دولت هند در سال مالی 2023/2024 رکورد 16 تریلیون روپیه وام می گیرد.

بدهی ناخالص دولت فدرال در چهار سال گذشته بیش از دو برابر شده است، زیرا دولت نارندرا مودی، نخست وزیر، هزینه های هنگفتی را برای مهار اقتصاد از اثرات همه گیر کووید-19 و ارائه کمک به فقرا صرف کرده است. بودجه 1 فوریه آخرین بودجه کامل قبل از انتخابات ملی در سال 2024 و قبل

کد خبر : 310294
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
دولت هند در سال مالی 2023/2024 رکورد 16 تریلیون روپیه وام می گیرد.


بدهی ناخالص دولت فدرال در چهار سال گذشته بیش از دو برابر شده است، زیرا دولت نارندرا مودی، نخست وزیر، هزینه های هنگفتی را برای مهار اقتصاد از اثرات همه گیر کووید-19 و ارائه کمک به فقرا صرف کرده است.

بودجه 1 فوریه آخرین بودجه کامل قبل از انتخابات ملی در سال 2024 و قبل از انتخابات در چندین ایالت پرجمعیت خواهد بود که آزمون های کلیدی برای حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (BJP) خواهد بود.

اما کاهش درآمد مالیاتی و پیش بینی کاهش رشد اقتصادی در سال مالی آینده، توانایی دولت را برای کاهش استقراض در کوتاه مدت محدود خواهد کرد.

بر اساس پیش‌بینی متوسط ​​43 اقتصاددان، انتظار می‌رود استقراض ناخالص در سال مالی آینده به 16.0 تریلیون روپیه برسد که از 14.2 تریلیون روپیه در سال 2022/23 بیشتر است.

پیش بینی ها در محدوده باریکی از 14.8 تریلیون تا 17.2 تریلیون روپیه بود. حتی اگر در انتهای محدوده باشد، استقراض ناخالص 2023/2024 به راحتی بالاترین رکورد ثبت شده خواهد بود. زمانی که BJP مودی در سال 2014 به قدرت رسید، استقراض ناخالص سالانه این کشور تنها 5.92 تریلیون روپیه بود.

دراج نیم، اقتصاددان در ANZ، گفت: «دلیل کلیدی که وام گیری ناخالص همچنان بسیار بالا خواهد بود، بار بازپرداخت است. “دولت در چند سال گذشته برای داشتن بودجه برای همه گیری همه گیر وام زیادی گرفته است، به این معنی که بار بازپرداخت اکنون برای چندین سال کاملاً بالا خواهد رفت.”

نیم بازپرداخت برای سال 2023/24 حدود 4.4 تریلیون روپیه برآورد کرد.

در حالی که اقتصاددانان در یک نظرسنجی جداگانه رویترز پیش بینی کردند که دولت کسری بودجه را به 6.0 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2023/24 کاهش خواهد داد، این کسری همچنان بسیار بالاتر از میانگین 4 تا 5 درصدی خواهد بود که از دهه 1970 مشاهده شده است و با هدف فاصله دارد. تا سال 2025/26 به 4.5 درصد می رسد.

این کسری بیش از دو برابر قبل از همه گیری است. افزایش نرخ بهره بار بازپرداخت پول قرض گرفته شده را افزایش داده است.

پایداری بدهی

صندوق بین‌المللی پول ماه گذشته اعلام کرد که هند به برنامه‌ای بلندپروازانه‌تر برای یکپارچگی مالی نیاز دارد تا تضمین کند بدهی‌ها در میان مدت پایدار است. دولت می گوید برنامه فعلی اش برای این کار کافی است.

بدهی دولت های فدرال و ایالتی برابر با 83 درصد از تولید ناخالص داخلی سالانه (GDP) است که نسبتی بالاتر از بسیاری از اقتصادهای نوظهور دیگر است. رتبه اعتباری کشور فقط یک پله بالاتر از سطح ناخواسته است.

با کسری مالی و بدهی عمومی در بالاترین حد تاریخی، هند باید نظم مالی را در مقابل نیاز به حمایت از رشد متعادل کند. سوجیت کومار، اقتصاددان در یونیون بانک هند، گفت: دولت باید کارهای سنگینی را بر روی سرمایه انجام دهد.

کومار اضافه کرد که سرمایه‌گذاری زیرساختی «یک اولویت آشکار» برای هزینه‌ها خواهد بود، اما کاهش رشد اقتصادی جمع‌آوری مالیات را کاهش می‌دهد و توانایی دولت را برای نگه‌داشتن مخارج سرمایه‌ای به همان سرعتی که از سال ۲۰۲۰/۲۱ انجام داده است، محدود می‌کند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که مخارج سرمایه ای دولت هند در سال مالی آینده به رکورد 8.85 تریلیون روپیه یعنی حدود 2.95 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد یافت.

اما رشد چنین هزینه‌هایی احتمالاً به نصف سرعت سه سال گذشته کاهش می‌یابد.

هند برای بازسازی زیرساخت ها به بودجه زیادی از دولت نیاز دارد تا به جاه طلبی خود مبنی بر تبدیل شدن به یک جایگزین برای چین به عنوان کارخانه جهان جامه عمل بپوشاند.

وقتی از آنها پرسیده شد که دو اولویت مهم بودجه چه باید باشد، فقط نیمی از پاسخ دهندگان، 18 نفر از 36 نفر، گفتند انضباط مالی و سرمایه گذاری زیرساختی. 18 نفر دیگر ایجاد شغل، آموزش، مراقبت های بهداشتی یا توسعه روستایی را نامزد کردند.

این نظرسنجی نشان داد که دولت هند یارانه های غذایی و کودهای شیمیایی را به 3.7 تریلیون روپیه کاهش خواهد داد که بیش از 25 درصد کمتر از سطح حدود 5 تریلیون روپیه بودجه سال 2022/2023 است.

(1 دلار = 80.9790 روپیه هند)

(گزارش توسط Vivek Mishra؛ تجزیه و تحلیل توسط Sarupya Ganguly؛ نظرسنجی توسط Susobhan Sarkar، Madumita Gokhale و Veronica Khongwir؛ ویرایش توسط Hari Kishan، Ross Finley و Bradley Perrett)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.