دل به شایدها درباره واکسن خوش نکنیم؛ کرونا تا 3 سال آینده هم قربانی خواهد گرفت

تا امروز که 72 ساعت از تزریق واکسن گذشته، جز مختصری گلودرد، هیچ عارضه دیگری نداشته‎ ام.  با ساخت واکسن و توان تولید آن در جهان و ایران ناآشنا نیستم معتقدم روسیه به دلایل امنیتی یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا در ساخت واکسن است و چون در تولید واکسن اسپوتنیک از آدنوویروس استفاده شده است

کد خبر : 39847
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۰۹
دل به شایدها درباره واکسن خوش نکنیم؛ کرونا تا 3 سال آینده هم قربانی خواهد گرفت



تا امروز که 72 ساعت از تزریق واکسن گذشته، جز مختصری گلودرد، هیچ عارضه دیگری نداشته‎ ام.

 با ساخت واکسن و توان تولید آن در جهان و ایران ناآشنا نیستم معتقدم روسیه به دلایل امنیتی یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا در ساخت واکسن است و چون در تولید واکسن اسپوتنیک از آدنوویروس استفاده شده است آن را تبدیل به یکی از بهترین واکسن‌های حال حاضر ضدکرونا کرده است و با دو دوز تزریق ایمنی بالای 90 درصد ایجاد می‌کند و بسیار کم عارضه است.
از آنجا که در کوچه و خیابان مکرراً ازسوی مردم مورد پرسش قرار می‌گیرم و حدس میزنم که بسیاری از صاحبان مشاغل خرد و کلان و بازار سرمایه و برخی سیاست‌گذاران در بخش دولتی و خصوصی به دلیل شنیدن اظهارنظرهای متناقض سرگردان هستند اینک ترجیح دادم پیش‌بینی خودم را در مورد پایان کرونا با هموطنانم در میان گذارم؛ امید که برای علاقه‌مندان، به‎ویژه صاحبان کسب‌وکار و سیاست‌گذاران مفید واقع شود و مدیران ارشد نیز نگاه واقع‌بینانه‎ و بلندمدت‌تری به این همه‎ گیری داشته باشند.
ضمن ارج نهادن به تلاش محققان بخش‌های دولتی و خصوصی کشور، بررسی شرایط جهانی و داخلی نشان می‌دهد علیرغم تلاش‌های فراوان برای ساخت و خرید واکسن، رسیدن به میزان قابل قبول واکسیناسیون عمومی، حداقل تا دو سال آینده به‌ طول خواهد انجامید؛ بنابراین، ضمن لزوم ایجاد آمادگی برای پذیرش زندگی با ویروس کرونا تا پایان عمر، بعید می‎دانم ما ایرانیان تا 3 سال آینده بتوانیم از شر مرگ‌ومیر این بیماری خانمانسوز رهایی یابیم. به‌‎ویژه این‎که همسایگانی را در مجاورت مرزهای خود داریم که نمی‎دانیم گردش ویروس و برنامه‏ واکسیناسیون در این کشورها چگونه پیش خواهد رفت.
همچنین اگر شرایط ساکنان قاره‎ آفریقا و جمعیت کشور چین که تاکنون نیاز به واکسیناسیون پیدا نکرده ‎اند، به همین منوال پیش نرود، این دوره طولانی‎ تر هم خواهد شد.
امیدوارم این پیش‌بینی به حقیقت نپیوندد، اما صلاح مردم و کشور ایجاب می‎کند، حقیقت را بپذیریم و دل به شایدها خوش نکنیم و یا بدون تزریق واکسن، رعایت نکات بهداشتی توصیه شده را برای دو سال آینده جدی بگیریم.
 

23302



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.