دوره برق ساختمان – دوره | مدرک معتبر

[ad_1] دوره برق ساختمان: برق کشی ساختمان به مجموعه کارهای برق ساختمان اعم از اصلاح و نوسازی سیم های برق ساختمان، تعویض و تعبیه پریز برق و کلید برق، نور مخفی سقفی، دیوارکوب و نورپردازی داخلی، بهینه سازی فیوز ها و نوسازی و نصب جعبه فیوز، تابلو برق، آنتن مرکزی، سیستم های امنیتی گفته میشود. طراحی

کد خبر : 188819
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۶:۱۴
دوره برق ساختمان – دوره | مدرک معتبر

[ad_1]

دوره برق ساختمان: برق کشی ساختمان به مجموعه کارهای برق ساختمان اعم از اصلاح و نوسازی سیم های برق ساختمان، تعویض و تعبیه پریز برق و کلید برق، نور مخفی سقفی، دیوارکوب و نورپردازی داخلی، بهینه سازی فیوز ها و نوسازی و نصب جعبه فیوز، تابلو برق، آنتن مرکزی، سیستم های امنیتی گفته میشود.

طراحی داخلی سه بعدی پیش از برق کشی ساختمان یکی از مهمترین فاکتورهای اصلاح سیستم برق ساختمان در بازسازی است ( مخصوصاً نور مخفی ). به نحویکه تعیین محل های نورپردازی ( نورپردازی دیوارکوب و نور مخفی ) مطلوب باید پیش از برقکشی ساختمان معین شود تا سیستم نورپردازی توکار اجرا شود. در غیر اینصورت برقکشی ساختمان روکار خواهد بود که طبیعتاً جلوه خوشایندی را به همراه نخواهد داشت.

همچنین آشپزخانه واحد مسکونی نیاز به برق کشی مهندسی و اصولی دارد. محل قرارگیری پریزها در آشپزخانه و نوع کاربرد هر پریز بسیار مهم است. به عنوان مثال نباید پریز دستگاه ماشین لباسشویی و مایکروفر یا فرگازی در کنار هم باشد. زیرا در صورت استفاده همزمان از این دو دستگاه فشار بالا بر خط سیم منجر به آب شدن روکش سیم میشود. همچنین سی انتظار برای هود و نور چراغ های زیر کابینت آشپزخانه نباید فراموش شود. با توجه به اینکه برای نور زیرکابینتی از لامپ LED استفاده میشود استفاده از سیم ۱/۵ برای این منظور کافی است.

سرفصل های دوره دوره برق ساختمان:

+ کارگاه سیم کشی 1

+ کارگاه سیم کشی 2

+ روشنایی فنی

+ لوله کاری و اتصالات سیم و کابل

تکنیک‌های برق کشی ساختمان

برای آموزش برق کشی ساختمان به زبان ساده باید بدانید که چند روش وجود دارد که یکی از آن‌ها برق کاری با روش تو کار است. سیم کشی توکار به این صورت است که سیم و کابل برق را از زیر سیمان و گچ رد می‌کنند تا روی دیوار قابل مشاهده نباشند. از این رو به آن سیم کشی توکار گفته می‌شود. نکته جالب درباره این روش، این است که نیازی به لوله گذاری برق نخواهید داشت. و همه چیز به صورت مستقیم انجام می‌شود. از طرفی روش سیم کشی روکار درست بر عکس، این مدل است. زمانی که شما از این روش استفاده می‌کنید؛ سیم و کابل‌ها روی ساختمان قرار می‌گیرند.

اندازه کابل‌ها در برق کشی ساختمان

اندازه مقطع کابل‌ها در آموزش برق ساختمان به زبان ساده بسیار مهم است، اگر بتوانید سطح مقطع کابل‌ها را به خوبی رعایت کنید، برق کشی خیلی استانداردی خواهید داشت. میزان سطح مقطع برای سیم هر قسمت، مقدار مشخصی است. به عنوان مثال سطح مقطع مرتبط به جریان اصلی باید ۴ میلی متر مربع باشد. در صورتی که سیستم‌های روشنایی باید ۱٫۵ میلی متر مربع سطح مقطع داشته باشند. ضمنا سطح مقطع مرتبط به پریزها باید ۲٫۵ میلی متر باشد. از طرفی سیم‌ کشی کولر گازی و کولر آبی به ترتیب ۴ و ۲٫۵ میلی متر مربع سطح مقطع دارند.

پیش نیاز دوره دوره برق ساختمان:

+ این دوره نیاز به پیش نیاز خاصی ندارد و از پایه آموزش داده می شود.

[ad_2]

لینک ثبت نام : دوره برق ساختمان – دوره | مدرک معتبر

هوشمند نیوز: اخبار جدید

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.