دلار سقوط کرد پس از آن که تورم غافلگیرکننده بود. رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: تصویر تصویری اسکناس های 100 دلاری آمریکا را نشان می دهد که در 2 اوت 2011 در توکیو گرفته شده است. رویترز/یوریکو ناکائو/عکس فایل نوشته آماندا کوپر لندن (رویترز) – کاهش نرخ دلار در روز پنجشنبه تحت فشار بیشتری قرار گرفت، زیرا معامله گران تورم آمریکا را به طرز شگفت

کد خبر : 374224
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
دلار سقوط کرد پس از آن که تورم غافلگیرکننده بود. رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: تصویر تصویری اسکناس های 100 دلاری آمریکا را نشان می دهد که در 2 اوت 2011 در توکیو گرفته شده است. رویترز/یوریکو ناکائو/عکس فایل

نوشته آماندا کوپر

لندن (رویترز) – کاهش نرخ دلار در روز پنجشنبه تحت فشار بیشتری قرار گرفت، زیرا معامله گران تورم آمریکا را به طرز شگفت انگیزی کاهش دادند زیرا سیگنال افزایش نرخ بهره آمریکا تا پایان ماه تمام خواهد شد.

داده های ایالات متحده در روز چهارشنبه نشان داد که تورم در ماه گذشته بسیار سریعتر از حد انتظار کاهش یافته است. این منجر به بزرگترین فروش یک روزه دلار در پنج ماه گذشته شد و دلار را در برابر یورو و استرلینگ به کمترین میزان خود در بیش از یک سال گذشته و در برابر فرانک سوئیس به کمترین میزان خود در بیش از هشت سال گذشته رساند.

تورم اصلی آمریکا در ماه ژوئن به 0.2 درصد رسید در مقابل انتظارات بازار برای 0.3 درصد. شاخص CPI سالانه به 3 درصد کاهش یافت و از زمانی که در سال گذشته به اوج 9.6 درصد رسیده بود، کاهش یافته است.

معاملات آتی نرخ بهره نشان داد که بازارها در یک افزایش دیگر نرخ از سوی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در اواخر این ماه به طور کامل قیمت گذاری کرده اند، اما انتظارات برای افزایش بیشتر کاهش یافته است.

به گفته فیونا سینکوتا، استراتژیست بازار شاخص سیتی، اینکه آیا دلار در بقیه سال در سفر یک طرفه پایین تر است یا خیر، باید دید.

او گفت: “بسیار چیزها به آنچه در چند هفته از FOMC می شنویم بستگی دارد – که سرنوشت دلار آمریکا را تعیین می کند و لحن را برای بقیه تابستان تعیین می کند.”

او گفت: «اگر نشانه‌ای از بدخواهی در فدرال رزرو وجود داشته باشد، خرس‌های دلار روی آن می‌پرند و این بهانه‌ای برای ادامه کاهش ارزش دلار خواهد بود. افزایش نرخ نهایی خواهد بود.

با افزایش قیمت معامله گران در پایان نرخ های ایالات متحده، کاهش شکاف بین نرخ های استقراض ایالات متحده و سایر ارزها باعث شد که سایر ارزها، به ویژه یورو، استرلینگ و ین در برابر دلار بالاتر بروند.

یورو به سمت ششمین افزایش روزانه حرکت کرد – طولانی ترین روند افزایشی آن در برابر دلار در سال جاری. آخرین بار با 0.3% افزایش به 1.155 دلار رسید و به بالاترین سطح قبلی 1.11580 دلار رسید.

وقت یورو است

جورج ساراولوس، بانک دویچه (ETR:) رئیس تحقیقات جهانی FX در یادداشتی در روز چهارشنبه گفت که به دنبال داده های تورم، زمان خرید یورو فرا رسیده است.

چاپ تورم (چهارشنبه) ایالات متحده آخرین مدرکی است که ما منتظر آن بودیم تا مجدداً ادامه دهیم. ما 1.15 دلار را هدف گذاری کرده ایم که پیش بینی پایان سال ما است، اما همانطور که قبلاً استدلال کردیم، محدوده 1.15-1.20 دلار را می بینیم. او گفت تا پایان سال تا حد امکان.

یورو از اواسط سال 2021 تاکنون به 1.20 دلار نرسیده است.

پوند در روز 0.4% افزایش یافت و به 1.30345 دلار رسید که برای ششمین روز رشد خود قرار داشت و برای اولین بار از آوریل سال گذشته در روز قبل به بالای 1.30 دلار رسید.

داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که اقتصاد بریتانیا در ماه مه کمتر از حد انتظار کوچک شده است و این ایده را تقویت می‌کند که بانک مرکزی انگلیس می‌تواند نرخ‌های بهره را بیشتر افزایش دهد بدون اینکه رشد را از مسیر خارج کند.

Cincotta از سیتی ایندکس گفت: «ارقام امروز بهتر از حد انتظار بود، اما فکر نمی‌کنم هنوز برای بیرون آوردن شامپاین کافی نباشد.

ین که در پنج روز گذشته 4 درصد افزایش داشته است، با 0.12 درصد در برابر دلار تقویت شد و به 138.325 رسید، تا حدی به لطف کاهش دیگر در بازدهی خزانه داری ایالات متحده، که جفت ارز دلار/ین تمایل به پیگیری دقیق آن دارد.

فرانک سوئیس در قوی ترین سطح خود در برابر دلار از زمانی که بانک ملی سوئیس در اوایل سال 2015 پیوند ارز داخلی را حذف کرد، معامله شد و دلار را 0.5 درصد کاهش داد و به 0.863 در هر فرانک رسید.

در اسکاندیناوی، جایی که تورم چسبنده به نظر می‌رسد و بانک‌های مرکزی افزایش بیشتر نرخ‌ها را پیش‌بینی می‌کنند، ولیعهد نروژ به بزرگترین افزایش هفتگی خود در برابر دلار در سال جاری، نزدیک به 5 درصد در بالاترین حد پنج ماهه رسید، در حالی که ولیعهد سوئد برای رسیدن به بالاترین میزان خود در پنج ماه گذشته تعیین شده بود. افزایش هفتگی 4 درصدی و در حدود بالاترین سطح دو ماهه معامله شد.

استیو انگلستانر، تحلیلگر ارز در Standard Chartered (OTC:) گفت: “ما فکر می کنیم که عملکرد ضعیف دلار اخیر نشان دهنده تغییر کیفی در آسایش بازار با دلارهای کوتاه است، زیرا نرخ سیاست فدرال رزرو نهایی به طور فزاینده محدود شده است.”

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.