دولت رومانی 12.5 درصد حقوق بازنشستگی را نسبت به ائتلاف حاکم در ژانویه افزایش می دهد

بخارست (رویترز) – رهبران حزب در اواخر روز دوشنبه گفتند که ائتلاف حاکم رومانی حقوق بازنشستگی دولتی را از ژانویه 12.5 درصد افزایش خواهد داد و به بازنشستگان کم درآمد در طول سال پرداخت نقدی خواهد کرد تا به آسیب پذیرترین اقشار کشور برای مقابله با تورم فزاینده کمک کند. رهبران سه حزب ائتلاف حکومتی

کد خبر : 284023
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۷:۳۶
دولت رومانی 12.5 درصد حقوق بازنشستگی را نسبت به ائتلاف حاکم در ژانویه افزایش می دهد


بخارست (رویترز) – رهبران حزب در اواخر روز دوشنبه گفتند که ائتلاف حاکم رومانی حقوق بازنشستگی دولتی را از ژانویه 12.5 درصد افزایش خواهد داد و به بازنشستگان کم درآمد در طول سال پرداخت نقدی خواهد کرد تا به آسیب پذیرترین اقشار کشور برای مقابله با تورم فزاینده کمک کند.

رهبران سه حزب ائتلاف حکومتی موافقت کردند که میزان پرداخت های نقدی برای مستمری های زیر 3000 لی (622.55 دلار) در ماه متفاوت خواهد بود.

علاوه بر این، مستمری بگیران با حقوق زیر 1700 لی در ماه هر دو ماه یک بار کوپن اجتماعی به ارزش 250 لی دریافت خواهند کرد، اقدامی که برای اولین بار در سال جاری تصویب شد.

یک پرداخت اضافی به ارزش 1400 لی به عنوان کمک ویژه برای قبوض انرژی در دو بخش برای رومانیایی های بالای 60 سال با حقوق بازنشستگی کمتر از 2000 لی توزیع می شود.

نیکولای سیوکا، نخست وزیر لیبرال، گفت: «دوره ای که ما از آن عبور می کنیم، دوره ای است که با بحران های متعدد جهانی مشخص شده است و ما باید از بالشتکی برای اثرات تورم بالا اطمینان حاصل کنیم.

مارسل چیولاکو، رهبر حزب چپ سوسیال دموکرات، گفت که بسته حمایتی 26.65 میلیارد لی (5.53 میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت و شامل شاخص‌سازی مزایای کودکان و درآمد جانبازان و زنان بیوه جنگ با نرخ تورم است.

حداقل دستمزد ناخالص ماهانه نیز از 2550 لی در حال حاضر به 3000 لی افزایش می یابد، حرکتی که باید به نفع 1.2 میلیون رومانیایی باشد.

دولت اتحادیه اروپا درآمد بودجه ای به ارزش حدود 30 درصد از تولید ناخالص داخلی را جمع آوری می کند که به طور قابل توجهی کمتر از میانگین اتحادیه اروپا که تقریباً 46 درصد تولید ناخالص داخلی است، و بیشتر آن را صرف دستمزدها، حقوق بازنشستگی و یارانه های بخش دولتی می کند.

دولت کسری بودجه تلفیقی 4.4 درصد از تولید ناخالص داخلی را از 5.7 درصد برآورد شده در سال جاری هدف قرار خواهد داد و کمیسیون اروپا، صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی رومانی و آژانس های رتبه بندی هشدار داده اند که کسری مالی و جمع آوری درآمد پایین خطر اصلی است. به اقتصاد

رتبه بندی Fitch، Moody’s و S&P Global Ratings رومانی را در پایین ترین درجه سرمایه گذاری خود قرار داده اند. تحلیلگران انتظار دارند رشد اقتصادی در سال 2023 به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

(1 دلار = 4.8189 لی)

(گزارش توسط لویزا ایلی؛ ویرایش توسط کریس ریس)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.