دولت کانادا از مدافع حقوق بومی با تعیین تاریخی تجلیل می کند

[ad_1] اواسط 19هفتم زن میسیساگا قرن ، Nahnebahwequay ، به عنوان فردی با اهمیت تاریخی ملی شناخته شد. 21 جولای 2021 گاتینو ، نمایندگی پارکهای کبک کانادا Nahnebahwequay (1865-1824) مدافع میسیساگا بود که با سیاست های استعماری که مردم بومی را از سرزمین های خود رانده بود مبارزه کرد. او که به دلیل مهارت های

کد خبر : 98615
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
دولت کانادا از مدافع حقوق بومی با تعیین تاریخی تجلیل می کند

[ad_1]

اواسط 19هفتم زن میسیساگا قرن ، Nahnebahwequay ، به عنوان فردی با اهمیت تاریخی ملی شناخته شد.

21 جولای 2021 گاتینو ، نمایندگی پارکهای کبک کانادا

Nahnebahwequay (1865-1824) مدافع میسیساگا بود که با سیاست های استعماری که مردم بومی را از سرزمین های خود رانده بود مبارزه کرد. او که به دلیل مهارت های سخنوری اش شناخته شده بود ، سفر کرد و از حقوق ملل متحد و حقوق زنان حمایت کرد و سرانجام درخواست خود را مستقیماً به ملکه ویکتوریا رساند.

امروز ، جاناتان ویلکینسون ، وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی و وزیر مسئول پارکهای کانادا ، اعلام کرد که Nahnebahwequay بعنوان یک شخص دارای اهمیت تاریخی ملی تحت برنامه ملی یادبود تاریخی معرفی شده است.

Nahnebahwequay (“Nahnee”) در آپارتمان Credit River در Myawekeshigoqua (مری یا پولی) از طایفه سمور و Tyatiquob (Bunch Sunegoo) از طایفه عقاب متولد شد و در مأموریت اعتباری بزرگ شد. در کودکی ، Nahnebahwequay به همراه Kahkewaquonaby (همچنین به عنوان احترام پیتر جونز شناخته می شود) به انگلستان سفر کرد ، که از ولیعهد برای حقوق زمین ملل اول درخواست داد. در اواخر دهه 1850 ، او درگیر اختلاف بین سرزمین هند و آنیشینابه در نواش در شبه جزیره ساوجین شد ، که منجر به انتخاب وی توسط رهبران جامعه برای سفر به انگلستان شد تا پرونده خود را مستقیماً به ملکه ویکتوریا ارائه دهد. در راه ، او حمایت بین المللی را از طریق سخنرانی های عمومی ایجاد کرد. در سال 1860 ، او با ملکه ملاقات کرد ، که به درخواست او عمل نکرد.

پس از بازگشت Nahnebahwequay به کانادا ، وی همچنان علیه سیاستهای استعمارگری سرزمینی صحبت کرد و از محدودیت های قانونی دیگری که برای زنان بومی وضع شده بود ، عقب نشینی کرد. تجربه او نمایانگر تلاش رهبران و فعالان بومی برای جلب حمایت و ارائه شکایات خود به تاج در دوران میانه ویکتوریا است.

نامگذاری های تاریخی ملی ما را تشویق می کند تا تجربیات ، مبارزات و درگیری هایی را که کانادا را شکل داده است ، بپذیریم و به ما کمک می کند تا در مورد چگونگی ایجاد جامعه ای فراگیرتر برای نسل امروز و نسل های آینده فکر کنیم. دولت کانادا ، از طریق هیئت مدیره سایتها و بناهای تاریخی کانادا ، افراد ، مکانها و رویدادهای مهم ملی را به عنوان یکی از راههای کمک به کانادایی ها برای ارتباط با گذشته خود به رسمیت می شناسد. با به اشتراک گذاشتن این داستانها با کانادایی ها ، ما امیدواریم که درک و آگاهی از میراث غنی و پیچیده کانادا را تقویت کنیم.

فرایند تعیین تحت برنامه ملی یادبود تاریخی پارکهای کانادا عمدتا توسط نامزدهای عمومی انجام می شود. تا به امروز ، بیش از 2200 نامگذاری در سراسر کشور انجام شده است. برای نامزدی یک شخص ، سایت یا رویداد تاریخی مهم در جامعه خود ، لطفاً برای اطلاعات بیشتر به وب سایت Parks Canada مراجعه کنید: https://www.pc.gc.ca/fa/culture/clmhc-hsmbc/ncp-pcn/application به

-30-

به

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.