دولت لایحه ای را برای تضمین جبران منصفانه رسانه های خبری و پایداری اخبار محلی ارائه می کند

[ad_1] GATINEAU، 5 آوریل 2022 امروز، وزیر میراث کانادا، پابلو رودریگز، لایحه C-18 را معرفی کرد. قانون خبر آنلاینکه با تضمین اینکه رسانه های خبری و روزنامه نگاران برای کار خود غرامت عادلانه دریافت می کنند، یک چارچوب قانونی و نظارتی جدید برای تضمین انصاف در بازار اخبار دیجیتال کانادا و برای کسب و کارهای

کد خبر : 188793
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۴:۵۸
دولت لایحه ای را برای تضمین جبران منصفانه رسانه های خبری و پایداری اخبار محلی ارائه می کند

[ad_1]

GATINEAU، 5 آوریل 2022

امروز، وزیر میراث کانادا، پابلو رودریگز، لایحه C-18 را معرفی کرد. قانون خبر آنلاینکه با تضمین اینکه رسانه های خبری و روزنامه نگاران برای کار خود غرامت عادلانه دریافت می کنند، یک چارچوب قانونی و نظارتی جدید برای تضمین انصاف در بازار اخبار دیجیتال کانادا و برای کسب و کارهای خبری محلی مستقل، از جمله سازمان های خبری روستایی و دوردست ایجاد می کند.

بیش از 450 خبرگزاری از سال 2008 بسته شده اند. بیش از 60 مورد از آن بسته شدن تنها در دو سال گذشته رخ داده است. پلتفرم‌های دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی اکنون دروازه‌هایی هستند که مردم اخبار را پیدا می‌کنند، می‌خوانند و به اشتراک می‌گذارند. به همین دلیل، درآمدهای تبلیغاتی از اخبار محلی و روزنامه نگاران به سمت این دروازه بانان که از اشتراک و توزیع محتوای خبری کانادا سود می برند، تغییر یافته است. در سال 2020، درآمد تبلیغات آنلاین در کانادا به 9.7 میلیارد دلار رسید که دو شرکت بیش از 80 درصد از این درآمد را به خود اختصاص دادند. زمان رسیدگی به این عدم تعادل بازار فرا رسیده است.

لایحه C-18 غول‌های فناوری را ملزم می‌کند تا برای اخبار و اطلاعاتی که در پلتفرم‌هایشان به اشتراک گذاشته می‌شود، معاملات تجاری منصفانه با رسانه‌ها انجام دهند. در این قراردادها باید غرامت عادلانه، احترام به استقلال روزنامه نگاری و سرمایه گذاری در انواع رسانه های خبری کانادا، از جمله مشاغل محلی مستقل، از جمله معیارهای دیگر، ارائه شود. این لایحه به رسانه های کوچک و بزرگ اجازه می دهد تا به صورت دسته جمعی چانه زنی کنند. این اساساً برای رسانه‌های خبری کانادایی عادلانه‌تر است، زیرا می‌توانند در شرایط برابر با غول‌های فناوری مذاکره کنند. اگر معاملاتی بین پلتفرم‌های دیجیتال و رسانه‌های خبری در بازه‌های زمانی خاصی انجام شود که معیارهای خاصی را برآورده می‌کنند، پلت‌فرم‌های دیجیتال می‌توانند برای ورود به یک فرآیند مذاکره که می‌تواند منجر به داوری پیشنهاد نهایی شود، معافیت پیدا کنند.

در قانون خبر آنلاین بر اساس قوانین مشابه در استرالیا، با افزودن مسئولیت پذیری عمومی و شفافیت بیشتر به فرآیند. لایحه C-18 از مطبوعات آزاد و مستقل حمایت می کند و به پایداری بازار اخبار دیجیتال و تولید محتوای خبری محلی، منطقه ای و ملی کمک می کند. در عصر افزایش اطلاعات نادرست و افزایش بی اعتمادی عمومی، این قانون جدید تضمین می کند که کانادایی ها به اخبار با کیفیت و مبتنی بر واقعیت در سطوح محلی و ملی دسترسی دارند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.