دولت انحصاری بایدن حکم داد که ارتش میانمار علیه روهینگیا نسل کشی کرده است

[ad_1] مقامات آمریکایی گفتند که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این تصمیم را روز دوشنبه در موزه یادبود هولوکاست ایالات متحده در واشنگتن اعلام خواهد کرد که در حال حاضر نمایشگاهی در مورد وضعیت اسفناک روهینگیا به نمایش گذاشته شده است. این تقریباً 14 ماه پس از روی کار آمدن او و تعهد به انجام

کد خبر : 181408
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲:۲۰
دولت انحصاری بایدن حکم داد که ارتش میانمار علیه روهینگیا نسل کشی کرده است

[ad_1]

مقامات آمریکایی گفتند که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این تصمیم را روز دوشنبه در موزه یادبود هولوکاست ایالات متحده در واشنگتن اعلام خواهد کرد که در حال حاضر نمایشگاهی در مورد وضعیت اسفناک روهینگیا به نمایش گذاشته شده است. این تقریباً 14 ماه پس از روی کار آمدن او و تعهد به انجام بازبینی جدیدی از خشونت صورت می گیرد.

نیروهای مسلح میانمار در سال 2017 عملیات نظامی را آغاز کردند که در آن حداقل 730000 نفر از مسلمانان روهینگیایی خانه های خود را ترک کردند و به کشور همسایه بنگلادش رفتند و در آنجا قتل ها، تجاوزهای جمعی و آتش سوزی را بازگو کردند. در سال 2021، ارتش میانمار با یک کودتا قدرت را به دست گرفت.

مقامات ایالات متحده و یک شرکت حقوقی خارجی در تلاش برای تصدیق سریع جدی بودن این جنایات، شواهد جمع آوری کردند، اما پس از آن، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه از تصمیم گیری خودداری کرد.

مقامات آمریکایی به شرط ناشناس ماندن به رویترز گفتند بلینکن دستور “تحلیل حقوقی و واقعی” خود را داد. این تحلیل به این نتیجه رسید که ارتش میانمار در حال ارتکاب نسل کشی است و واشنگتن معتقد است که عزم رسمی فشار بین المللی را برای پاسخگویی حکومت نظامی افزایش می دهد.

یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه گفت: «این امر مرتکب تخلفات بیشتر را برای آنها دشوارتر خواهد کرد.

مقامات سفارت میانمار در واشنگتن و یک سخنگوی حکومت نظامی در روز یکشنبه بلافاصله به ایمیل‌هایی که درخواست اظهار نظر داشتند، پاسخ ندادند.

ارتش میانمار ارتکاب نسل کشی علیه روهینگیایی ها را که تابعیت آنها در میانمار رد شده است را رد کرده و گفته است که در سال 2017 عملیاتی را علیه تروریست ها انجام می دهد.

یک هیأت حقیقت یاب سازمان ملل در سال 2018 به این نتیجه رسید که کارزار ارتش شامل «اقدامات نسل کشی» است، اما واشنگتن در آن زمان از این جنایات به عنوان «پاکسازی قومی» یاد کرد، اصطلاحی که طبق قوانین کیفری بین المللی هیچ تعریف قانونی ندارد.

دومین مقام ارشد وزارت امور خارجه درباره اعلامیه بلینکن در روز دوشنبه گفت: «این واقعاً به جهان و به ویژه به قربانیان و بازماندگان در جامعه روهینگیا و به طور گسترده‌تر نشان می‌دهد که ایالات متحده به شدت آنچه در حال رخ دادن است، پی می‌برد.»

تعیین نسل کشی به طور خودکار اقدام تنبیهی ایالات متحده را آغاز نمی کند.

از زمان جنگ سرد، وزارت امور خارجه به طور رسمی شش بار از این واژه برای توصیف قتل عام در بوسنی، رواندا، عراق و دارفور، حملات دولت اسلامی به ایزدی‌ها و سایر اقلیت‌ها و اخیراً در سال گذشته به دلیل رفتار چین با اویغورها و سایر اقلیت‌ها استفاده کرده است. مسلمانان چین ادعاهای نسل کشی را رد می کند.

بلینکن همچنین یک میلیون دلار بودجه اضافی برای مکانیسم تحقیق مستقل برای میانمار (IIMM)، یک نهاد سازمان ملل متحد مستقر در ژنو که در حال جمع‌آوری شواهد برای پیگردهای احتمالی آینده است، اعلام خواهد کرد.

اولین مقام آمریکایی گفت: “این موضوع موقعیت ما را تقویت خواهد کرد، زیرا ما سعی می کنیم حمایت بین المللی را برای جلوگیری از جنایات بیشتر و پاسخگو نگه داشتن آنها انجام دهیم.”

روی نظامی تمرکز کنید

چند روز پس از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، ژنرال‌های میانماری به رهبری فرمانده کل قوا مین آنگ هلائینگ پس از شکایت از تقلب در انتخابات عمومی نوامبر 2020 که توسط حزب آنگ سان سوچی، قهرمان دموکراسی به دست آمد، قدرت را در 1 فوریه 2021 به دست گرفتند. گروه های نظارت بر انتخابات هیچ مدرکی دال بر تقلب دسته جمعی پیدا نکردند.

به گفته انجمن کمک به زندانیان سیاسی (AAPP)، یک گروه مبارزاتی، نیروهای مسلح قیام علیه کودتای خود را سرکوب کردند، بیش از 1600 نفر را کشتند و نزدیک به 10000 نفر از جمله رهبران غیرنظامی مانند سوچی را بازداشت کردند.

رویترز قادر به تأیید مستقل ارقام از AAPP نبود. حکومت نظامی گفته است که ارقام این گروه اغراق آمیز است و اعضای نیروهای امنیتی نیز در درگیری با مخالفان کودتا کشته شده اند. حکومت نظامی ارقام خود را ارائه نکرده است.

در واکنش به کودتا، ایالات متحده و متحدان غربی حکومت نظامی و منافع تجاری آن را تحریم کردند، اما نتوانستند ژنرال ها را متقاعد کنند که حکومت غیرنظامی را پس از دریافت حمایت نظامی و دیپلماتیک روسیه و چین متقاعد کنند.

به رسمیت شناختن نسل کشی و جنایات علیه بشریت توسط بلینکن عمدتاً به رویدادهای سال 2017، قبل از کودتای سال گذشته اشاره دارد. این اقدام پس از آن صورت می گیرد که دو بررسی وزارت امور خارجه – یکی در سال 2018 و دیگری در سال 2020 آغاز شد – نتوانست به نتیجه برسد.

برخی از مقامات سابق ایالات متحده به رویترز گفتند که این فرصت‌ها برای ارسال پیامی محکم به ژنرال‌های میانماری که بعداً قدرت را به دست گرفتند، از دست رفت.

فعالان بر این باورند که بیانیه واضح ایالات متحده مبنی بر اینکه نسل کشی مرتکب شده است، می تواند تلاش ها برای پاسخگویی به ژنرال ها را تقویت کند، مانند پرونده ای در دادگاه بین المللی دادگستری که در آن گامبیا با اشاره به جنایات میانمار علیه روهینگیا در ایالت راخین، میانمار را به نسل کشی متهم کرده است. .

میانمار اتهام نسل کشی را رد کرده و از قضات دادگاه خواسته است که این پرونده را متوقف کنند. حکومت نظامی می گوید که گامبیا به عنوان نماینده دیگران عمل می کند و هیچ مقام قانونی برای تشکیل پرونده ندارد.

دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC)، دادگاهی جداگانه در لاهه، همچنین در حال تحقیق در مورد اخراج روهینگیا از میانمار است و IIMM در ژنو در حال جمع‌آوری مدارکی است که می‌تواند در محاکمه‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد.

میانمار با این تحقیقات مخالف است و از همکاری امتناع کرده و ادعا می‌کند که دیوان کیفری بین‌المللی صلاحیت ندارد و تصمیم آن برای آغاز تحقیقات تحت تأثیر «روایت‌های متهم از تراژدی‌های دلخراش شخصی است که هیچ ارتباطی با استدلال‌های حقوقی مورد بحث ندارد».

جان سیفتون، مدیر حمایت از آسیا در دیده بان حقوق بشر، گفت که ارتش میانمار با «عواقب واقعی کمی برای جنایات خود، چه علیه روهینگیا یا سایر گروه های اقلیت قومی در میانمار مواجه شده است».

سیفتون گفت، علاوه بر اعمال تحریم های اقتصادی بیشتر بر حکومت نظامی، ایالات متحده باید برای قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل که تمام جنایات ادعایی ارتش را به دادگاه کیفری بین المللی ارجاع دهد، فشار بیاورد. او گفت که اگر روسیه و چین قطعنامه ای را وتو کنند، همانطور که احتمال دارد، واشنگتن باید اقدامی را در مجمع عمومی سازمان ملل رهبری کند.

وی گفت: «محکومیت میانمار باید با اقدامات ملموس همراه باشد.

به گفته یک منبع آگاه، قبل از اینکه بلینکن در این ماه تصمیم بگیرد، مقامات در مورد اینکه آیا مقصر دانستن دولت میانمار – و نه به طور خاص ارتش آن – برای این جنایات می تواند حمایت ایالات متحده از نیروهای دموکراتیک سرنگون شده این کشور را پیچیده کند، بحث کردند.

دومین مقام ارشد وزارت امور خارجه گفت که وزارت امور خارجه تصمیم گرفت مقصر این امر را به گردن ارتش بیاندازد.

این مقام که در مورد مذاکرات داخلی اظهار نظری نکرد، گفت: «معلوم نیست که رهبری غیرنظامی تا چه حد بر اقداماتی که در ایالت راخین اتفاق می‌افتد کنترل داشته است و به همین دلیل تصمیم در این مرحله به پایان می‌رسد.

سوچی که مجبور به تقسیم قدرت با ژنرال‌ها شد، در سال 2019 به دیوان دادگستری بین‌المللی رفت تا اتهامات نسل‌کشی گامبیا را رد کند.

او گفت که کشور خودش هر سربازی را که مرتکب تخلف شده باشد محاکمه خواهد کرد، اما ادامه داد که نقض های ادعایی به سطح نسل کشی نمی رسد، که برای آن قصد خاص برای نابودی یک گروه باید ثابت شود.

هنگامی که آنها قدرت را به دست گرفتند، ژنرال ها سوچی را در نزدیک به 12 مورد محاکمه کردند که ممکن است او را به بیش از 100 سال زندان محکوم کند. او همچنان در بازداشت به سر می برد.

(گزارش توسط هومیرا پاموک و سایمون لوئیس؛ ویرایش توسط مری میلیکن و دانیل والیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.