ده فیلم کمدی برتر در تاریخ سینمای ایران – خنده‌های با کیفیت

[ad_1] سینمای ایران از بدو پیدایش‌ تا به حال غالبا در ژانر کمدی فیلم‌های بیشماری را در شناسنامه خود ثبت کرده است. اما اکثرا با کمدی‌های ضعیفی روبرو هستیم، که صرفا جهت فتح گیشه‌ها هستند تا فتح قلب بیننده‌ها. در این مقاله سعی کرده‌ایم ده فیلم برتر کمدی سینمای ایران را معرفی کنیم، که متفاوت

کد خبر : 64869
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
ده فیلم کمدی برتر  در تاریخ سینمای ایران – خنده‌های با کیفیت

[ad_1]

سینمای ایران از بدو پیدایش‌ تا به حال غالبا در ژانر کمدی فیلم‌های بیشماری را در شناسنامه خود ثبت کرده است. اما اکثرا با کمدی‌های ضعیفی روبرو هستیم، که صرفا جهت فتح گیشه‌ها هستند تا فتح قلب بیننده‌ها. در این مقاله سعی کرده‌ایم ده فیلم برتر کمدی سینمای ایران را معرفی کنیم، که متفاوت با کمدی‌های سطحی امروزی هستند و لبخند را روی لبانتان خواهند نشاند. پس با ویجیاتو همراه باشید.

آقای هالو 1350

فیلم کمدی برتر سینمای ایران
سمت راست علی نصیریان و سمت چپ عزت‌الله انتظامی

فیلم آقای هالو ساخته داریوش مهرجویی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین ساخته‌های مهرجویی در کارنامه‌اش و هم در سینمای ایران است. فیلمی که در زمان خود در جشنواره‌های برلین، مسکو، لندن و… به نمایش درآمد. نمایشنامه‌ی علی نصیریان به فیلمنامه تبدیل شد و به دست مهرجویی رسید و ماحصلش یک فیلم کمدی با لایه‌های عمیقی است که به معضلات بین جامعه‌ی شهری و جامعه‌ی‌ ولایتی میپردازد.

آقای هالو شخصیتی‌ست که از ولایت خود به تهران آمده تا برای خود همسری انتخاب کند، و در همین حین اتفاقات ناخوشایندی نیز برایش رقم میخورد. بازیگران این فیلم علی نصیریان، عزت‌الله انتظامی، فخری خوروش، محمدعلی کشاورز و عنایت بخشی می‌باشند.


خرید فیلم اجاره نشین‌ها

خواستگار 1351

فیلم کمدی برتر سینمای ایران

فیلم خواستگار ساخته‌ی علی حاتمی‌ست، فیلمی در ژانر کمدی و پربازیگر، که داستان معلمی به‌نام خاوری می‌باشد که شیفته‌ی دختر صاحبخانه شده است و هر بار که قدم به رفتن خواستگاری می‌گذارد، مردی زودتر از او به خواستگاری دختر رفته است. فیلمنامه توسط علی حاتمی به نگارش درآمده و از بازیگران در فیلم میتوان به : پرویز صیاد، عنایت بخشی، زهرا حاتمی، نوذر آزادی و رضا کرم‌رضایی اشاره کرد.

اجاره نشین‌ها 1365

فیلم کمدی برتر سینمای ایران

اجاره نشین‌ها، یک فیلم کمدی-درام به نویسندگی و کارگردانی داریوش مهرجویی میباشد و با اینکه 35 سال از پخشش می‌گذرد، اما هنوز طرفداران بسیاری دارد و جزو ده فیلم برتر ایرانی از دیدگاه منتقدین است. در آن سال که اکثرا فیلم‌های شعارزده و سطحی اکران می‌شدند، اجاره نشین‌ها فیلمی متفاوت بود که به موضوعات اجتماعی و سیاسی نیز می‌پرداخت.

در خلاصه‌ی داستان فیلم آمده است که ساختمانی فرسوده در تهران است که صاحبش فوت کرده و ملک به دست مباشر افتاده است، که عزت‌الله انتظامی نقشش را ایفا می‌کند، اپارتمان دچار مشکلاتی‌ست و نه مباشر اقدام به تعمیر می‌کند و نه اجازه به دیگر ساکنین می‌دهد.


خرید بازی Minecraft: Story Mode نسخه Xbox 360

آدم برفی 1373

فیلم کمدی برتر سینمای ایران
به ترتیب از راست: محمدرضا شریفی‌نیا, آزیتا حاجیان و اکبر عبدی

آدم برفی فیلمی محصول سال 1373 به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری است، فیلمی کمدی-اجتماعی است که پس از ساخت‌اش به مدت سه سال اجازه پخش نداشت. در نهایت در سال 1376 اکران شد. دلیل عدم اکرانش نیز ساختارشکنی‌هایی بود که میرباقری در ساختار دراماتیک و کارگردانی ایجاد کرده بود. آدم برفی فیلمی مهم در سینمای ایران بشمار می‌رود، از این لحاظ که علی‌رغم تابوشکنی‌ها، برای اولین بار مردی در شمایل یک زن در جلوی دوربین ظاهر می‌شد که بازیگر این نقش هم اکبر عبدی بود.

خلاصه‌ی داستان فیلم این است که : مردی با بازی اکبر عبدی به ترکیه می‌رود، تا از آنجا به آمریکا برود اما ویزا به او نمی‌دهند، از این رو خود را شبیه به زن می‌کند تا به بهانه ازدواج با مردی امریکایی، ویزایش را بگیرد. در این حین با زنی آشنا می‌شود و شیفته‌ی او می‌شود که زن هم قصد بازگشت به ایران را دارد، اما موفق نمی‌شود. از بازیگران این فیلم می‌توان به : اکبر عبدی، آزیتا حاجیان، پرویز پرستویی، محمدرضا شریفی‌نیا، سیروس گرجستانی و داریوش ارجمند اشاره کرد.

لیلی با من است 1375

فیلم کمدی برتر سینمای ایران

فیلم لیلی با من است ساخته‌ی کمال تبریزی و در سال 1375 است. فیلم در ژانرهای کمدی-جنگی ساخته شده و به اتفاقات جنگ ایران و عراق از دید یک فیلمبردار می‌پردازد. لیلی با من است نمونه‌ی یک فیلم سینمایی کمدی خوب و پرمحتواست، که از دیدن‌اش لذت خواهید برد.

در این فیلم یک فیلمبردار صدا و سیما برای اینکه وامی بگیرد و خانه‌اش را بازسازی کند، باید به مناطق جنگی برود و مستندی تهیه کند. اما او به شدت از جنگ می‌ترسد و برای اینکه پایش به خط مقدم نرسد باعث اتفاقات جالبی می‌شود.


خرید فیلم مهمان مامان

مارمولک 1382

فیلم کمدی برتر سینمای ایران

مارمولک فیلمی کمدی-درام به کارگردانی کمال تبریزی و نویسندگی پیمان قاسم خانی است. این فیلم اقتباسی از فیلم‌های: زائر و ما فرشته نیستیم می‌باشد.

مارمولک از آن دسته فیلم‌هایی است که در بین عموم مردم محبوب واقع شده، اما بر عکس‌اش نیز برای عده‌ای بخاطر شوخی فیلم با روحانیت فیلم خوبی نبوده است. به این دلیل که آنها فیلم را از دریچه‌ی هجو تماشا کرده‌اند. از این رو تماشای این فیلم و صحبت از آن در دهه هشتاد بصورت مخفیانه بوده است، و آنچه که حق فیلم بوده است خورده شده و فیلم کم نقصی مثل مارمولک نتوانست در جشنواره‌ها و فروش رکورد بزند.

خلاصه‌ی داستان مارمولک به این شرح است که : شخصی به نام رضا مثقالی ( پرویز پرستویی) که سابقه‌ی دزدی دارد، به جرم سرقت مسلحانه به زندان می‌افتد و در آنجا اتفاقی در درمانگاه، تخت‌اش کنار روحانی‌ای قرار گرفته است و رضا مارمولک با پوشیدن لباس روحانی از زندان می‌گریزد و برای خروج از ایران به شهری مرزی می‌رود و …

مهمان مامان 1382

فیلم کمدی برتر سینمای ایران

مهمان مامان یک فیلم کمدی-خانوادگی به کارگردانی داریوش مهرجویی و نویسندگی هوشنگ مرادی کرمانی است. این فیلم نیز همانند اجاره‌نشین‌ها، نگاهی به جامعه‌ی ایرانی و رفتارهای هر قشر آن می‌پردازد. استقبال خوب تماشاگران و دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم، در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر از نتایج کار مهرجویی بود و این فیلم هم مثل اجاره‌نشین‌ها اثری مهم محسوب می‌شود.

داستان خانواده‌ایست که قرار است برایشان مهمان بیاید اما چون وضع مالی آنها خوب نیست، همسایگانشان به کمک می‌آیند تا یک مهمانی خوب برگزار شود. بازیگران فیلم عبارتند از: گلاب آدینه، پارسا پیروزفر، امین حیایی، حسن پورشیرازی و نسرین مقانلو و …


خرید فیلم سن پطرزبورگ

سن پطرزبورگ 1388

فیلم کمدی برتر سینمای ایران
پیمان قاسم خانی و محسن تنابنده

سن پطرزبورگ، محصول سال 1388 و به کارگردانی بهروز افخمی است. فیلمی کمدی که توانست در هنگام پخشش مخاطبین را راضی کند و همچنان جزو آثار خوب در سینمای ایران جای دارد. دلیل این موفقیت نیز دوری از جوک‌های سطحی در دیالوگ‌هاست و فیلمنامه‌نویس و کارگردان به خوبی یک کمدی سالم و استاندارد خلق کرده‌اند، که هم تماشاگران را می‌خنداند و هم مورد لطف منتقدین قرار گرفته است.

فیلم، به داستان تقابل بین دو دزد می‌پردازد، که پس از یافتن سر نخی از گنج که متعلق به تزار روسی بوده با هم به مجادله می‌پردازند. اما بعد مجبور به همکاری می‌شوند. فیلم متشکل از بازیگرانی به نام‌های: پیمان قاسم‌خانی، محسن تنابنده، امین حیایی، شیلا خداداد، بهاره رهنما و سروش صحت می‌باشد.

ورود آقایان ممنوع 1390

فیلم کمدی برتر سینمای ایران
ورود آقایان ممنوع با بازی رضا عطاران و ویشکا آسایش

فیلمی به کارگردانی رامبد جوان در ژانر کمدی می‌باشد. رامبد جوان, کارش را از تئاتر شروع کرد و پس از حضور در چند کار تلویزیونی و سینمایی و همچنین ساخت تعدادی اثر در تلویزیون، بالاخره کارگردانی سینما را شروع کرد. تاکید رامبد جوان بر سطحی و ضعیف نبودن کمدی در این فیلم هم مشهود است. همانطور که بازی‌اش در چند کار تلویزیونی و سینمایی هم مهر تاییدی بر این اصل است.

ورود آقایان ممنوع، با تبلیغات بالا توانست هنگام اکران فروش بالایی را از آن خود کند، و تا به الان جزو موفقترین کمدی‌های سینمایی ایران به شمار می‌رود. داستان فیلم به مدرسه‌ای غیرانتفاعی و دخترانه اشاره دارد، که شاگردان آن مدرسه نمونه محسوب می‌شوند و مدیر مدرسه پس از اینکه دبیر شیمی مرخصی زایمان می‌گیرد، به دنبال دبیر خانمی می‌گردد تا در المپیاد شیمی جا نمانند. اما به ناچار مجبور به پذیرش دبیری آقا می‌شود و …


خرید فیلم نهنگ عنبر

نهنگ عنبر1 (1394)

فیلم کمدی برتر سینمای ایران
نهنگ عنبر1 با بازی رضا عطاران و مهناز افشار

نهنگ عنبر ساخته‌ی سامان مقدم است، فیلمی کمدی که علی‌رغم مشکلات فیلمنامه‌اش، همچنان می‌تواند یک سر و گردن از کمدی‌های سطحی این روزها بالاتر باشد. فیلم تا جایی خط قرمزها را رد می‌کند و گریزی به دهه شصت می‌زند، این اقدام مقدم را پس از ساخت فیلم مکس می‌شود قدمی رو به جلو دانست.

نهنگ عنبر داستان مردی به نام ارژنگ (رضا عطاران) است که از کودکی عاشق دختری به نام رویا (مهناز افشار) بوده است. اما زندگی رویا با آنچه که ارژنگ انتظارش را می‌کشد، هماهنگ نیست و اتفاقات زیادی در این رابطه‎‌ی عاشقانه رقم می‌خورد.

بهترین فیلم‌های ترسناک از نگاه ویجیاتو را بشناسید:

  • برترین فیلم‌های زامبی محور که احتمالاً با آن‌ها آشنا نیستید
  • بهترین فیلم‌های مهیج روان‌شناختی تمام دوران کدام است؟
  • معرفی ده فیلم برتر ترسناک با مضامین عرفانی
  • معرفی بهترین فیلم‌های ترسناک زیر 90 دقیقه
  • بهترین فیلم‌های کمدی ترسناک هالیوودی
  • بهترین فیلم‌های ترسناک فرانسوی تاریخ

اگر این فیلم‌ها را دیده‌اید، نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید و فیلم‌های کمدی موردعلاقه‌تان را برای ما کامنت کنید.

کپی شد

https://vigiato.net/?p=186047

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.