دولت سودان جنوبی و مخالفان مجدداً به توافق صلح متعهد شدند

[ad_1] جوبا (رویترز) – سالوا کییر، رئیس‌جمهور سودان جنوبی و ریک ماچار، معاونش، پس از هفته‌ها تشدید درگیری بین طرف‌ها، توافق کردند که مذاکرات درباره ادغام نیروهای رقیب خود تحت یک فرماندهی واحد را از سر بگیرند. نیروهای کییر و ماچار در سال 2018 توافقنامه صلحی را امضا کردند که به پنج سال جنگ داخلی

کد خبر : 187897
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
دولت سودان جنوبی و مخالفان مجدداً به توافق صلح متعهد شدند

[ad_1]

جوبا (رویترز) – سالوا کییر، رئیس‌جمهور سودان جنوبی و ریک ماچار، معاونش، پس از هفته‌ها تشدید درگیری بین طرف‌ها، توافق کردند که مذاکرات درباره ادغام نیروهای رقیب خود تحت یک فرماندهی واحد را از سر بگیرند.

نیروهای کییر و ماچار در سال 2018 توافقنامه صلحی را امضا کردند که به پنج سال جنگ داخلی پایان داد. اما اجرای آن کند بوده است و نیروهای مخالف مکرراً بر سر اختلافات در مورد نحوه تقسیم قدرت با هم درگیر شده اند.

درگیری ها در هفته های اخیر افزایش یافته است. جنبش آزادی‌بخش مردم سودان/ارتش در مخالفت (SPLM/A-IO) در 23 مارس مشارکت خود در مکانیسم‌های نظارتی توافق صلح را به دلیل حملات نیروهای دولتی به حالت تعلیق درآورد.

در مراسم امضای قرارداد عصر یکشنبه با حضور نماینده دولت همسایه سودان، کییر و ماچار مجدداً به توافق صلح متعهد شدند و توافق کردند که آتش بس قبلی را رعایت کنند و ادغام نیروهای خود را تسریع بخشند.

ژنرال های مخالف در هفته آینده به یک ساختار فرماندهی واحد منصوب خواهند شد. سپس طرفین به فارغ التحصیلی سربازان SPLM/A-IO از مراکز آموزشی می روند تا آنها را در ارتش ادغام کنند.

ما باید آنچه را که می گوییم اجرا کنیم. مردم سودان جنوبی از ما چنین انتظاری دارند.»

توت گاتلواک مانیمه، نماینده حزب جنبش آزادی‌بخش مردم سودان (SPLM) از سودان “به خاطر ایستادن در کنار ما برای جلوگیری از تشدید مجدد جنگ و حمایت از اجرای توافق صلح” تشکر کرد.

جزییات از جمله نسبت دقیق نیروهای طرفدار کییر به طرفدار ماچار در ارتش یکپارچه باید بررسی شود. سخنگوی SPLM/A-IO گفت که این نسبت بین 55:45 و 60:40 خواهد بود.

جنگ داخلی سودان جنوبی بین سال‌های 2013 تا 2018، که اغلب در امتداد خطوط قومی درگرفت، جان 400000 نفر را گرفت، باعث قحطی شد و بزرگترین بحران پناهندگان آفریقا از زمان نسل‌کشی سال 1994 در رواندا را ایجاد کرد.

(نوشته آرون راس؛ ویرایش توسط جورج اوبولوتسا و اد آزموند)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.