دولت قرار است لایحه دارایی های مجازی را به مجلس ارائه کند – مقررات بیت کوین نیوز

دولت بوتسوانا قرار است “لایحه دارایی های مجازی” را به پارلمان این کشور ارائه کند، اقدامی که می تواند به یکی از اولین کشورهای آفریقایی تبدیل شود که قوانینی برای تنظیم ارزهای دیجیتال دارد. جلوگیری از گسترش خطرات مرتبط با کریپتوها روزنامه اخیر دولت نشان می دهد که پیش نویس سند دولت بوتسوانا که پیشنهاد

کد خبر : 159090
تاریخ انتشار : شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
دولت قرار است لایحه دارایی های مجازی را به مجلس ارائه کند – مقررات بیت کوین نیوز


دولت بوتسوانا قرار است “لایحه دارایی های مجازی” را به پارلمان این کشور ارائه کند، اقدامی که می تواند به یکی از اولین کشورهای آفریقایی تبدیل شود که قوانینی برای تنظیم ارزهای دیجیتال دارد.

جلوگیری از گسترش خطرات مرتبط با کریپتوها

روزنامه اخیر دولت نشان می دهد که پیش نویس سند دولت بوتسوانا که پیشنهاد می کند تجارت دارایی های مجازی جدید و در حال توسعه را تنظیم کند و همچنین یک نهاد نظارتی با وظایف و اختیارات خود ارائه کند، اکنون قرار است در برابر قانونگذاران این کشور ارائه شود.

ارائه برنامه‌ریزی شده لایحه دارایی‌های مجازی در کنار سایر لوایح مانند لایحه اطلاعات مالی درست بیش از دو ماه پس از آن صورت می‌گیرد که بانک مرکزی این کشور به ساکنان درگیر در معاملات ارزهای دیجیتال هشدار داد که بوتسوانا چارچوب قانونی برای کنترل چنین معاملاتی ندارد.

با این حال، در پیش‌نویسی که در روزنامه فوق‌العاده دولت در 23 دسامبر منتشر شد، مقامات بوتسوانا پیشنهاد می‌کنند که نه تنها به دنبال به رسمیت شناختن تجارت کریپتو هستند، بلکه قصد دارند «مقرراتی برای مدیریت، کاهش و جلوگیری از پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم» را در این فهرست لحاظ کنند. قانون پیشنهادی این پیش نویس همچنین به دنبال جلوگیری از خطرات گسترش سلاح های هسته ای مرتبط با دارایی های مجازی و شیوه ها و فناوری های نوظهور تجاری است.

در مورد شرکت ها یا نهادهایی که توکن صادر می کنند، پیش نویس لایحه می گوید:

بخش سوم همچنین مقرر می‌دارد که اگر متقاضی نشان دهد که زیرساخت‌ها و منابع لازم برای انجام فعالیت‌های تجاری ارائه‌دهنده خدمات دارایی مجازی یا صادرکننده پیشنهادات اولیه توکن را دارد و متقاضی مناسب و مناسب است، می‌تواند مجوز اعطا کند. شخص مناسب تعریف “مناسب و مناسب” در بند 11 (2) مطابق با مفاد قانون اطلاعات مالی ارائه شده است.

در جای دیگر، پیش‌نویس مواردی را توضیح می‌دهد که تنظیم‌کننده می‌تواند مجوز بهره‌برداری را به متقاضیان اعطا کند. به نوبه خود، از دارندگان مجوز انتظار می رود از دارایی های متعلق به مشتریان محافظت کنند. همچنین از آنها انتظار می رود “از سوء استفاده از بازار جلوگیری کنند و اقداماتی را برای دستیابی به منافع مفید در تجارت خود ارائه دهند.”

صدور کاغذ سفید اجباری

با توجه به تبلیغات پیشنهادات توکن، در پیش نویس آمده است:

بخش چهارم همچنین مقرر می‌دارد که دارنده مجوز باید کاغذ سفیدی صادر کند که حاوی اطلاعات کامل و دقیق برای خریداران بالقوه دارایی‌های مجازی و پیشنهادات اولیه توکن‌ها برای تصمیم‌گیری آگاهانه است.

در همین حال، برخی از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال حدس می زنند که پیشنهاد بوتسوانا برای اصلاح قوانین مالی خود می تواند با حذف این کشور از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در اکتبر 2021 مرتبط باشد. FATF قبلاً به کمبودهایی در مبارزه با پولشویی این کشور اشاره کرده بود. (AML) و رژیم های مبارزه با تامین مالی تروریسم (CTF) به عنوان دلایلی برای پرچم گذاری کشور.

با این حال، در اواخر سال 2021 – تقریباً سه سال پس از فهرست خاکستری – FATF اعلام کرد که بوتسوانا را پس از مشاهده برخی پیشرفت ها از فهرست حذف کرده است.

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ شما می توانید نظرات خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه‌نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راه فراری را برای آفریقایی ها فراهم کنند، مطالب زیادی نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.