دلار روی شرط‌های جنگ‌طلب فدرال رزرو ثابت نگه می‌دارد، و استرالیا قبل از RBA روی پای خود ایستاده است

[ad_1] دلار استرالیا در آستانه تصمیم قریب الوقوع نرخ بانک مرکزی به پایین ترین حد یک هفته ای خود سقوط کرد و فعالان بازار به دنبال نشانه هایی از وقفه در کاهش پس از کاهش غیرمنتظره تورم در ماه گذشته بودند. شاخص دلار آمریکا – که ارز را در برابر شش همتای اصلی اندازه‌گیری می‌کند

کد خبر : 290213
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۰۶
دلار روی شرط‌های جنگ‌طلب فدرال رزرو ثابت نگه می‌دارد، و استرالیا قبل از RBA روی پای خود ایستاده است

[ad_1]

دلار استرالیا در آستانه تصمیم قریب الوقوع نرخ بانک مرکزی به پایین ترین حد یک هفته ای خود سقوط کرد و فعالان بازار به دنبال نشانه هایی از وقفه در کاهش پس از کاهش غیرمنتظره تورم در ماه گذشته بودند.

شاخص دلار آمریکا – که ارز را در برابر شش همتای اصلی اندازه‌گیری می‌کند – در معاملات اولیه آسیا به 105.11 تغییر کرد و پس از افزایش 0.7 درصدی دوشنبه 0.1 درصد کاهش یافت که بزرگترین آن از 21 نوامبر است.

این برای اولین بار از 28 ژوئن به 104.1 سقوط کرده بود زیرا معامله گران همچنان به شرط بندی های سختگیرانه فدرال رزرو ادامه می دادند.

با این حال، بعداً با افزایش غیرمنتظره PMI غیر تولیدی مؤسسه مدیریت تأمین (ISM) مسیر خود را تغییر داد و نشان داد که بخش خدمات که بیش از دو سوم فعالیت اقتصادی ایالات متحده را تشکیل می دهد، انعطاف پذیر باقی مانده است.

کمیته بازار آزاد فدرال در تاریخ 15 دسامبر تصمیم گیری می کند. معامله گران در حال حاضر انتظار دارند یک افزایش نیم امتیازی به محدوده سیاست 4.25-4.5٪ و نرخ پایانی کمی بالاتر از 5٪ در ماه مه داشته باشند.

بارت واکابایاشی، مدیر شعبه در استیت استریت در توکیو، گفت: «دلار واقعاً به همه چیز ضربه زد. «من فکر می‌کنم موقعیت‌یابی دلارهای کوتاه‌تری وجود داشت، و همه انتشارات اقتصادی یک‌شبه از ایالات متحده بسیار قوی بودند و به یک فدرال‌رزرو جنگ‌طلب اشاره می‌کردند. آن‌ها تا زمانی که داده‌ها نیاز دارند، نرخ‌ها را افزایش خواهند داد.»

بازدهی بلندمدت خزانه داری ایالات متحده بیشترین افزایش را از 20 اکتبر یک شبه داشته است و جفت دلار-ین حساس به بازده را 1.83% به 136.835 رساند. دلار در روز سه شنبه با 0.25 درصد کاهش به 136.46 ین رسید.

یورو پس از افت 0.46 درصدی یک شبه، با 0.13 درصد افزایش به 1.0505 دلار رسید. پس از عقب نشینی 0.88 درصدی روز دوشنبه، پوند 0.16 درصد بهبود یافت و به 1.22035 دلار رسید.

دلار استرالیا 0.21 درصد افزایش یافت و به 0.6713 دلار رسید و برخی از کاهش 1.4 درصدی یک شبه را پس گرفت.

اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز به طور جهانی به بانک مرکزی استرالیا توصیه کرده اند که نرخ کلیدی را در ساعت 0130 GMT یک چهارم افزایش دهد.

پس از آنکه داده‌های ملایم CPI حاکی از نزدیک شدن اوج تورم به اوج تورم بود، تمرکز بیشتر بر سرنخ‌هایی در بیانیه سیاست در مورد دورنمای نشست بعدی در فوریه خواهد بود.

با این حال، در روزهای اخیر، سیاست RBA به خوش‌بینی نسبت به کاهش محدودیت‌های خفه‌کننده COVID-19 در چین، یک شریک تجاری برتر، عقب‌نشینی کرده است.

استرالیا روز دوشنبه به اوج 2-1/2 ماهه 0.6851 دلار رسید و منابع به رویترز گفتند که تغییر سیاست در پکن در مورد کووید ممکن است به زودی چهارشنبه رخ دهد.

کارول کنگ، استراتژیست در بانک مشترک المنافع استرالیا، در یادداشت مشتری نوشت: از نظر RBA، “ریسک بدون تغییر است، اما ما در نظر داریم که این یک ریسک کوچک است.”

ما انتظار داریم که RBA دستورالعمل‌های آینده خود را به شیوه‌ای ظریف اما قابل توجه از «انتظار افزایش بیشتر نرخ‌های بهره» به «احتمال افزایش بیشتر نرخ‌های بهره» یا «مایل به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره» تغییر دهد (که نشان‌دهنده RBA بر این باور است که در یا حداقل نزدیک به پایان چرخه انقباض خود قرار دارد، که باعث پایین آمدن استرالیا می شود.

کنگ افزود: «اما هر ضرر ناشی از RBA در AUD ممکن است کوتاه مدت باشد، در حالی که بازارها نسبت به خروج چین از سیاست‌های سختگیرانه COVID خود خوشبین هستند.»

(گزارش توسط کوین باکلند؛ ویرایش توسط سام هلمز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.