دلار کاهش می یابد، اما چشم انداز تورم در رادار سرمایه گذاران بالا می ماند

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر نوشته آماندا کوپر لندن (رویترز) – ارزش دلار در روز دوشنبه کاهش یافت، اما زیان های آن بر اساس داده های هفته گذشته که نشان داد تورم عمده فروشی ایالات متحده

کد خبر : 292930
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
دلار کاهش می یابد، اما چشم انداز تورم در رادار سرمایه گذاران بالا می ماند

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

نوشته آماندا کوپر

لندن (رویترز) – ارزش دلار در روز دوشنبه کاهش یافت، اما زیان های آن بر اساس داده های هفته گذشته که نشان داد تورم عمده فروشی ایالات متحده در ماه گذشته بیش از حد انتظار افزایش یافته بود، مهار شد و این دیدگاه را تقویت کرد که فدرال رزرو ممکن است مجبور باشد نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه دارد.

ارز ایالات متحده بیشترین پیشرفت را در برابر ارزهای مرتبط با کالا مانند دلار استرالیا و نیوزلند داشت، اما پس از اینکه داده ها نشان داد اقتصاد بریتانیا در ماه اکتبر پس از تعطیلات رسمی مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت بهبود یافت، برای مدت کوتاهی تا 0.5 درصد در برابر پوند افزایش یافت. اما همچنان به یک چشم انداز تیره اشاره کرد.

استرلینگ آخرین بار با 0.2 درصد افزایش به 1.2287 دلار رسید و به پایین ترین سطح 1.2207 دلاری رسید و در برابر یورو 0.1 درصد کاهش یافت و به 86.03 پنس رسید.

این هفته یکی از کلان‌ترین هفته‌های سال جاری است که چهار بانک مرکزی بزرگ، آخرین نشست‌های سیاستی خود را در سال برگزار می‌کنند، به‌علاوه داده‌های مربوط به تورم مصرف‌کننده از ایالات متحده که می‌تواند در تعیین چشم‌انداز نرخ‌های بهره ایالات متحده و تعیین چشم‌انداز نرخ‌های بهره موثر باشد. دلار

فدرال رزرو آمریکا، بانک مرکزی اروپا، بانک انگلستان و بانک ملی سوئیس همگی تصمیمات مربوط به نرخ را منتشر خواهند کرد.

با هر شانسی، می‌توان امیدوار بود که تا پایان هفته، بازارها بتوانند انتظارات خود را در مورد اینکه نرخ‌های بانک مرکزی انگلستان و بانک مرکزی اروپا در کجا به اوج می‌رسند اصلاح کنند و مطمئن باشند که فدرال رزرو به 5 درصد خواهد رسید – یا شمال. کالوم پیکرینگ، اقتصاددان برنبرگ گفت.

“این واقعاً یک تحول جالب در بین تمام طبقات دارایی خواهد بود، زیرا تا کنون آنچه ما داشته‌ایم کتاب قوانین “رعایت فدرال رزرو” بوده است و آنچه در بازارهای ارز می‌بینیم، چه چیزی در سهام می‌بینیم؟ او گفت که فدرال رزرو به کار خود ادامه خواهد داد، بانک مرکزی اروپا زود متوقف می شود و بانک انگلستان شاید پس از این هفته، پیاده روی را متوقف کند.

یورو زیان یک شبه را کاهش داد و با 0.4 درصد افزایش به 1.0567 دلار رسید. پول واحد اروپا تا کنون در سه ماهه چهارم تقریباً 8 درصد افزایش یافته است، زیرا سرمایه گذاران قبلاً بر روی بانک مرکزی اروپا تاکید کرده بودند که به روند افزایش نرخ های تهاجمی پایبند است.

این انتظارات تا حدودی تعدیل شده است و بازارهای پولی نشان می‌دهند که بانک مرکزی اروپا به احتمال زیاد نرخ‌ها را تنها نیم درصد در این هفته افزایش خواهد داد.

به طور گسترده ای انتظار می رود که فدرال رزرو پس از یک سری افزایش 75 واحدی، نرخ بهره را به همان اندازه افزایش دهد، به ویژه با توجه به تنگنای بازار کار و اقتصاد نسبتاً انعطاف پذیر.

داده‌های روز جمعه که نشان می‌دهد قیمت‌های تولیدکننده آمریکا در ماه نوامبر 7.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است، در مقایسه با پیش‌بینی‌ها برای افزایش 7.2 درصدی، به سرمایه‌گذاران یادآوری کرده است که چگونه تورم ثابت شده است.

کارول کنگ، استراتژیست ارزی در Commonwealth Bank of Australia (OTC)، می‌گوید: «نگرانی‌هایی در مورد اینکه چگونه تورم دائماً بالا خواهد بود و فدرال رزرو را تشویق می‌کند تا سیاست‌های خود را در یک سطح محدودکننده حتی برای مدت طولانی‌تر از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، حفظ کند، وجود داشت. ) (CBA).

داده‌های تورم مصرف‌کننده در ماه نوامبر در روز سه‌شنبه منتشر می‌شود و انتظار می‌رود افزایش 6.1 درصدی در قرائت اصلی را نشان دهد که قیمت‌های مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، از 6.3 درصد در اکتبر.

“با توجه به نزدیکی بسیار نزدیک به FOMC (داده های تورم مصرف کننده) به وضوح توانایی تغییر لحن پیام، بیانیه و نمودارهای نقطه ای را دارد، اما بعید است که افزایش تیتر 50bps را تغییر دهد.” بانک دویچه (ETR:) استراتژیست جیم رید گفت.

دلار در برابر ین با 0.2 درصد افزایش به 136.78 رسید. دلار استرالیا آخرین بار با 0.4 درصد کاهش به 0.6772 دلار رسید، در حالی که 0.2 درصد کاهش یافت و به 0.6406 دلار رسید.

به دلیل نگرانی‌ها در مورد افزایش احتمالی موارد کووید، زیرا چین محدودیت‌های سخت‌گیرانه COVID-19 خود را کاهش می‌دهد، بیشتر در 6.977 در هر دلار ثابت بود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.