دوره کشت و پرورش دهنده درخت سدر – دوره | مدرک معتبر

[ad_1] دوره کشت و پرورش دهنده درخت سدر، برای آشنایی کامل افراد با کشت و پرورش دهنده درخت سدر(کنار) ایجاد شده است. درخت کنار در عربی و گاه فارسی سدر نیز نامیده می‌شود. و در ایران معمولاً برگ‌های کوبیده آن را «سدر» می‌نامند. اما سدر خود درختی متفاوت و مدیترانه‌ای از تیره مخروطیان است که

کد خبر : 190340
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۴:۰۶
دوره کشت و پرورش دهنده درخت سدر – دوره | مدرک معتبر

[ad_1]

دوره کشت و پرورش دهنده درخت سدر، برای آشنایی کامل افراد با کشت و پرورش دهنده درخت سدر(کنار) ایجاد شده است. درخت کنار در عربی و گاه فارسی سدر نیز نامیده می‌شود. و در ایران معمولاً برگ‌های کوبیده آن را «سدر» می‌نامند. اما سدر خود درختی متفاوت و مدیترانه‌ای از تیره مخروطیان است که شباهت زیادی با کاج دارد. کنار گیاهی از خانواده را ماناسه می باشد و دارای گونه های متعددی است. که دو گونه مهم آن کنار هندی و کنار چینی می باشد. ارقام کنار چینی دارای رشد عمودی بوده و ارتفاع آن ها به ۹-۸ متر می رسد. میوه آن به رنگ قرمز تیره یا قهوه ای سفت گوشتدار، کروی، به بزرگی تقریباً یک گیلاس با هستۀ چوبی یا استخوانی می‌باشد.

روشهای تکثیر درخت کنار:

+تکثیر کنار به وسیله بذر: بذر مناسب باید از نظر کیفیت مطلوب، از نظر اندازه قابل ملاحظه و درشت باشد و طعم و مزه خوب داشته باشد. میوه ها باید کاملاً رسیده باشند و حدود ۵۰ تا ۷۰% میوه هایی که ریزش می کنند بذر زنده و قابل رویش نیستند. هسته ها را می توان در محلول ۱۷ تا ۱۸% نمک قرار داد، در این حالت بذرهایی را که شناور می شوند باید جدا کرده و دور ریخته شود. می توان پوسته سخت بذرها را با استفاده از وسایل گوناگون شکسته و یا در آنها ترک ایجاد کرد که در این صورت در مدت یک هفته بذور کاشته شده سبز می شوند. ولی در غیر این صورت ممکن است ۳ تا ۴ هفته وقت برای سبز شدن آنها نیاز باشد.

+تکثیر کنار با استفاده از پیوند: در ادامه فعالیت های کاشت بذر زمان انجام عمل پیوند جوانه و یا شاخه با توجه به فصل و نوع واریته و نوع پیوند متفاوت می باشد. بذرهایی که در کیسه های پلاستیکی ۱۰ × ۲۰ سانتی متری کشت شده باشند. در اواخر تیرماه تا مردادماه جابجا می شوند و عملیات پیوندزنی روی آنها در اواخرمرداد تا مهرماه انجام می گیرد. نهال هایی که زودتر کشت شده باشند، عملیات پیوند را می توان زودتر روی آنها انجام داد. در صورتی که در این زمان ها رشد نهال به اندازه ی مورد لزوم نرسیده باشد. عملیات پیوندزنی را باید به سال بعد موکول کرد. در این صورت باید گیاه را چند سانتی متر بالاتر از سطح زمین در اسفندماه سال سوم قطع کرد. شاخه های جدیدی از این گیاه ایجاد می شوند که می توان روی بهترین و خوبترین این شاخه ها عملیات پیوند را در اواخر خرداد تا تیرماه انجام داد.

سرفصل های دوره دوره کشت و پرورش دهنده درخت سدر:

  • تکثیر کیوی
  • احداث باغ
  • کاشت نهال
  • نگهداری و مراقبت از باغ کیوی
  • هرس درختان جهت فرم دهی و باردهی
  • پیشگیری و مبارزه با آفات و امراض کیوی
  • برداشت میوه
  • انبار داری و بازار رسانی محصول

پیش نیاز دوره کشت و پرورش دهنده درخت سدر:

این دوره به پیش نیاز خاصی نیاز ندارد و دوره از پایه آموزش داده می شود.

[ad_2]

لینک ثبت نام : دوره کشت و پرورش دهنده درخت سدر – دوره | مدرک معتبر

هوشمند نیوز: اخبار جدید

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.