دولت کانادا از جوامع بومی در سراسر کشور برای رسیدگی به میراث جاری مدارس مسکونی حمایت می کند.

17 مه 2022 – اتاوا، قلمرو سنتی ملت Algonquin Anishinaabeg، انتاریو – روابط سلطنتی و بومی و امور شمالی کانادا با نزدیک شدن به یک سالگرد مکان یابی غم انگیز تدفین های بی نام و نشان در مدرسه مسکونی سابق کملوپس، ما به گذشته موروثی کشورمان و میراث شرم آور ناشی از آن اعتراف می

کد خبر : 208242
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
دولت کانادا از جوامع بومی در سراسر کشور برای رسیدگی به میراث جاری مدارس مسکونی حمایت می کند.


17 مه 2022 – اتاوا، قلمرو سنتی ملت Algonquin Anishinaabeg، انتاریو – روابط سلطنتی و بومی و امور شمالی کانادا

با نزدیک شدن به یک سالگرد مکان یابی غم انگیز تدفین های بی نام و نشان در مدرسه مسکونی سابق کملوپس، ما به گذشته موروثی کشورمان و میراث شرم آور ناشی از آن اعتراف می کنیم.

در 16 می، مارک میلر، وزیر روابط تاج و تخت. محترم پتی حاجدو، وزیر خدمات بومی؛ محترم پابلو رودریگز، وزیر میراث کانادا؛ محترم دیوید لامتی، وزیر دادگستری و دادستان کل کانادا؛ محترم استیون گیلبولت، وزیر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی و وزیر مسئول پارک های کانادا؛ آقای مارکو مندیچینو، وزیر ایمنی عمومی؛ و محترم دانیل وندال، وزیر امور شمال، وزیر مسئول توسعه اقتصادی چمنزار کانادا و وزیر مسئول آژانس توسعه اقتصادی شمال کانادا؛ به روز رسانی در مورد اقدامات دولت کانادا برای حمایت از اولین ملل، اینویت و متیس، ابتکارات با محوریت بازماندگان و آگاهانه فرهنگی که به جوامع بومی کمک می کند تا به اثرات مستمر مدارس مسکونی پاسخ دهند و از اثرات مستمر مدارس مسکونی التیام دهند، ارائه کرد.

دولت کانادا مستقیماً با جوامع کار می‌کند تا از طرح‌های آن‌ها برای یافتن و بزرگداشت کودکانی که هرگز از مدارس مسکونی بازنگشته‌اند، از طریق برنامه «کودکان ناپدیدشده مدارس مسکونی» کانادا – برنامه تأمین بودجه حمایت از جامعه، که هرگز از مدارس مسکونی بازنگشته‌اند، کار می‌کند. به طور خاص در رابطه با جستجوها، 78.3 میلیون دلار به جوامع بومی در سراسر کشور برای حمایت از 70 طرح در تحقیق، گردآوری دانش، بزرگداشت، یادبود، و تحقیقات میدانی در اطراف مکان‌های مدارس مسکونی سابق تحویل داده شده است.

جوامع ابتکارات مختلفی را رهبری می کنند. برای مثال، کمیسیون بهداشت Bigstone یک کمیته مشورتی بزرگان را برای نظارت بر تحقیقات آرشیوی، مصاحبه ها، گردهمایی برای بازماندگان و رادارهای نفوذی زمین در هر دو مکان مدرسه مسکونی ایجاد کرده است. Esk’etemc First Nation در حال کار روی یک پیاده روی روحی یا دویدن در آینده برای بزرگداشت بازماندگان و آن دسته از کودکانی است که به خانه بازنگشتند. این ابتکارات و سایر ابتکارات تحت رهبری جامعه تضمین کرده اند که جوامع می توانند این کار مهم را به روش خود و با سرعت خود ادامه دهند.

بودجه 2022 122 میلیون دلار اضافی را طی سه سال آینده به برنامه بودجه حمایت از کودکان گمشده مدارس مسکونی اختصاص داده است، که کل سرمایه گذاری دولت کانادا را تا به امروز به 238.8 میلیون دلار برای اجرای فراخوان های کمیسیون حقیقت و آشتی برای اقدام 72 تا 76 می رساند. در مورد مدارس مسکونی کودکان گمشده و اطلاعات دفن.

برای حصول اطمینان از برخورداری جوامع از یک منبع قابل اعتماد برای دسترسی به کمک های حرفه ای در کارهای حساس برای مکان یابی مکان های دفن، کار برای ایجاد کمیته مشاوره ملی در مورد کودکان گمشده مدارس مسکونی و دفن های بی نشان در حال نهایی شدن است. این کمیته متشکل از تقریباً 12 تا 15 عضو خواهد بود که دارای تخصص خاص در زمینه هایی مانند انسان شناسی قانونی یا باستان شناسی، تحقیقات آرشیوی، پروتکل های فرهنگی بومی، ارتباطات و مدیریت مالی هستند. این اعضا تخصص فنی و مشاوره حرفه ای را به جوامع و دولت کانادا ارائه خواهند داد. این کمیته همچنین شامل سه بزرگان/حافظان دانش خواهد بود.

دولت کانادا از انتصاب یک مصاحبه‌کننده ویژه مستقل برای همکاری با کشورهای اول، دولت‌های اینویت و متیس، سازمان‌های نماینده، جوامع و خانواده‌ها، استان‌ها و قلمروها و سایرین حمایت می‌کند تا چارچوب فدرال جدیدی را برای اطمینان از رفتار محترمانه و فرهنگی مناسب توصیه کند. قبرهای بی نشان و محل دفن کودکان در مدارس مسکونی سابق. دولت کانادا نیاز به پیشبرد انتخاب همکار ویژه را تشخیص می دهد و با همکاری شرکای بومی برای تعیین قرار ملاقات در اسرع وقت کار می کند. دولت فدرال همچنین با رهبری بومی و کارشناسان حقوقی برای تعیین تکلیف گفتگوی ویژه همکاری کرده است.

دولت کانادا همچنان اقدامات لازم را برای اطمینان از افشای کامل اسناد فدرال مربوط به مدارس مسکونی انجام می دهد، در حالی که به خواسته های بازماندگان، قوانین، دستورات دادگاه، توافق نامه های حل و فصل و دعاوی جاری احترام می گذارد. کانادا همچنین از دیجیتالی کردن میلیون‌ها سند مربوط به سیستم مدرسه روزانه فدرال هند (سیستم مدارس روزانه) پشتیبانی خواهد کرد، که تضمین می‌کند بازماندگان و همه کانادایی‌ها به آنها دسترسی معناداری دارند.

علاوه بر این، بسیاری از جوامع تمایل خود را برای رسیدگی به ساختمان‌ها و مکان‌های قدیمی مرتبط با مدارس مسکونی ابراز می‌کنند. برای کمک به جوامع برای مقابله با این ساختمان‌ها و خاطرات دردناکی که نشان می‌دهند، کانادا 100.1 میلیون دلار از طریق خدمات بومی کانادا برای حمایت از برنامه‌های جامعه برای مدیریت ساختمان‌های مسکونی قبلی مدارس در ذخایر متعهد شد. این بودجه از فعالیت هایی مانند تخریب ساختمان، اصلاح زمین یا ساخت تاسیسات جدید حمایت می کند تا هر گونه فعالیت مبتنی بر جامعه که در حال حاضر در این ساختمان ها انجام می شود ادامه یابد. کانادا، با مرکز ملی حقیقت و آشتی، در حال تحقیق در مورد وضعیت املاک مدارس مسکونی برای درک بهتر وضعیت فعلی ساختمان‌های باقی‌مانده و مکان‌های قبلی مدارس مسکونی است.

علاوه بر این، برای حمایت مستقیم از سلامت روان و رفاه بازماندگان، کانادا 107.3 میلیون دلار در سال‌های 2021-2022 از طریق خدمات بومی کانادا سرمایه‌گذاری کرد تا از گسترش حمایت‌های فرهنگی و عاطفی مبتنی بر آسیب‌های روانی برای بازماندگان مدارس مسکونی و سایر افرادی که تحت تأثیر میراث مدارس مسکونی قرار گرفته‌اند، حمایت کند. . علاوه بر این، بودجه 2022 مبلغ 227.6 میلیون دلار را طی دو سال پیشنهاد می کند که از سال 2022-23 شروع می شود، برای حفظ خدمات مبتنی بر تروما، فرهنگی مناسب و تحت هدایت بومی برای بهبود سلامت روان، و حمایت از تلاش های آغاز شده از طریق بودجه 2021 مربوط به سلامت روان مبتنی بر تمایزات. و ابتکارات سلامتی

دولت کانادا با حمایت از ابتکارات یادبود، از جمله رویدادها و فعالیت‌های 5 میلیون دلاری امسال برای بزرگداشت روز ملی حقیقت و آشتی در 30 سپتامبر، و همچنین، متعهد به تضمین این است که تاریخ غم انگیز و میراث مداوم مدارس مسکونی هرگز فراموش نشود. 20 میلیون دلار برای ایجاد یک اثر ملی. در 29 آوریل 2022، از طریق Canadian Heritage، کمیته راهبری به رهبری Survivor برای هدایت کار بر روی بنای یادبود ملی مدارس مسکونی، که در اتاوا نصب خواهد شد، اعلام شد. این بنای یادبود از بازماندگان و کودکانی که هرگز به خانواده ها و جوامع خود بازنگشتند، گرامی داشته می شود.

دولت کانادا به حمایت از کار مهم و مستمر برای اجرای فراخوان 79iii کمیسیون حقیقت و آشتی ادامه خواهد داد، بر اساس تعیین سیستم مدارس مسکونی در سال 2020 به عنوان یک رویداد تاریخی ملی، و تعیین چهار مدرسه مسکونی سابق به عنوان مکان های تاریخی ملی: مدرسه مسکونی Portage La Prairie سابق در منیتوبا (تعیین شده در سال 2020)، مدرسه مسکونی سابق Shubenacadie در نوا اسکوشیا (تعیین شده در سال 2020)، مدرسه مسکونی سابق Shingwauk در انتاریو (تعیین شده در سال 2021)، مدرسه مسکونی سابق Muscowequan (20Signated) .

پرداختن به آسیب های متحمل شده توسط بازماندگان، خانواده ها و جوامع آنها در قلب آشتی قرار دارد و برای تجدید و ایجاد روابط با مردم بومی، دولت ها و همه کانادایی ها ضروری است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.