گیری هنگام ورود و کمک در موارد اضطراری و موقعیت های در معرض خطر، از طریق برنامه جدید حمایت از کارگران مهاجر.

در ژوئیه 2021، دولت مقررات پیشنهادی جدید را از قبل منتشر کرد Canada Gazette قسمت اول برای کمک به جلوگیری از بدرفتاری یا سوء استفاده از کارگران خارجی موقت در طول اقامت آنها در کانادا و تقویت یکپارچگی برنامه. کار برای نهایی کردن 14 اصلاحیه نظارتی در حال انجام است مقررات مهاجرت و حمایت از پناهندگان (کارگران خارجی موقت) و انتشار نهایی در Canada Gazette قسمت دوم در اواخر تابستان پیش بینی می شود.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.