دلار کانادا پس از کاهش پیش بینی های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، ضررهای خود را معکوس می کند

[ad_1] اشتراک گذاری: دلار کانادا پس از آنکه داده‌های ناچیز NFP خوش‌بینی روز پنج‌شنبه را شکست، در یک شب متحمل ضرر شد. CAD دوستی در افزایش قیمت نفت خام پیدا می کند و پس از آن که داده ها کاهش ذخایر را نشان می دهد. روند USD/CAD اکنون در بازه های زمانی کوتاه

کد خبر : 372055
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
دلار کانادا پس از کاهش پیش بینی های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، ضررهای خود را معکوس می کند

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • دلار کانادا پس از آنکه داده‌های ناچیز NFP خوش‌بینی روز پنج‌شنبه را شکست، در یک شب متحمل ضرر شد.

  • CAD دوستی در افزایش قیمت نفت خام پیدا می کند و پس از آن که داده ها کاهش ذخایر را نشان می دهد.

  • روند USD/CAD اکنون در بازه های زمانی کوتاه تر و طولانی تر پس از شکست قاطع از اوج های پایین تر اصلی 1.3270 صعودی است.

دلار کانادا (CAD) پس از آنکه داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده انتظارات را از دست داد، در حالی که داده‌های اشتغال کانادا بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود، ضررهای یک شبه خود را در برابر دلار آمریکا (USD) معکوس کرد. CAD بیشتر توسط نفت – صادرات برتر کانادا – حمایت می شود که در کاهش ذخایر ایالات متحده تأثیر می گذارد.

USD/CAD در روز جمعه در طول جلسه ایالات متحده در 1.32s معامله می شود.

اخبار دلار کانادا و محرک های بازار

  • دلار کانادا در برابر دلار آمریکا با توجه به داده های کمتر از حد انتظار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده بهبود می یابد که نشان می دهد 209 هزار جای خالی در ژوئن در مقابل 225 هزار مورد انتظار پر شده است. در همین حال، نرخ بیکاری طبق انتظار به 3.6 درصد رسید.

  • داده‌های NFP توپ خوش‌بینی را که روز پنج‌شنبه پس از انتشار داده‌های تغییر اشتغال ADP گسترش یافت، منفجر کرد و به طور قابل‌توجهی انتظارات را شکست داد – ADP اغلب به عنوان یک شاخص اولیه NFP در نظر گرفته می‌شود، حتی اگر شواهد یک همبستگی ضعیف باشد.

  • افزایش اندک‌تر اشتغال در ایالات متحده نشان‌دهنده فشار تورمی کمتر و رویکرد کمی جنگ‌طلبانه‌تر فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) است. نرخ های بهره نه چندان بالا برای دلار کمتر صعودی است زیرا نشان دهنده جریان ورودی سرمایه کمتر است.

  • داده‌های اشتغال کانادا، که همزمان با NFPهای ایالات متحده منتشر شد، علیرغم برخی ارقام مختلف، یک نتیجه کلی مثبت را نشان داد، با تغییر خالص اشتغال بسیار بالاتر از حد انتظار در ژوئن 60 هزار در مقابل پیش‌بینی 20 هزار، اما افزایش غیرمنتظره در بیکاری. نرخ به 5.4٪ در حالی که 5.3٪ پیش بینی شده بود. با این حال، داده ها احتمالاً به طور کلی مثبت تلقی می شدند و به CAD کمک می کردند.

  • بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی، که روز پنجشنبه منتشر شد، CAD بیشتر با افزایش قیمت نفت، صادرات اصلی کانادا، حمایت می‌شود، بر اساس داده‌هایی که نشان‌دهنده افزایش تقاضای رانندگی در تعطیلات تابستانی در ایالات متحده است.

  • ارقام EIA نشان می دهد که ذخایر نفت خام به میزان 1.508 میلیون بشکه کاهش یافته است که روند کاهش 9.603 میلیون بشکه ای هفته گذشته را ادامه می دهد.

  • CAD روز پنجشنبه تحت فشار بیشتری قرار گرفت، زیرا داده ها نشان داد تجارت کالاهای بین المللی کانادا به -3.4B در مقابل 1.5B مورد انتظار در ماه مه کاهش یافت، و واردات بیشتر از صادرات بود که پیش بینی می شد تقریبا برابر باشد.

تحلیل تکنیکال دلار کانادا: روند کوتاه مدت صعودی می شود، اما آیا ادامه خواهد داشت؟

USD/CAD در نمودار هفتگی در یک روند صعودی بلندمدت قرار دارد که پس از افزایش قیمت پس از پایین‌ترین سطح سال 2021 آغاز شد. از اکتبر 2022، نرخ ارز در یک روند صعودی تثبیت شده است. با توجه به ضرب المثل قدیمی که «روند دوست شماست»، به هر حال، احتمالات به طور کلی ادامه پیدا می‌کند و بیشتر از لباس‌های بلند بیشتر است.

به نظر می رسد USD/CAD یک الگوی حرکت اندازه گیری شده بزرگ را تکمیل کرده است که در اوج های مارس 2023 شروع به شکل گیری کرد. این الگو شبیه یک زیگزاگ 3 موجی است، بسیار شبیه به تصحیح ABC که در آن امواج اول و سوم دارای طول مشابهی هستند (امواج A و C در نمودار زیر نشان داده شده است).

حرکت اندازه‌گیری‌شده این جفت به نظر می‌رسد که با توجه به طول موج‌های A و C، کامل شده است. این نشان می‌دهد که قیمت احتمالاً در پایین‌ترین سطح 27 ژوئن به پایین‌ترین حد خود رسیده و اکنون در شروع یک چرخه جدید بالاتر است.

دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا: نمودار هفتگی

تلاقی حمایتی که در پایین‌های ژوئن در بالای 1.3000 قرار دارد، که از چندین میانگین متحرک طولانی‌تر و یک خط روند اصلی تشکیل شده است، مانعی برای ضررهای بیشتر است. تنها شکست قاطع به زیر 1.3050 نشان می دهد که این باند ضخیم حمایت وزنی به طور قطع شکسته شده است و روند صعودی را زیر سوال می برد.

دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا: نمودار روزانه

نمودار روزانه بالا نشان می دهد که چگونه حرکت صعودی از پایین ترین سطح 27 ژوئن به کمتر از 1.3400 رسیده است. نگاهی گذرا به شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می‌دهد که حرکت با حرکت قوی پشتیبانی می‌شود و روند صعودی آن را بیشتر می‌کند.

قیمت به طور قاطع به بالای 1.3270 پایین تر شکسته است، که تأیید می کند روند صعودی کوتاه مدت در حال حاضر در جریان است. با این حال، قیمت در چهارراه 1.3400 که میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) در حال حاضر قرار دارد، رد شد.

برای تداوم حرکت روند صعودی، یک وقفه تعیین کننده بالاتر از SMA 50 روزه خواهد داشت. اگر عقب نشینی که در حال حاضر در حال انجام است به زیر سطح کلیدی 1.3270 بسته شود، روند صعودی کوتاه مدت را زیر سوال می برد و به طور بالقوه سیگنال نزولی بیشتری در آینده خواهد داشت.

سوالات متداول دلار کانادا

عوامل کلیدی محرک دلار کانادا (CAD) سطح نرخ های بهره تعیین شده توسط بانک مرکزی کانادا (BoC)، قیمت نفت، بزرگترین صادرات کانادا، سلامت اقتصاد، تورم و تراز تجاری است. تفاوت بین ارزش صادرات کانادا در مقابل واردات آن. عوامل دیگر عبارتند از احساسات بازار – اینکه آیا سرمایه گذاران دارایی های پرخطر بیشتری (ریسک) یا به دنبال پناهگاه های امن (ریسک آف) هستند – با ریسک مثبت CAD. سلامت اقتصاد ایالات متحده به عنوان بزرگترین شریک تجاری آن، همچنین یک عامل کلیدی است که بر دلار کانادا تأثیر می گذارد.

بانک کانادا (BoC) با تعیین سطح نرخ های بهره ای که بانک ها می توانند به یکدیگر وام دهند، تأثیر قابل توجهی بر دلار کانادا دارد. این بر سطح نرخ بهره برای همه تأثیر می گذارد. هدف اصلی BoC حفظ تورم در سطح 1-3٪ با تنظیم نرخ بهره بالا یا پایین است. نرخ های بهره نسبتا بالاتر برای CAD مثبت است. بانک کانادا همچنین می‌تواند از تسهیل و انقباض کمی برای تأثیرگذاری بر شرایط اعتبار استفاده کند، که اولی CAD منفی و دومی CAD مثبت است.

قیمت نفت یک عامل کلیدی بر ارزش دلار کانادا است. نفت بزرگترین صادرات کانادا است، بنابراین قیمت نفت تمایل دارد تاثیر فوری بر ارزش دلار کانادا داشته باشد. به طور کلی، در صورت افزایش قیمت نفت CAD نیز افزایش می یابد، زیرا تقاضای کل برای ارز افزایش می یابد. اگر قیمت نفت کاهش یابد، برعکس است. قیمت های بالاتر نفت همچنین منجر به احتمال بیشتر تراز تجاری مثبت می شود که از CAD نیز حمایت می کند.

در حالی که به طور سنتی تورم به عنوان یک عامل منفی برای یک ارز در نظر گرفته می شد زیرا ارزش پول را کاهش می دهد، در واقع در دوران مدرن با کاهش کنترل سرمایه فرامرزی، عکس این موضوع صادق بوده است. تورم بالاتر بانک‌های مرکزی را به سمت افزایش نرخ‌های بهره سوق می‌دهد که باعث جذب سرمایه بیشتر از سوی سرمایه‌گذاران جهانی می‌شود که به دنبال مکانی سودآور برای نگهداری پول خود هستند. این باعث افزایش تقاضا برای پول محلی می شود که در مورد کانادا دلار کانادا است.

انتشار داده های اقتصاد کلان سلامت اقتصاد را می سنجد و می تواند بر دلار کانادا تأثیر بگذارد. شاخص‌هایی مانند تولید ناخالص داخلی، PMI تولید و خدمات، بررسی‌های اشتغال و احساسات مصرف‌کننده همگی می‌توانند بر جهت CAD تأثیر بگذارند. اقتصاد قوی برای دلار کانادا خوب است. نه تنها سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری را جذب می‌کند، بلکه ممکن است بانک کانادا را تشویق کند تا نرخ‌های بهره را تعیین کند و به یک ارز قوی‌تر منجر شود. با این حال، اگر داده های اقتصادی ضعیف باشند، CAD احتمالا سقوط خواهد کرد.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.