دولت بایدن از فروش احتمالی F-16 به ترکیه حمایت می کند

[ad_1] سلست والاندر، دستیار وزیر دفاع در امور امنیت بین‌الملل در پنتاگون، در یک تماس کوتاه به خبرنگاران گفت که توانایی‌های دفاعی قوی ترکیه، دفاعی ناتو را تقویت می‌کند. او گفت: “ایالات متحده از نوسازی ناوگان جنگنده ترکیه حمایت می کند، زیرا این کمکی به امنیت ناتو و در نتیجه امنیت آمریکا است.” «این طرح‌ها

کد خبر : 222876
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶
دولت بایدن از فروش احتمالی F-16 به ترکیه حمایت می کند

[ad_1]

سلست والاندر، دستیار وزیر دفاع در امور امنیت بین‌الملل در پنتاگون، در یک تماس کوتاه به خبرنگاران گفت که توانایی‌های دفاعی قوی ترکیه، دفاعی ناتو را تقویت می‌کند.

او گفت: “ایالات متحده از نوسازی ناوگان جنگنده ترکیه حمایت می کند، زیرا این کمکی به امنیت ناتو و در نتیجه امنیت آمریکا است.”

«این طرح‌ها در حال انجام است. و آنها باید از طریق فرآیندهای قراردادی ما کار کنند.”

ترکیه در ماه اکتبر از ایالات متحده درخواست خرید 40 جنگنده F-16 ساخت لاکهید مارتین و نزدیک به 80 کیت مدرنیزاسیون برای هواپیماهای جنگی موجود خود کرد.

واشنگتن پیش از این آشکارا هیچ نظری در مورد این فروش ابراز نکرده بود، به جز اینکه گفته بود تمام فروش تسلیحات باید مراحل قانونی لازم را طی کند.

در ماه مارس، وزارت امور خارجه نامه ای به برخی از اعضای کنگره آمریکا که با فروش مخالفت کرده بودند، نوشت و گفت که روابط تجاری دفاعی «مناسب» آمریکا با ترکیه در خدمت منافع ایالات متحده است.

اظهارات والاندر پس از توافق 11 ساعته بین ترکیه، فنلاند و سوئد در روز سه‌شنبه و پس از چهار ساعت گفتگو انجام شد و از بن‌بست شرم‌آور در گردهمایی 30 تن از رهبران ناتو که هدف آن نشان دادن عزم در مواجهه با تهاجم روسیه به اوکراین بود، جلوگیری کرد. .

این سه کشور قراردادی را امضا کردند که بر اساس آن آنکارا بلوک خود را از عضویت فنلاند و سوئد لغو کرد، در حالی که نامزدها متعهد شدند از گروه‌های شبه‌نظامی کرد پ.ک.ک و YPG یا شبکه فتح الله گولن، روحانی مستقر در ایالات متحده، که ترکیه آن را عامل شکست خورده می‌داند، حمایت نکنند. کودتای 2016

مقامات ایالات متحده از هرگونه پیشنهادی مبنی بر حمایت واشنگتن از درخواست هواپیمای جنگی برای رفع مخالفت ترکیه با ورود سوئد و فنلاند به ناتو عقب نشینی کردند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: «آمریکا به ترکیه هیچ پیشنهادی نداد و ترکیه از او چیزی درخواست نکرد» به عنوان بخشی از توافق با فنلاند و سوئد.

این مقام گفت مقامات آمریکایی در حال انجام مذاکرات فنی در مورد درخواست ترکیه برای خرید جنگنده های F-16 آمریکایی هستند. کنگره در مورد چنین فروش هایی حرف آخر را خواهد زد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قرار است روز چهارشنبه با جو بایدن رئیس جمهور این کشور دیدار کند. اردوغان، پیش از عزیمت به مادرید در روز سه‌شنبه اما پس از تماس تلفنی با بایدن، از ایالات متحده در مورد فروش F-16 انتقاد کرد و گفت که آنکارا را متوقف می‌کند.

فروش تسلیحات آمریکا به ترکیه، متحد ناتو، پس از دستیابی آنکارا به سامانه‌های موشکی دفاعی ساخت روسیه که باعث تحریم‌های آمریکا و همچنین حذف ترکیه از برنامه جت‌های جنگنده F-35 شد، بحث‌برانگیز شد.

(گزارش توسط همیرا پاموک؛ ویرایش توسط پیتر گراف)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.