دولت کانادا اقدامات مهمی را برای محافظت از نهنگ‌های قاتل ساکن جنوبی انجام می‌دهد

29 آوریل 2022 اتاوا، انتاریو نهنگ‌های قاتل ساکن جنوبی نمادهای سواحل اقیانوس آرام کانادا هستند و اهمیت فرهنگی مهمی برای مردم بومی و جوامع ساحلی در بریتیش کلمبیا دارند. دولت کانادا به اقدامات قوی برای محافظت و بازگرداندن جمعیت خود ادامه می دهد. برای چهارمین سال متوالی، اقداماتی را برای حفاظت بیشتر از این نهنگ

کد خبر : 200360
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
دولت کانادا اقدامات مهمی را برای محافظت از نهنگ‌های قاتل ساکن جنوبی انجام می‌دهد


29 آوریل 2022 اتاوا، انتاریو

نهنگ‌های قاتل ساکن جنوبی نمادهای سواحل اقیانوس آرام کانادا هستند و اهمیت فرهنگی مهمی برای مردم بومی و جوامع ساحلی در بریتیش کلمبیا دارند. دولت کانادا به اقدامات قوی برای محافظت و بازگرداندن جمعیت خود ادامه می دهد. برای چهارمین سال متوالی، اقداماتی را برای حفاظت بیشتر از این نهنگ ها در آب های کانادا اجرا خواهد کرد.

امروز وزیر حمل‌ونقل، عمر الغبرا، وزیر شیلات، اقیانوس‌ها و گارد ساحلی کانادا، جناب جویس موری، و وزیر محیط‌زیست و تغییرات اقلیمی کانادا و وزیر مسئول پارک‌های کانادا، استیون گیلبولت، اقدامات حفاظتی را برای نهنگ های قاتل ساکن جنوبی در ساحل غربی اعلام کرد.

این اقدامات عبارتند از:

  • دو منطقه کاهش سرعت فصلی جدید در نزدیکی بانک Swiftsure، که در آن همه شناورها به حداکثر سرعت 10 گره دریایی محدود می شوند، از 1 ژوئن تا 30 نوامبر 2022 اعمال می شوند. در مورد استفاده از زیستگاه
  • برای سومین سال متوالی، کشتی‌ها باید حداقل 400 متر از همه نهنگ‌های قاتل در آب‌های ساحلی جنوب بریتیش کلمبیا بین رودخانه کمپبل و اوکلیلت، از جمله بارکلی و هاو ساند، فاصله داشته باشند. این در تمام طول سال تا 31 مه 2023 اعمال می شود. اگر نهنگ های قاتل به هر کشتی نزدیک شوند، قایقرانان باید موتور خود را در حالت خنثی قرار دهند و منتظر بمانند تا حیوانات عبور کنند.
  • یک توافق مجدد با شرکای محلی صنعت تماشای نهنگ و اکوتوریسم برای عدم ارائه یا تبلیغ تورهای متمرکز بر نهنگ‌های قاتل ساکن جنوبی.
  • معرفی مجدد دو منطقه پناهگاه موقت در جزیره پندر و جزیره ساتورنا از 1 ژوئن تا 30 نوامبر 2022. هیچ تردد کشتی در این مناطق در این مدت مجاز نخواهد بود، مشروط به استثنائات خاصی برای شرایط اضطراری و شناورهای بومی.
  • در سال 2022 در بخشی از بانک سوئیفت سور، جزایر خلیج جنوبی، تنگه خوان دو فوکا و دهانه رودخانه فریزر، بسته های گسترده ماهیگیری برای صید ماهی آزاد تجاری و تفریحی اعمال خواهد شد. این اقدامات به محافظت از دسترسی نهنگ ها به ماهی قزل آلا و به حداقل رساندن اختلال در مناطق کلیدی علوفه کمک می کند. بسته شدن ماهیگیری در مقایسه با سال 2021 بر اساس توصیه های علمی جدید در مورد حضور نهنگ ها، مناطق جستجوی آنها و تأثیرات آشفتگی کشتی ها اصلاح می شود.
  • مشابه سال گذشته، پروتکل بسته شدن جزایر خلیج جنوبی برای صید تجاری و تفریحی ماهی قزل آلا از اولین حضور تایید شده نهنگ های قاتل ساکن جنوبی در منطقه تا 31 اکتبر اجرا خواهد شد.
  • کمک به کاهش آلاینده های موجود در محیط که بر نهنگ ها و طعمه آنها تأثیر می گذارد. اقدامات درازمدت بر تقویت کنترل های نظارتی، نظارت و تحقیق، به اشتراک گذاری اطلاعات و داده ها، و گسترش دسترسی و آموزش متمرکز است. پیشرفت‌های اخیر شامل راه‌اندازی آلاینده‌های مؤثر بر نهنگ‌ها و ابزار موجودی طعمه آن‌ها است که تخمین‌هایی از انتشار آلاینده‌ها در زیستگاه نهنگ‌های قاتل ساکن جنوبی و طعمه‌های آنها را ترسیم می‌کند. این ابزار عمومی است و به مدل سازی اثرات اقدامات کاهشی و کنترل های اضافی کمک می کند.
  • برنامه افزایش زیستگاه و مشاهده سیاسه ها (ECHO) به رهبری اداره بندر فریزر ونکوور، ابتکارات داوطلبانه کاهش سر و صدای زیر آب را در مناطق کلیدی زیستگاه حیاتی نهنگ قاتل ساکن جنوبی در سراسر دریای سالیش، از جمله تنگه هارو و گذرگاه مرزی، بانک سوئیفت سور و تنگه خوان دو فوکا.

حمل و نقل کانادا با وزارت شیلات و اقیانوس‌ها، پارک‌های کانادا، RCMP و گارد ساحلی کانادا برای برنامه‌ریزی و اجرای رژیم انطباق و اجرای دستور موقت SRKW همکاری می‌کند و به تقویت اجرای این اقدامات ادامه خواهد داد.

تضمین مؤثر حفاظت و بازیابی نهنگ‌های قاتل ساکن جنوب مستلزم تلاش جمعی و بلندمدت دولت کانادا و شرکای آن است. این اقدامات یک بار دیگر منعکس کننده توصیه های First Nations، گروه های کاری فنی نهنگ قاتل ساکن جنوب، گروه مشاوره بومی و چندجانبه، و مشاوره های عمومی است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.