دلیل گریه های بی دلیلم چیست؟

دلیل علمی و منطقی گریه های بی دلیل مان همه ما به دلایل مختلف از جمله احساس درد، تماشای یک فیلم غم انگیز و اتفاقات تاثیرگذار گریه می کنیم. همه انسان ها گریه می کنند اما بعضی گریه را یک کار خصوصی می دانند و آن را پیش دیگران انجام نمی دهند و بعضی از

کد خبر : 43252
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
دلیل گریه های بی دلیلم چیست؟


دلیل علمی و منطقی گریه های بی دلیل مان

همه ما به دلایل مختلف از جمله احساس درد، تماشای یک فیلم غم انگیز و اتفاقات تاثیرگذار گریه می کنیم. همه انسان ها گریه می کنند اما بعضی گریه را یک کار خصوصی می دانند و آن را پیش دیگران انجام نمی دهند و بعضی از افراد هم هستند که بدون هیچ دلیل واضح و مشخصی گریه می کنند.

این اتفاق هم کاملاً طبیعی است اما گاهی اوقات اگر این اتفاق به دفعاتی پیش بیاید، احتمالاً با خودتان فکر می کنید که چرا بی دلیل گریه می کنم؟ مگر بچه شده ام؟ زیرا این کودکان هستند که بی دلیل گریه می کنند.

اما جالب است بدانید که این گریه ها هم بی دلیل نیستند. حتماً یک دلیلی برای گریه شما وجود دارد که از آن آگاهی ندارید زیرا کودکان هم بی دلیل گریه نمی کنند و فقط توانایی بیان احساسشان را ندارند. با ما در این بخش از نمناک همراه باشید تا دلایل مهم گریه های بی دلیل که از نظر علمی نیز ثابت شده اند را بخوانید و به جواب سوالات مبهم ذهنی خود برسید.

1. اکثر انسان ها دل شکسته می شوند بی آنکه بدانند

ممکن است از محل کار به خانه برگردید و در کل مسیر داخل ترافیک باشید و ناگهان احساس کنید که در حال اشک ریختن هستید. در طول راه احتمالاً با خودتان فکر می کنید که چه اتفاقی برای من افتاده؟ چرا گریه می کنم؟ من که غمگین نیستم.

اگر از استرسی که در آن لحظه درگیرش هستید، آگاهی نداشته باشید، این استرس راهی برای بیرون آمدن پیدا می کند؛ حتی اگر شما منتظرش نباشید. استرس در بدن ما انسان ها زندگی می کند و گریه یکی از انواع آزاد کردن استرس است بنابراین به میزان استرسی که تحت آن هستید، توجه کنید زیرا ممکن است باعث شود که شما بدون هیچ دلیل خاصی گریه کنید.

2. قند خون پایین علت دیگری است

در افراد مبتلا به دیابت معمولاً هیپوگلیسمی یا قند خون پایین مشاهده می شود که این اتفاق می تواند به دنبال مصرف کمتر از معمول کربوهیدراتها، زیاده روی در مصرف الکل، به تاخیر افتادن وعده غذایی، ورزش شدید و یا دوز بالای داروهای دیابت رخ دهد.

که این اتفاق باعث می شود که تحریک پذیری، بدخلقی و گریه های بی دلیل به سراغ شما بیاید. جدا از به گریه افتادن قند خون پایین، موجب بروز علائم بسیاری همچون لرز، گرسنگی، تپش قلب، سرگیجه و تعریق می شود.

3. شاید دچار تشویش شده اید

تشویش با استرس یکسان نیست اما می تواند حالاتی شبیه به یک دیگر داشته باشند. شاید یک تشویش درونی، یک نوع احساس خطر در مورد یک مشکل یا ناتوانی در کنترل شرایط باشد که باعث شده که شما احساسات خود را به شکل گریه تخلیه کنید یا دچار مشکلات دیگری مثل سردرد و میگرن شوید.

4. دلیل میتواند سندروم پیش از قاعدگی باشد

سندروم پیش از قاعدگی یعنی تجربه علائمی که یک الی دو هفته قبل از شروع چرخه قاعدگی آغاز می شوند. بعضی از علائم سندروم پیش از قاعدگی شامل سر درد، نفخ و گریه است. اگر چرخه قاعدگی خود را ثبت نمی کنید و از آن خبر ندارید و نمی دانید که چه زمانی شروع می شود، احتمالاً دلیل گریه تان را هم نفهمیده اید.

سندروم پیش از قاعدگی

5. مشکلات تیروئید درگیرتان کرده

چنانچه مشکلات تیروئید مخصوصاً کم کاری تیروئید داشته باشید به خاطر اینکه تولید به میزان کافی غده تیروئید مختل می شود امکان دارد علل گریه های بی دلیل شما باشد. خشکی پوست و مو، نوسانات خلقی، بی اشتهایی، دردهای ماهیچه ای، مشکلات خواب و حساسیت غیر عادی به سرما از دیگر علایم مرتبط با کم کاری تیروئید می باشد.

6. اختلال دوقطبی هم دلیل دیگری است

افراد مبتلا به اختلال دوقطبی، پایین و بالای زیادی را تجربه می کنند. این اختلال شامل حرکات و رفتار های غیر قابل پیش بینی است و باعث بیان شدید احساسات از جمله گریه می شود. افرادی که به اختلال دو قطبی دچار هستند، معمولاً حالت روحی ثابتی ندارند.

7. گریه ی بی دلیل اما طبیعی بعد رابطه زناشویی

بعضی از افراد پس از رابطه جنسی دچار احساس غم و گریه می شوند، این اتفاق به اصطلاح «اندوه پساآمیزشی» (Postcoital Dysphoria) معروف است و از مشخصه های آن می توان به بیقراری، ناراحتی و اضطراب اشاره کرد.

طبق مطالعات انجام شده ثابت شده است که 46 درصد زنان در طول زندگی خود حداقل یک بار این احساس را تجربه کرده اند و پس از رابطه جنسی با شریک زندگی شان غم و اندوه به سراغشان آمده است. باید بدانید که هورمون ها نقش اساسی در بروز اندوه پساآمیزشی دارند.

اندوه پساآمیزشی

8. هورمون ها مقصرند

اشک ها از ماده هایی بیشتر از آب و نمک تشکیل شده اند. اشک های احساسی و عاطفی، با اشک هایی که به دلیل درد و یا تغییرات هورمونی خارج می شوند، متفاوت هستند. تغییرات هورمونی می تواند عامل ایجاد گریه بدون دلیل شود. معمولا خانم های باردار این شرایط را بیشتر تجربه می کنند زیرا نوسانات هورمونی در بارداری کاملاً طبیعی است.

9. مشکلات خواب

به طور میانگین حدوداً 7 تا 9 ساعت خواب برای هر فرد بزرگسال در 24 ساعت نیاز است. باید بدانید که اختلالات خواب و همچنین کمبود خواب تاثیر بسزایی بر چگونگی پردازش احساسات افراد می گذارد و زمانیکه این اتفاق می افتد توانایی مغز در تمایز بین مسئله ای مهم و هر آنچه که نیاز به مدیریت دارد مختل می شود و دچار تغییرات بسیار پیچیده ای می شود و در نتیجه هر چیزی به عنوان یک مشکل بزرگ جلوه می کند و این بین احساسات بیش از حد به واسطه کوچکترین محرک ها پدیدار می شوند.

10. خستگی مفرط و استرس موثرند

ممکن است سبک زندگی استرس زا یکی از اصلی ترین دلایل گریه های بی دلیل شما باشد. در واقع بدن شما برای خلاصی از فشارهای بیش از حد به گریه روی می آورد.

فشار بیش از حد موجب می شود که بیشتر از همیشه دچار فقدان انرژی و خستگی شدید و مفرط شوید. چنانچه بیش از حد تحت فشار هستید و یا محیطی که در آن مشغول به کار هستید تنش زا است حتماً به این نکته توجه داشته باشید که بیش از هر کسی نیاز به آرامش دارید.

خستگی و استرس

11. گریه شما حتما نباید به دلایل روانی و افسردگی باشد

اینکه شما چند وقت یک بار حوصله نداشته باشید، کاملاً طبیعی است. اکثر ما در زمان های مختلف علائم اختلالات روحی و روانی را تجربه می کنیم. بعضی از علائم افسردگی شامل غمگینی مداوم، بی حوصلگی یا ناامیدی و بی قراری است. این احساسات ممکن است عامل گریه کردن باشند اما شاید خودتان متوجه این قضیه نباشید و احساس کنید که بدون دلیل گریه می کنید.

12. شاید مسئله ناخویشتن داری یا بی اختیاری عاطفی است

اکثر مردم با موضوع بی اختیاری عاطفی آشنایی ندارند. ناخویشتن داری عاطفی وضعیتی است که باعث ایجاد یک نوع خنده یا گریه بی ربط، ناگهانی و غیر قابل کنترل می شود. بی اختیاری عاطفی معمولاً در افرادی اتفاق می افتد که به وضعیت های نورولوژیکی یا آسیب دیدگی هایی دچار هستند که روی کنترل احساسات از طریق ذهنشان اثرگذار است.

افرادی که به بی اختیاری عاطفی دچار هستند، احساسات دیگران را نیز تجربه می کنند اما نوع بیان احساسشان در بعضی از شرایط غیر قابل کنترل است و ممکن است زندگیشان را دچار مشکل کند. گریه های غیر قابل کنترل که ظاهراً هیچ دلیل واضحی ندارند، می توانند جزء این وضعیت دسته بندی شوند.

13. کمبود ویتامین B12 دارید

ویتامین B12 نقش بسیار مهمی را در حفظ سلامت سلول های عصبی و خونی داشته و کمک شایانی به تشکیل دی ان ای می کند. چنانچه بدن دچار کمبود این ویتامین شود باعث می شود که گریه های بی دلیل، بی احساسی، افسردگی به تحریک پذیری به سراغ شما بیاید.

حتی کمبود این ویتامین مهم مشکلات دیگری همچون خستگی، بی اشتهایی، کاهش وزن، یبوست، مشکلات تعادلی، سردرگمی و … را نیز به دنبال دارد.

کمبود ویتامین B12

14. شاید از مرگ کسی در گذشته، ناراحت هستید

شاید با خودتان فکر کنید این که فردی که یک سال پیش یا شش ماه گذشته از دنیا رفته دیگر نباید در زمان کنونی احساسات شما را بربیانگیزد، زیرا شما از دست دادن او را پذیرفته اید و به کار های روزانه خود می رسید و زندگی عادی را شروع کرده اید اما مطمئنا احساس تلخ از دست دادن کسی که دوستش دارید ممکن است در مدت زمان طولانی هم به طور ناخودآگاه شما را وادار به گریه کند؛ بدون این که خودتان متوجه این موضوع باشید. حتی یادآوری یک خاطره کوچک می تواند باعث گریه ناگهانی شما شود.

15. نشانه های پیش یائسگی و یائسگی

گریه های بدون دلیل در اواخر دهه سوم یا آغاز دهه چهارم زندگی نشان از تغییرات هورمونی بدن دارد. علایمی همچون خشکی واژن، اختلالات خواب، نوسانات خلقی و گرگرفتگی از جمله نشانه های پیش یائسگی یا یائسگی می باشند.

مشخصه های پیش یائسگی ممکن است خیلی زودتر از وقت موعد شروع شود بنابراین همزمان با این اتفاق نوسانات هورمونی چشمگیری در زنان ایجاد می شود و احساسات افسردگی و اضطراب و گریه های بی دلیل به سراغشان می آید.

دلایل علمی گریه ی بی دلیل در زنان و مردان

52

این مطلب مفید بود ؟20



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.