دولت آرژانتین سرمایه گذاران رمزارز را از خرید دلار محروم می کند – مقررات بیت کوین نیوز

[ad_1] بانک مرکزی آرژانتین مجموعه جدیدی از محدودیت‌ها را وضع کرده است که شهروندان و شرکت‌هایی را که ارزهای دیجیتال خریداری کرده‌اند، تحت تاثیر قرار می‌دهد تا از آن به عنوان پوششی در برابر کاهش ارزش پول استفاده کنند. این بانک تنها به افراد و شرکت‌هایی که حداقل ۹۰ روز قبل از عملیات، ارز دیجیتال

کد خبر : 233132
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۳:۰۰
دولت آرژانتین سرمایه گذاران رمزارز را از خرید دلار محروم می کند – مقررات بیت کوین نیوز

[ad_1]

بانک مرکزی آرژانتین مجموعه جدیدی از محدودیت‌ها را وضع کرده است که شهروندان و شرکت‌هایی را که ارزهای دیجیتال خریداری کرده‌اند، تحت تاثیر قرار می‌دهد تا از آن به عنوان پوششی در برابر کاهش ارزش پول استفاده کنند. این بانک تنها به افراد و شرکت‌هایی که حداقل ۹۰ روز قبل از عملیات، ارز دیجیتال خریداری نکرده‌اند، دلار را با نرخ رسمی می‌فروشد تا از افزایش نرخ ارز جلوگیری کند.

کاربران رمزارز آرژانتینی از خرید دلار در بازارهای رسمی حذف شدند

دولت آرژانتین در تلاش است تا از افزایش نرخ دلار آبی، قیمت دلار آمریکا در بازارهای غیررسمی این کشور از چند هفته پیش جلوگیری کند. بانک مرکزی آرژانتین قطعنامه ای صادر کرده است که شرکت ها و افرادی را که ارزهای دیجیتال خریداری کرده اند از دسترسی به دلار با نرخ رسمی محروم می کند.

در این ارتباط که با شماره 7552 شناسایی شده است، اعلام شده است که دسترسی به بازارهای رسمی دلار برای افراد و شرکت‌هایی که:

وجوهی را به ارز محلی یا سایر دارایی های محلی (به استثنای وجوه ارزی سپرده شده در نهادهای مالی داخلی) به هیچ شخص حقیقی یا حقوقی، مقیم یا غیر مقیم، مرتبط یا غیر مرتبط، دریافتی به عنوان عیدی قبلی یا بعدی، به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحویل نداده باشند. به خودی خود یا از طریق یک نهاد مرتبط، کنترل شده یا کنترل کننده، دارایی های خارجی، دارایی های رمزنگاری شده یا اوراق بهادار سپرده شده در خارج از کشور.

این محدودیت ها باید 90 روز قبل از خرید دلار در بازار رسمی انجام شود.


بستن حفره و واکنش های محلی

به گفته منابع محلی، مجموعه جدیدی از محدودیت‌ها برای بستن خللی است که برخی از سازمان‌ها با استفاده از کانال‌های کنترل صرافی به نفع خود، خرید دلار ارزان با نرخ رسمی، و سپس استفاده از آن‌ها برای خرید ارزهای دیجیتال و مبادله آنها در نرخ بالاتر بانک مرکزی آرژانتین همچنین محدودیت جدیدی را اعمال کرده است که خریداران این دلارها را از خرید هر ارز دیجیتال در 90 روز پس از عملیات منع می کند تا از موقعیت های توصیف شده جلوگیری شود.

واکنش‌های آرژانتینی‌ها عمدتاً منفی بود و برخی تأثیرگذاری چنین اقدامی را زیر سؤال بردند. آگوستین مونته‌ورده، یک اقتصاددان، از منطق پشت این اقدام انتقاد کرد. او بیان کرد:

اقدام دلخواه و اختیاری است. درک نمی شود که چرا هر کسی که کالای خاصی را خریداری کرده است (چون رمزارزها همین هستند) نمی تواند به بازار مبادلات دسترسی پیدا کند.

این اقدام از 22 ژوئیه گذشته آغاز شد و آرژانتینی‌ها در حال حاضر به دنبال مهاجرت از صرافی‌های سنتی هستند که باید در مورد تراکنش‌های کریپتو اطلاع‌رسانی کنند، به صرافی‌های مبتنی بر همتا به همتا، جایی که تراکنش‌ها می‌توانند بین دو طرف خصوصی باشند.

نظر شما در مورد محدودیت های جدیدی که دولت آرژانتین برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال اعمال کرده است چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شد. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تاثیر قرار گرفتن از رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.