دولت ایالات متحده می گوید جهان پسا کوانتومی در حال نزدیک تر شدن است، CISA هشدار می دهد که رمزگذاری معاصر ممکن است شکسته شود – فناوری بیت کوین نیوز

به گفته آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده (CISA)، در حالی که رایانه‌های کوانتومی قادر به شکستن الگوریتم‌های رمزگذاری کلید عمومی نیستند، نهادهای عمومی و خصوصی باید برای تهدیدات آتی علیه رمزنگاری‌هایی که در برابر کوانتومی مقاوم نیستند، آماده شوند. بیشتر ارتباطات دیجیتال امروزی، از جمله ارزهای رمزنگاری شده، از رمزگذاری کلید عمومی

کد خبر : 257467
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۳۰
دولت ایالات متحده می گوید جهان پسا کوانتومی در حال نزدیک تر شدن است، CISA هشدار می دهد که رمزگذاری معاصر ممکن است شکسته شود – فناوری بیت کوین نیوز


به گفته آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده (CISA)، در حالی که رایانه‌های کوانتومی قادر به شکستن الگوریتم‌های رمزگذاری کلید عمومی نیستند، نهادهای عمومی و خصوصی باید برای تهدیدات آتی علیه رمزنگاری‌هایی که در برابر کوانتومی مقاوم نیستند، آماده شوند. بیشتر ارتباطات دیجیتال امروزی، از جمله ارزهای رمزنگاری شده، از رمزگذاری کلید عمومی استفاده می‌کنند و CISA معتقد است زمانی که رایانه‌های کوانتومی به سطوح بالاتری از قدرت و سرعت محاسباتی دست یابند، می‌توانند الگوریتم‌های رمزنگاری کلید عمومی را که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، بشکنند.

هشدار دولت ایالات متحده به دولت‌ها و شرکت‌های خصوصی فعالانه روش‌های محاسبات کوانتومی را دنبال می‌کنند که می‌تواند استانداردهای رمزنگاری فعلی را تهدید کند.

ارزهای دیجیتالی که از تکنیک‌های رمزگذاری معاصر بهره می‌برند، می‌توانند روزی توسط رایانه‌های کوانتومی در کنار سایر ارتباطات دیجیتالی مانند ایمیل، خدمات پیام‌رسانی و بانکداری آنلاین شکسته شوند. این بر اساس گزارش اخیر CISA است که در پایان ماه اوت منتشر شد. نهاد دولتی ایالات متحده در این گزارش تاکید می کند که انتقال به رمزنگاری پس کوانتومی ضروری است. جزییات گزارش CISA “منتظر نمانید تا کامپیوترهای کوانتومی توسط دشمنان ما مورد استفاده قرار گیرند.” «آماده‌سازی‌های اولیه، مهاجرت آرام به استاندارد رمزنگاری پس کوانتومی را پس از در دسترس بودن تضمین می‌کند.»

بیت‌کوین در مقابل رایانه‌های کوانتومی: دولت ایالات متحده می‌گوید جهان پسا کوانتومی در حال نزدیک‌تر شدن است، CISA هشدار می‌دهد که رمزگذاری معاصر ممکن است شکسته شود
کیوبیت (یا بیت کوانتومی) نسخه مکانیکی کوانتومی بیت‌های معاصر است که توسط اکثر رایانه‌های امروزی استفاده می‌شود.

بحث در مورد اینکه آیا محاسبات کوانتومی قادر به شکستن رمزگذاری کلید عمومی خواهد بود یا خیر، از زمانی که دانشمندان در سال 1998 درگیر اولین جفت بیت کوانتومی (کیوبیت) پیشرفت کردند، در جریان بوده است. کامپیوترهای کوانتومی از فیزیک پیچیده برای محاسبه معادلات قدرتمند مربوط به سیستم های کریپتو و ریاضی معاصر امروزی. از سال 1998، رایانه‌های سوپرکوانتومی با 14 کیوبیت یون کلسیم درهم‌تنیده در سال 2011، 16 کیوبیت ابررسانا در سال 2018 و 18 کیوبیت درهم‌تنیده در سال 2018 بهبود یافته‌اند. CISA می‌گوید رایانه‌های کوانتومی فرصت‌های جدیدی ایجاد خواهند کرد، اما این فناوری همچنین منجر به رمزگذاری منفی می‌شود. امنیت.

جزئیات گزارش CISA “کشورهای ملی و شرکت‌های خصوصی فعالانه در حال پیگیری قابلیت‌های کامپیوترهای کوانتومی هستند.” محاسبات کوانتومی امکانات جدید و هیجان انگیزی را به وجود می آورد. با این حال، پیامدهای این فناوری جدید شامل تهدیدهایی برای استانداردهای رمزنگاری فعلی است.

در حالی که محققان می گویند فناوری کلید عمومی بیت کوین از “توابع هش یک طرفه مقاوم در برابر کوانتومی” استفاده می کند، برخی از پروژه های بلاک چین برای دنیای پسا کوانتومی آماده می شوند.

ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین از روش‌های رمزگذاری معاصر استفاده می‌کنند و در طول سال‌ها بارها گفته شده است که نیاز به محافظت از ارزهای دیجیتال با رمزگذاری پس کوانتومی وجود دارد. در سال 2020، زمانی که شرکت صنعتی Honeywell فاش کرد که یک کامپیوتر کوانتومی ساخته است که به طور موثر از شش کیوبیت موثر استفاده می کند، حامیان رمزارز شروع به بحث در مورد تأثیرات احتمالی آینده رایانه های کوانتومی بر بیت کوین و رمزگذاری 256 بیتی کردند. برخی از حامیان ارزهای دیجیتال در حال حاضر آماده سازی برای یک رویداد رمزگذاری کامپیوتر کوانتومی را آغاز کرده اند. رایانش کوانتومی کمبریج در حال کار با Honeywell بر روی پروژه ای است که «می تواند در هر شبکه بلاک چین اعمال شود».

علی‌رغم تلاش‌های رمزنگاران، برخی از محققان از صمیم قلب معتقدند رایانه‌های کوانتومی در مقیاس بزرگ هرگز به نتیجه نخواهند رسید. برخی دیگر فکر می‌کنند که جدول زمانی بسیار نزدیک‌تر از آن چیزی است که مردم انتظار دارند و تعدادی از دانشمندان گفته‌اند که ممکن است تقریباً پنج سال آینده باشد. موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) فکر می کند 15 سال منطقی تر است. در همین حال، توسعه دهندگان اتریوم در کنار پروژه دفتر کل توزیع شده بنیاد Hyperledger در حال تحقیق در مورد مقاومت کوانتومی هستند. رمزنگارانی که برای دنیای پسا کوانتومی آماده می شوند معتقدند تکنیک های رمزگذاری مانند AES-128 و RSA-2048 امنیت کافی را در برابر حملات رایانه های کوانتومی ایجاد نمی کنند.

آندریاس آنتونوپولوس: «عنصر طراحی نابغه کوچک ساتوشی ناکاموتو یک تصادف نیست»

این بحث سال‌ها ادامه داشته است و بسیاری از مردم فکر می‌کنند هشدارهای دولت و دستاوردهای اخیر فناوری مبتنی بر کوانتوم توسط هانی‌ول، گوگل، مایکروسافت و دیگران، مشوق‌هایی است که مردم برای پذیرش رمزنگاری پسا کوانتومی نیاز دارند.

بیت‌کوین در مقابل رایانه‌های کوانتومی: دولت ایالات متحده می‌گوید جهان پسا کوانتومی در حال نزدیک‌تر شدن است، CISA هشدار می‌دهد که رمزگذاری معاصر ممکن است شکسته شود
کریس پاسیا، توسعه‌دهنده نرم‌افزار می‌گوید: «آدرس بیت‌کوین با اجرای کلید عمومی شما از طریق چندین توابع هش محاسبه می‌شود.

بسیاری از مقالات، گزارش‌های تحقیقاتی و سرفصل‌های رایج ادعا می‌کنند که محاسبات کوانتومی هرگونه رمزگذاری معاصر را از بین می‌برد و حتی ترافیک و تصادفات را قبل از وقوع پیش‌بینی می‌کند. با این حال، طرفداران بیت کوین در مناسبت های مختلف گفته اند که رمزگذاری SHA256 به کار گرفته شده توسط ایجاد ساتوشی، دشمنی سرسخت در برابر دنیای پسا کوانتومی است.

در بیت کوین کلید عمومی شما (در ابتدا) عمومی نمی شود. در حالی که آدرس بیت کوین خود را با دیگران به اشتراک می گذارید تا آنها بتوانند برای شما بیت کوین ارسال کنند، آدرس بیت کوین شما فقط یک هش از کلید عمومی شما است، نه خود کلید عمومی. کریس پاسیا در سال 2014 نوشت. «What does that mean in English? تابع هش یک تابع رمزنگاری یک طرفه است که یک ورودی را می گیرد و آن را به یک خروجی رمزنگاری تبدیل می کند. منظور من از یک طرفه این است که شما نمی توانید ورودی را از خروجی استخراج کنید. این شبیه به رمزگذاری چیزی است [and] سپس کلید را گم کرد.»

مقاله توسعه‌دهنده نرم‌افزار در سال 2014 در مورد این موضوع نتیجه‌گیری می‌کند:

همه اینها روشی پیچیده برای گفتن است که در حالی که یک مهاجم با یک کامپیوتر کوانتومی می تواند کلید خصوصی را از کلید عمومی استخراج کند، نمی تواند کلید عمومی را از آدرس بیت کوین استخراج کند زیرا کلید عمومی از طریق چندین مقاوم در برابر کوانتومی اجرا می شود. توابع هش یک طرفه

در ویدئویی که بشارت دهنده بیت کوین را نشان می دهد آندریاس آنتونوپولوساو گفت که استفاده از آدرس های مختلف بیت کوین در هر زمان کلید امنیت بیت کوین است. آنتونوپولوس تاکید کرد که دو انتخاب طراحی رمزنگاری ساتوشی “کاملاً نابغه” هستند. «آنچه شما استفاده می‌کنید، که آدرس بیت‌کوین است، یک نسخه هش‌شده دوگانه از کلید عمومی شما است – به این معنی که کلید عمومی هرگز توسط کسی دیده نمی‌شود تا زمانی که آن را با صرف تراکنش ادعا کنید… این عنصر کوچک طراحی نابغه یک چیز نیست. آنتونوپولوس در سخنرانی اصلی خود گفت. کاری که انجام می دهد این است که یک انتزاع لایه دوم از الگوریتم رمزنگاری زیربنایی مورد استفاده در امضای دیجیتال منحنی بیضوی ایجاد می کند که به شما امکان می دهد ارتقاهای آینده را انجام دهید.

آنتونوپولوس ادامه داد:

این بدان معناست که گذشته امن است زیرا در پشت پرده دوم الگوریتم دیگری پنهان شده است و آینده را می توان تغییر داد زیرا می توانید آدرسی ارائه دهید که هش منحنی بیضی نیست یا هش منحنی بیضی متفاوت است. ، یا هش یک منحنی بیضی بزرگتر است، یا هش یک الگوریتم علامت گذاری است که در برابر کوانتومی مقاوم است که ربطی به منحنی بیضوی ندارد. بنابراین، می‌توانید اصلاحات رو به جلو را برای ایمن کردن آینده انجام دهید، و از محافظت معکوس برخوردار هستید زیرا گذشته را پنهان کرده‌اید.

برچسب ها در این داستان

آندریاس آنتونوپولوس، آندریاس آنتونوپولوس، بیت‌کوین، شبکه بیت‌کوین، Brute Force، BTC، محاسبات کوانتومی ابری، ارز دیجیتال، منحنی بیضوی، رمزگذاری، رمزگذاری سرتاسر، گوگل، هانی‌ول، کامپیوتر کوانتومی هانی‌ول، فیزیک، کلیدهای خصوصی، رایانه‌های کوانتومی، محاسبات کوانتومی، Seeds، SHA-256، SHA256، الگوریتم رمزنگاری زیربنایی

نظر شما در مورد هشدار اخیر دولت آمریکا در مورد کامپیوترهای کوانتومی چیست؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، Chris Pacia، Bitcoin Not Bombs،

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.