دلار کانادا پس از فروش خرده فروشی کمتر از حد انتظار در ماه مه کاهش یافت

[ad_1] اشتراک گذاری: پس از اینکه فروش خرده فروشی کانادا در ماه می کمتر از حد انتظار بود، دلار کانادا در برابر دلار آمریکا در روز جمعه کاهش یافت. USD همچنین از جریان خروجی ین پیش از نشست BoJ هفته آینده سود می برد. گرین‌بک توسط داده‌های اولیه قوی ادعاهای بیکاری در روز

کد خبر : 377832
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۵:۵۰
دلار کانادا پس از فروش خرده فروشی کمتر از حد انتظار در ماه مه کاهش یافت

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • پس از اینکه فروش خرده فروشی کانادا در ماه می کمتر از حد انتظار بود، دلار کانادا در برابر دلار آمریکا در روز جمعه کاهش یافت.
  • USD همچنین از جریان خروجی ین پیش از نشست BoJ هفته آینده سود می برد.
  • گرین‌بک توسط داده‌های اولیه قوی ادعاهای بیکاری در روز پنج‌شنبه پشتیبانی می‌شود، که نشان دهنده کاهش شدید مدعیان بیکاری جدید است.
  • از نظر فنی، این جفت در محدوده بالاتر از یک باند ضخیم حمایت در بالای 1.30s معامله می شود.

پس از اینکه اطلاعات رسمی نشان داد خریداران کانادایی در ماه مه کمربند خود را بسته اند، دلار کانادا (CAD) در برابر دلار آمریکا (USD) در روز جمعه ضعیف شد. داده های آمار کانادا نشان داد که خرده فروشی در کانادا 0.2% در مقایسه با 0.5% پیش بینی از 1.0% در ماه قبل افزایش یافته است.

دلار آمریکا همچنین از جریان خروجی ین ژاپن سود می برد، زیرا معامله گران دارایی های ین خود را به نفع باک پیش از نشست سیاست بانک ژاپن در هفته آینده، که در آن هیئت رئیسه احتمالاً سیاست فوق العاده سست فعلی را حفظ خواهد کرد، کنار گذاشتند.

جفت USD/CAD در طول جلسه ایالات متحده در قیمت 1.31s معامله می شود.

اخبار دلار کانادا و محرک های بازار

  • دلار کانادا پس از انتشار خرده‌فروشی کانادا در روز جمعه که کمتر از حد انتظار بود، در برابر دلار آمریکا جایگاه خود را از دست داد، در حالی که در ماه می 0.2% در مقابل پیش‌بینی 0.5% از 1.0% در ماه قبل از آوریل بود.
  • فروش خرده فروشی ex Autos نیز کمتر از انتظارات است و در ماه می 0.0% تغییر نشان می دهد در مقابل 0.3% مورد انتظار و 1.2% افزایش ثبت شده در آوریل.
  • داده‌های شاخص قیمت مسکن جدید کانادا که در همان زمان منتشر شد، افزایش 0.1 درصدی را در ماه ژوئن ثبت کرد که بالاتر از پیش‌بینی 0.0 درصدی بود، اما مشابه 0.1 درصد قبلی بود.
  • داده‌های خرده‌فروشی پایین‌تر از حد انتظار بر دلار کانادا تأثیر می‌گذارد (USD/CAD افزایش می‌یابد) زیرا نشان می‌دهد که هزینه‌های مصرف‌کننده در حال کاهش است که احتمالاً منجر به کاهش تورم و کاهش نرخ‌های بهره می‌شود – منفی برای دلار کانادا.
  • بر اساس گزارش رویترز به نقل از تحلیلگر ارشد FXStreet، ارن سنگزر، گرین بک از جریان خروجی ین ژاپن (JPY) سود می برد. معامله گران در آستانه نشست سیاست بانک ژاپن (BoJ) در هفته آینده، ارزش ین را کاهش می دهند، در حالی که انتظار می رود BoJ کنترل منحنی بازده (YCC) خود را در سطوح فعلی حفظ کند، در حالی که قبلاً در بحبوحه تورم بالاتر انتظار می رفت که انقباض بیشتری داشته باشد.
  • دلار آمریکا توسط داده های کمتر از پیش بینی اولیه مطالبات بیکاری ایالات متحده برای هفته منتهی به 14 ژوئیه حمایت می شود. وزارت کار روز پنجشنبه اعلام کرد درخواست های اولین بار برای مزایای بیکاری در ایالات متحده به 228,000 کاهش یافت. این رقم بسیار کمتر از انتظار بازار 242000 بود. داده‌های قوی مشاغل حاکی از فشارهای تورمی مداوم‌تر در آینده است که باید نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد که برای باک مثبت است.

تحلیل فنی دلار کانادا: آب نزدیک به سطح حمایت بحرانی

USD/CAD احتمالاً در یک روند صعودی بلندمدت در نمودار هفتگی است که از پایین‌ترین سطح سال 2021 آغاز شد. از اکتبر 2022، نرخ ارز در این روند صعودی در حال تثبیت جانبی بوده است. با توجه به ضرب المثل قدیمی که «روند دوست شماست»، احتمالات به نفع ادامه نهایی بیشتر و طولانی تر از شورت است.

به نظر می رسد USD/CAD یک الگوی قیمت حرکت اندازه گیری شده بزرگ را تکمیل کرده است که در اوج های مارس شروع به شکل گیری کرد. این الگو شبیه یک تصحیح ABC 3 موجی است که در آن امواج اول و سوم دارای طول مشابهی هستند (امواج A و C در نمودار زیر نشان داده شده اند).

دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا: نمودار هفتگی

تلاقی حمایت های واقع در بالای 1.3000، که از چندین میانگین متحرک طولانی تر و یک خط روند اصلی تشکیل شده است، از کاهش هر چه بیشتر کاهش هفته گذشته جلوگیری کرد و پایه ای را برای برگشت در روزهای جمعه و دوشنبه فراهم کرد.

دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا: نمودار روزانه

نوار بلند سبز رنگی که در روز جمعه شکل گرفت، یک الگوی برگشتی شمعدان ژاپنی است. هنگامی که با نوار قرمز بلندی که بلافاصله قبل از آن تشکیل شده است ترکیب می شود، این دو با هم یک الگوی برگشتی صعودی دو میله ای را تکمیل می کنند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در مقایسه با پایین‌ترین سطح 27 ژوئن، به‌طور صعودی با قیمت در پایین‌ترین حد ماه جولای همگرا می‌شود. در پایین ترین سطح 27 ژوئن، RSI با وجود بالاتر بودن قیمت، کمتر از ماه جولای بود. این نشان دهنده قدرت اساسی است و نشانه صعودی است.

با این حال، بسته شدن ضعیف روز دوشنبه نتوانست تاییدی را برای برگشت ارائه کند و از آن زمان، قیمت دوباره به سمت پایین کشیده شد.

برای تجدید و تأیید مجدد روند صعودی بلندمدت USD/CAD، یک شکست قاطع بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) در حدود 1.3400 خواهد بود. با این وجود، گاوهای نر اندکی دست بالا را دارند، با احتمال کمی برای بهبود و ادامه بیشتر.

از طرف دیگر، شکست قاطع به زیر 1.3050 نشان می دهد که نوار ضخیم حمایت وزنی در 1.30s بالا به طور قطع شکسته شده است و روند صعودی را زیر سوال می برد.

سوالات متداول بانک کانادا

بانک کانادا (BoC)، مستقر در اتاوا، موسسه ای است که نرخ های بهره را تعیین می کند و سیاست های پولی را برای کانادا مدیریت می کند. این کار را در هشت جلسه برنامه ریزی شده در سال و جلسات اضطراری موقت که در صورت لزوم برگزار می شود، انجام می دهد. دستور اولیه BoC حفظ ثبات قیمت است که به معنای حفظ تورم بین 1 تا 3 درصد است. ابزار اصلی آن برای دستیابی به این هدف، افزایش یا کاهش نرخ بهره است. نرخ های بهره نسبتاً بالا معمولاً منجر به تقویت دلار کانادا (CAD) و بالعکس می شود. از دیگر ابزارهای مورد استفاده می توان به آسان سازی و سفت کردن کمی اشاره کرد.

در شرایط شدید، بانک کانادا می تواند یک ابزار سیاستی به نام تسهیل کمی را اعمال کند. QE فرآیندی است که بوسیله آن BoC دلار کانادا را به منظور خرید دارایی – معمولاً اوراق قرضه دولتی یا شرکتی – از موسسات مالی چاپ می کند. QE معمولا منجر به CAD ضعیف تر می شود. زمانی که صرفاً کاهش نرخ بهره برای دستیابی به هدف ثبات قیمت ها بعید است، QE آخرین راه حل است. بانک کانادا از این معیار در طول بحران بزرگ مالی 2009-2011 استفاده کرد، زمانی که اعتبارات پس از از دست دادن اعتماد بانک ها به توانایی یکدیگر برای بازپرداخت بدهی ها مسدود شد.

سفت کردن کمی (QT) معکوس QE است. پس از QE زمانی که بهبود اقتصادی در جریان است و تورم شروع به افزایش می کند، انجام می شود. در حالی که در QE بانک کانادا اوراق قرضه دولتی و شرکتی را از موسسات مالی خریداری می کند تا نقدینگی آنها را تامین کند، در QT بانک مرکزی خرید دارایی های بیشتر را متوقف می کند و سرمایه گذاری مجدد اصل سررسید روی اوراق قرضه ای را که از قبل در اختیار دارد متوقف می کند. معمولاً برای دلار کانادا مثبت (یا صعودی) است.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.