دوران طلایی غذای ارزان تمام شد

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی به نقل از دفتر آمار ملی انگلیس نوشت: اکنون، از هر پنج انگلیسی، ۲ نفر کمتر از گذشته غذا می خورند و این رقم دوبرابر مقدار قبلی آن در ابتدای سال است. براساس این گزارش، قیمت مواد غذایی در ماه آوریل، ۹ درصد افزایش یافته و قیمت ماکارونی ۴۵ درصد،

کد خبر : 206852
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
دوران طلایی غذای ارزان تمام شد



روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی به نقل از دفتر آمار ملی انگلیس نوشت: اکنون، از هر پنج انگلیسی، ۲ نفر کمتر از گذشته غذا می خورند و این رقم دوبرابر مقدار قبلی آن در ابتدای سال است.

براساس این گزارش، قیمت مواد غذایی در ماه آوریل، ۹ درصد افزایش یافته و قیمت ماکارونی ۴۵ درصد، گوجه فرنگی کنسرو شده(رب گوجه فرنگی) و تخم مرغ ۱۳ درصد و شیر ۲۰ درصد گرانتر شده اند.

«جاستین کینگ» مدیر شرکت «سینزبری»، دومین سوپرمارکت زنجیره‌ای بزرگ بریتانیا در گفت و گو با گاردین خاطرنشان کرد: اکنون با افزایش قیمت مواد خوراکی در سوپرمارکت ها، خریداران درباره اینکه چه بخرند گزینه های سختی دارند و مجبورند درباره اولویت های خریدشان تجدیدنظر کنند.

وی تصریح کرد: با به پایان رسیدن دوران طلایی غذای ارزان، اکنون انگلیسی ها مجبورند بخش بیشتری از درآمدشان را صرف خرید مواد غذایی کنند.

بانک انگلیس پیش بینی کرده تورم اقلام خوراکی از ۱۰ درصد نیز عبور و به بالاترین حد خود از سال ۱۹۸۲ تاکنون خواهد رسید.

«هلن دیکنسون» مدیرعامل «کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس» نیز وضعیت مصرف کنندگان را در سراسر جهان بد ارزیابی و گفت: افزایش قیمت حمل و نقل، انرژی و دستمزد به افزایش قیمت اقلام خوراکی منجر شده است و بعید است به این زودی ها وضعیت عادی شود.

براساس یک نظرسنجی منتشر شده توسط دفتر آمار ملی انگلیس، از هر ۱۰ انگلیسی، ۹ نفر گفته اند که اقلام خوراکی نسبت به ماه گذشته گرانتر شده است. در حالی که در ماه نوامبر، فقط ۶۲ درصد چنین نظری داشته اند.

براساس این نظرسنجی، قیمت خوراکی ها، انرژی و سوخت سه نگرانی عمده انگلیسی ها گزارش شده است و از هر ۵ انگلیسی، دو نفر معتقدند در یک سال آینده قادر به پس انداز نخواهند بود.

سارا کولز یک تحلیلگر امور مالی به گاردین گفت: یک سوم جمعیت انگلیس اکنون نگران امنیت غذایی خود هستند.

گاردین، تولیدکنندگان گوشت، مرغ و تخم مرغ را به خاطر افزایش هزینه های، بسته بندی، انرژی، حمل و نقل و خوراک دام به شدت تحت فشار اعلام کرد.

این روزنامه، خروج انگلیس از اروپا، کاهش محصولات کشاورزی به خاطر تغییرات آب و هوایی به ویژه خشکسالی در بخشی از آمریکا و هند، شیوع کرونا در دو سال گذشته و جنگ اوکراین را عامل تشدید بحران مواد غذایی در جهان ارزیابی کرد.

ریچارد گریفیتس، مدیرعامل شورای مرغداری انگلیس به گاردین گفت: با افزایش هزینه های تولید، انتظار می رود ۱۵ درصد تورم را در محصولات شاهد باشیم.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.