دلایل ابتلای روزافزون جوانان و کودکان به کووید-۱۹

افزایش شمار مبتلایان جوان به کووید۱۹ در ماه‌های اخیر کارشناسان را به خود مشغول کرده و جهش گونه‌های ویروس و سهل‌انگاری شهروندان از جمله دلایل این روند اعلام شده است. به گزارش ایسنا، کروناویروس جدید همچنان روند شیوع خود را دارد و به‌طور متوسط هر هفته خبر تازه‌ای درباره گسترش این ویروس و جهش گونه‌های

کد خبر : 38233
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۶:۲۳
دلایل ابتلای روزافزون جوانان و کودکان به کووید-۱۹



افزایش شمار مبتلایان جوان به کووید۱۹ در ماه‌های اخیر کارشناسان را به خود مشغول کرده و جهش گونه‌های ویروس و سهل‌انگاری شهروندان از جمله دلایل این روند اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، کروناویروس جدید همچنان روند شیوع خود را دارد و به‌طور متوسط هر هفته خبر تازه‌ای درباره گسترش این ویروس و جهش گونه‌های جدید آن در صدر اخبار جهان قرار می‌گیرد.

یکی از موضوعاتی که در حال حاضر کارشناسان و رسانه‌ها را به خود مشغول کرده، دلایل ابتلای روزافزون جوانان و نوجوانان به کووید-۱۹، بیماری ناشی از این ویروس است.

تا چندی پیش افراد بالای ۷۰ سال در کانون خطر ابتلا بودند و اکنون گروه‌های سنی ۲۰ تا ۵۹ سال و چهار تا ۱۵ سال بیش از سایرین در معرض خطر هستند. در مقابل، شمار مبتلایان بالای ۸۰ سال در حد چشمگیری کاهش یافته است. علت این امر، در اولویت قراردادن این گروه سنی برای واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

– خطر فضاهای خصوصی و آموزشی

موسسه روبرت کُخ، مرجع رسمی اعلام آمار مبتلایان و قربانیان کووید-۱۹ در آلمان چند روز پیش گزارش داد که رشد شمار ابتلا در همه گروه‌های سنی قابل توجه است اما افزایش تعداد کودکان و نوجوانان مبتلا در این کشور نگران‌کننده است. آنان به‌ویژه در فضاهای خانوادگی، مدارس و مهدهای کودک مبتلا می‌شوند. البته افزایش شمار تستهای تشخیصی هم می‌تواند عاملی در بالا رفتن آمار بیماران باشد.

در اتریش نیز شمار مبتلایان گروه سنی پنج تا ۱۴ ساله به طرز چشمگیری بالا رفته است. کارشناسان اتریشی علت این روند را جهش گونه‌های جدید ویروس می‌دانند.

گفته می‌شود که گونه‌های جدید برای کودکان و نوجوانان تا ۷۰ درصد مسری‌تر و تا ۶۴ درصد کشنده‌تر از ویروس اصلی هستند.

– راه‌های محافظت از خود

به گفته کارشناسان آلمانی احتمال این‌که نوعی از واکسن کروناویروس پیش از آغاز تابستان برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ ساله مجوز بگیرد و به کاهش آمار مبتلایان منجر شود زیاد است اما آنان تاکید می‌کنند که در آن صورت هم باید برای مقابله با گونه‌های مختلف کروناویروس آن دسته از نکات بهداشتی که پیش‌تر اعلام شده‌اند به‌شدت رعایت شوند. بیش از همه باید به استفاده از مواد ضدعفونی برای دست‌ها همچنین استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی دقت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه وله، کارشناسان بهداشت در آلمان بر این نظرند که استفاده روزانه از این مواد و ماسک باعث کاهش ابتلا می‌شود اما می‌تواند به‌ مرور به‌ ویژه در میان جوانان خستگی ایجاد کند و به سهل‌انگاری آنان بیانجامد و به همین دلیل مادران و پدران باید توصیه به کودکان و نوجوانان را در دستور کار روزانه خود قرار دهند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.