دلار کانادا با کاهش گرد و غبار ناشی از تصمیم بانک مرکزی برای نرخ بهره، تورم ملایم تر ایالات متحده، بالاتر معامله می شود.

[ad_1] اشتراک گذاری: پس از تصمیم بانک مرکزی آمریکا مبنی بر افزایش نرخ ها در جلسه روز قبل، دلار کانادا در برابر دلار آمریکا در روز پنجشنبه به صعود خود ادامه می دهد. بانک مرکزی کانادا رشد اقتصادی قوی کانادا را دلیل اصلی افزایش نرخ ها عنوان کرد زیرا از ایجاد نیروهای تورمی

کد خبر : 374295
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
دلار کانادا با کاهش گرد و غبار ناشی از تصمیم بانک مرکزی برای نرخ بهره، تورم ملایم تر ایالات متحده، بالاتر معامله می شود.

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • پس از تصمیم بانک مرکزی آمریکا مبنی بر افزایش نرخ ها در جلسه روز قبل، دلار کانادا در برابر دلار آمریکا در روز پنجشنبه به صعود خود ادامه می دهد.

  • بانک مرکزی کانادا رشد اقتصادی قوی کانادا را دلیل اصلی افزایش نرخ ها عنوان کرد زیرا از ایجاد نیروهای تورمی می ترسد.

  • Dآتا منتشر شده در روز پنجشنبه یک را نشان می دهد کاهش سرعت در افزایش قیمت دروازه کارخانه ایالات متحده که بیشتر USD/CAD را پایین می آورد.

پس از تصمیم بانک مرکزی کانادا برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره و رویکرد باز و مبتنی بر داده ها برای هدایت آینده، دلار کانادا (CAD) در برابر دلار آمریکا (USD) در روز پنجشنبه به افزایش خود ادامه می دهد. . کاهش نرخ تورم در کارخانه در ایالات متحده همانطور که توسط داده های شاخص قیمت تولید کننده (PPI) در ماه ژوئن نشان داده شد، روند فروش این جفت ارز را بیشتر سرعت می بخشد زیرا روایت کاهش تورم ایالات متحده را تایید می کند و نشان می دهد که ممکن است نرخ اوج نزدیک باشد.

USD/CAD در طول جلسه ایالات متحده در 1.31s معامله می شود.

اخبار دلار کانادا و محرک های بازار

  • پس از انتشار داده‌های PPI ماه ژوئن توسط اداره آمار کار ایالات متحده، و نتایج پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شد، دلار کانادا در برابر دلار آمریکا روز پنجشنبه بالاتر رفت. داده‌های تورم ملایم‌تر، روایتی را که با از دست دادن داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده در روز چهارشنبه آغاز شد، پشتیبانی می‌کند.

  • براساس CME FedWatch Tool، که احتمالات تصمیمات نرخ آتی را بر اساس قیمت آتی صندوق های فدرال رزرو محاسبه می کند، این داده ها از دیدگاه بازار حمایت می کند که فدرال رزرو ممکن است تنها یک بار دیگر در سال 2023 نرخ ها را افزایش دهد. از آنجایی که نرخ‌های بالاتر برای ارزها صعودی هستند، زیرا جریان‌های ورودی سرمایه خارجی بیشتری را جذب می‌کنند، این پیشنهاد که فدرال رزرو ممکن است «یک و تمام شده» باشد، بر دلار آمریکا تأثیر می‌گذارد (در نتیجه برای USD/CAD منفی است).

  • PPI ایالات متحده از 0.9% سالانه به 0.1% کاهش یافت که بسیار کمتر از برآورد 0.4% بود. به صورت ماهانه آنها 0.1% افزایش یافتند که اگرچه بالاتر از 0.4% ماه می بود، اما کمتر از برآوردهای 0.2% تحلیلگران بود.

  • PPI اصلی (به استثنای غذا و انرژی) از 2.8٪ در همان زمان در سال 2022 به 2.4٪ کاهش یافت و کمتر از برآوردهای 2.6٪. MoM Core PPI 0.1% افزایش نشان داد که کمتر از تخمین 0.2% و مشابه 0.1% ماه قبل از می بود.

  • دلار کانادا نیز پس از افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره توسط BoC، افزایش یافت و نرخ یک شبه را به 5.00 درصد در نشست روز چهارشنبه رساند.

  • نرخ‌های بالاتر برای CAD مثبت هستند (برای USD/CAD منفی) زیرا جریان‌های ورودی سرمایه خارجی بیشتری را جذب می‌کنند و تقاضا برای ارز را افزایش می‌دهند.

  • فرماندار Tiff Macklem تاکید کرد که تصمیمات سیاستی آینده به داده های دریافتی بستگی دارد و بازارها را مبهم می گذارد که آیا این آخرین افزایش BoC در چرخه انقباض خواهد بود یا خیر.

  • تصمیم برای افزایش نرخ ها در جلسه ژوئیه تنها پس از بحث اعضای هیئت مدیره در مورد شایستگی نسبی بدون تغییر ماندن نرخ ها یا افزایش آنها گرفته شد.

  • مکلم نتیجه گرفت: «در مجموع، ارزیابی ما این بود که هزینه تأخیر در اقدام بیشتر بود.

  • در رابطه با تورم، رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت که در حالی که خوشایند است، تورم در کانادا به 3.4 درصد در ماه می کاهش یافته است – بطور قابل توجهی کمتر از 8.1٪ تابستان گذشته – تعداد زیادی از اقلام در سبد کالاها برای محاسبه شاخص قیمت مصرف کننده استفاده می شود. CPI) همچنان به شدت در حال افزایش بودند.

  • ماکلم در کنفرانس مطبوعاتی پس از اعلام این خبر گفت: «کمی بیش از نیمی از اجزای سبد CPI» شاهد افزایش بیش از 5 درصدی قیمت‌های آن‌ها بوده‌اند. او افزود: «اگر به سبد خرید نگاه کنید، گوشت 6 درصد، نان 13 درصد، قهوه 8 درصد، غذای کودک 9 درصد … کرایه 6 درصد افزایش یافته است».

  • ماکلم گفت که تقاضا و مصرف در اقتصاد کانادا همچنان در حال رشد است که نشان دهنده احتمال فشارهای تورمی در آینده است.

  • بازار حساس مسکن نیز انتظارات کاهش رشد را به چالش کشیده بود و در عوض علیرغم افزایش نرخ بهره و افزایش بازپرداخت وام مسکن، نشانه‌هایی از رشد را نشان می‌داد.

  • آمارهای اخیر بازار کار نشان داد که 60 هزار شغل جدید در ماه ژوئن در کانادا پر شده است که بیش از سه برابر 20 هزار شغل تخمین زده شده است. میانگین دستمزد ساعتی 3.9% افزایش یافت که اگرچه کمتر از 5.1% ماه قبل بود، با این حال شناور بود. با وجود تعداد مشاغل قوی، این گزارش همچنین نشان داد که نرخ بیکاری به طور غیرمنتظره ای از 5.2 درصد در ماه قبل به 5.4 درصد و بالاتر از پیش بینی 5.3 درصد افزایش یافته است.

  • در مجموع، داده‌های مثبت کلی اقتصاد کلان از اقتصاد کانادا، شورای حاکم BoC را وادار کرد تا تصمیم خود را برای افزایش نرخ‌ها برای جلوگیری از اثرات تورمی دریافتی اتخاذ کند تا اینکه منتظر بمانید.

  • بانک مرکزی آمریکا اکنون شاهد بازگشت تورم به هدف 2 درصدی خود تا اواسط سال 2025 نیست، یعنی حدود 6 ماه دیرتر از پیش بینی قبلی خود.

  • اگرچه دلار کانادا بر اساس اعلام بانک مرکزی آمریکا افزایش یافت، تعداد فزاینده ای از تحلیلگران پیش بینی می کنند که شرایط سخت تری برای این ارز در نیمه دوم سال 2023 وجود داشته باشد.

  • تحلیلگران بانک ملی کانادا، Macquarie و Nomura Bank همگی تضعیف CAD را در نیمه دوم سال 2023 پیش بینی می کنند.

  • تیری ویزمن، استراتژیست ارزهای جهانی و نرخ بهره در Macquarie Futures USA، گفت: «دیدگاه نزولی ما برای نیمه دوم 2023 همچنان بر این چشم انداز است که کانادا از رکود شدیدتری نسبت به ایالات متحده متحمل خواهد شد.

  • ویزمن به تأثیر منفی نرخ بهره بالاتر بر بازار مسکن مونترال به عنوان عامل اصلی کاهش CAD در اواخر سال اشاره می کند.

  • ویزمن در یادداشتی به نقل از فایننشال پست گفت: «افزایش نرخ‌ها قبلاً اتفاق افتاده است و خانواده‌ها فشار را احساس می‌کنند، زیرا وام‌های مسکن با نرخ ثابت با نرخ‌های بالاتر تغییر می‌کنند».

  • Nomura تفاوت نرخ و رشد بیشتر در ایالات متحده را باعث افزایش USD/CAD می‌داند.

  • به گفته بانک ملی کانادا در یادداشتی به نقل از Poundsterlinglive.com، تأثیر منفی کندی اقتصاد جهانی بر قیمت کالاها که تأثیر منفی بر شرایط تجارت کانادا دارد، عامل اصلی کاهش CAD است.

  • فدرال رزرو ایالات متحده تقریباً مطمئن است که در نشست 26 جولای خود نرخ ها را افزایش می دهد، با توجه به 5.3٪ CPI اصلی که هنوز در ایالات متحده رایج است، که احتمالاً دلار آمریکا را تقویت می کند.

  • علیرغم داده‌های کمتر از حد انتظار تورم در روز چهارشنبه در ایالات متحده، شاخص‌های بازار در مورد احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در نشست 26 ژوئیه، شانس را بالای 90 درصد نشان می‌دهند، اگرچه احتمال افزایش بیشتر در سال 2023 در حال حاضر کمتر از فدرال رزرو است. دست ایستاده

تحلیل تکنیکال دلار کانادا: پایین ترین سطح ماه ژوئن تهدید می شود

علیرغم ضعف اخیر، USD/CAD در یک روند صعودی بلندمدت در نمودار هفتگی قرار دارد که از پایین‌ترین سطح سال 2021 آغاز شد. از اکتبر 2022، نرخ ارز در این روند صعودی در حال تثبیت جانبی بوده است. با توجه به ضرب المثل قدیمی که “روند دوست شماست”، اما احتمال ادامه نهایی بیشتر به طور حاشیه ای به نفع لانگ ها به جای شورت است.

به نظر می رسد USD/CAD یک الگوی حرکت اندازه گیری شده بزرگ را تکمیل کرده است که در اوج های مارس 2023 شروع به شکل گیری کرد. این الگو شبیه یک تصحیح ABC 3 موجی است که در آن امواج اول و سوم دارای طول مشابهی هستند (امواج A و C در نمودار زیر نشان داده شده اند).

حرکت اندازه گیری شده USD/CAD به نظر می رسد که کامل شده است، با توجه به اینکه طول موج های A و C مشابه است. این نشان می‌دهد که قیمت احتمالاً در پایین‌ترین سطح 27 ژوئن به پایین‌ترین حد خود رسیده و اکنون در شروع یک چرخه جدید بالاتر است.

دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا: نمودار هفتگی

تلاقی حمایت های واقع در پایین ترین سطح ژوئن در 1.3000s بالا، که از چندین میانگین متحرک طولانی تر و یک خط روند اصلی تشکیل شده است، مانعی برای زیان های بیشتر است. تنها شکست قاطع به زیر 1.3050 نشان می دهد که این باند ضخیم حمایت وزنی به طور قطع شکسته شده است و روند صعودی را زیر سوال می برد.

دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا: نمودار روزانه

نمودار روزانه USD/CAD را نشان می‌دهد که تنها در تقاطع 1.3400 که میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) در آن قرار دارد، پنج‌شنبه گذشته، قبل از برگشت به پایین‌تر، بازیابی شده است.

از آن زمان در تمام این هفته کاهش یافته است و اکنون در حال تهدید به پایین ترین سطح 27 ژوئن در 1.3117 است. ممکن است که قیمت به زیر این پایین‌ها بشکند – با این حال، بعید به نظر می‌رسد که فوراً به زیر آن‌ها کاهش پیدا کند، زیرا تلاقی حمایت بین 1.3080-1.3100 قرار دارد. تنها شکست تمیز زیر 1.3050 می تواند روند را معکوس کند و تصویر نزولی تری را برای USD/CAD ارائه دهد.

به احتمال زیاد، این جفت سطح پایین‌ترین سطح 27 ژوئن را مجدداً آزمایش می‌کند و سپس دوباره بهبود می‌یابد زیرا یک الگوی پایه پیچیده را تشکیل می‌دهد قبل از اینکه در نهایت بالاتر رود.

با این حال، برای تقویت مجدد روند صعودی USD/CAD، یک شکست قاطع بالاتر از SMA 50 روزه خواهد داشت. گاوهای نر اندکی دست بالا را دارند، با احتمال کمی به نفع بهبودی و ادامه روند بالاتر.

سوالات متداول دلار کانادا

عوامل کلیدی محرک دلار کانادا (CAD) سطح نرخ های بهره تعیین شده توسط بانک مرکزی کانادا (BoC)، قیمت نفت، بزرگترین صادرات کانادا، سلامت اقتصاد، تورم و تراز تجاری است. تفاوت بین ارزش صادرات کانادا در مقابل واردات آن. عوامل دیگر عبارتند از احساسات بازار – اینکه آیا سرمایه گذاران دارایی های پرخطر بیشتری (ریسک) یا به دنبال پناهگاه های امن (ریسک آف) هستند – با ریسک مثبت CAD. سلامت اقتصاد ایالات متحده به عنوان بزرگترین شریک تجاری آن، همچنین یک عامل کلیدی است که بر دلار کانادا تأثیر می گذارد.

بانک کانادا (BoC) با تعیین سطح نرخ های بهره ای که بانک ها می توانند به یکدیگر وام دهند، تأثیر قابل توجهی بر دلار کانادا دارد. این بر سطح نرخ بهره برای همه تأثیر می گذارد. هدف اصلی BoC حفظ تورم در سطح 1-3٪ با تنظیم نرخ بهره بالا یا پایین است. نرخ های بهره نسبتا بالاتر برای CAD مثبت است. بانک کانادا همچنین می‌تواند از تسهیل و انقباض کمی برای تأثیرگذاری بر شرایط اعتبار استفاده کند، که اولی CAD منفی و دومی CAD مثبت است.

قیمت نفت یک عامل کلیدی بر ارزش دلار کانادا است. نفت بزرگترین صادرات کانادا است، بنابراین قیمت نفت تمایل دارد تاثیر فوری بر ارزش دلار کانادا داشته باشد. به طور کلی، در صورت افزایش قیمت نفت CAD نیز افزایش می یابد، زیرا تقاضای کل برای ارز افزایش می یابد. اگر قیمت نفت کاهش یابد، برعکس است. قیمت های بالاتر نفت همچنین منجر به احتمال بیشتر تراز تجاری مثبت می شود که از CAD نیز حمایت می کند.

در حالی که به طور سنتی تورم به عنوان یک عامل منفی برای یک ارز در نظر گرفته می شد زیرا ارزش پول را کاهش می دهد، در واقع در دوران مدرن با کاهش کنترل سرمایه فرامرزی، عکس این موضوع صادق بوده است. تورم بالاتر بانک‌های مرکزی را به سمت افزایش نرخ‌های بهره سوق می‌دهد که باعث جذب سرمایه بیشتر از سوی سرمایه‌گذاران جهانی می‌شود که به دنبال مکانی سودآور برای نگهداری پول خود هستند. این باعث افزایش تقاضا برای پول محلی می شود که در مورد کانادا دلار کانادا است.

انتشار داده های اقتصاد کلان سلامت اقتصاد را می سنجد و می تواند بر دلار کانادا تأثیر بگذارد. شاخص‌هایی مانند تولید ناخالص داخلی، PMI تولید و خدمات، بررسی‌های اشتغال و احساسات مصرف‌کننده همگی می‌توانند بر جهت CAD تأثیر بگذارند. اقتصاد قوی برای دلار کانادا خوب است. نه تنها سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری را جذب می‌کند، بلکه ممکن است بانک کانادا را تشویق کند تا نرخ‌های بهره را تعیین کند و به یک ارز قوی‌تر منجر شود. با این حال، اگر داده های اقتصادی ضعیف باشند، CAD احتمالا سقوط خواهد کرد.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.