دلار در نزدیکی پایین ترین سطح 15 ماه اخیر، مقیاس یورو به بالاترین حد خود در 17 ماه گذشته توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: دلار آمریکا توسط یک بانکدار در حال شمارش ارز در بانکی در وست مینستر، کلرادو، 3 نوامبر 2009. رویترز/ریک ویلکینگ/عکس فایل توسط ساموئل ایندیک و رای وی لندن (رویترز) – در حالی که سرمایه گذاران منتظر کاتالیزورهای جدید بودند تا در پی تورم پایین تر از حد انتظار هفته گذشته

کد خبر : 376355
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
دلار در نزدیکی پایین ترین سطح 15 ماه اخیر، مقیاس یورو به بالاترین حد خود در 17 ماه گذشته توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: دلار آمریکا توسط یک بانکدار در حال شمارش ارز در بانکی در وست مینستر، کلرادو، 3 نوامبر 2009. رویترز/ریک ویلکینگ/عکس فایل

توسط ساموئل ایندیک و رای وی

لندن (رویترز) – در حالی که سرمایه گذاران منتظر کاتالیزورهای جدید بودند تا در پی تورم پایین تر از حد انتظار هفته گذشته ایالات متحده، قیمت دلار را ارزیابی کنند، در روز سه شنبه به پایین ترین سطح 15 ماهه خود رسید.

ارزش دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی متشکل از شش ارز اندازه گیری می کند، به 99.587 واحد رسید و نزدیک به 99.574 در روز جمعه که پایین ترین سطح از آوریل 2022 است، سقوط کرد.

این شاخص هفته گذشته به بدترین هفته خود در سال 2023 رسیده بود، پس از آن که داده ها نشان داد تورم ایالات متحده با کاهش قیمت های مصرف کننده کمترین افزایش سالانه خود را در بیش از دو سال اخیر بیشتر نشان داد. این امر فشار فدرال رزرو را برای ادامه افزایش نرخ بهره کاهش داد.

بازارهای پول تقریباً به طور کامل 25 واحد افزایش نرخ را از سوی فدرال رزرو در نشست سیاست خود در اواخر این ماه قیمت گذاری کردند، اما شاهد کاهش نرخ ها در اوایل دسامبر هستند.

فرانچسکو پسوله، استراتژیست FX در ING می‌گوید: «در کوتاه‌مدت، من مطمئن نیستم که دلار بتواند خیلی بیشتر از این حرکت کند.

پسول با اشاره به بالاترین نرخ های اخیر چند ماهه یورو و پوند گفت: «تحرک به وضوح در سمت نزولی قرار دارد، اما در عین حال، کمی کشیده به نظر می رسد.

ارز رایج در معاملات اولیه اروپا به بالاترین سطح 17 ماهه خود یعنی 1.1276 دلار در برابر دلار رسید، و بازارها با اعلام سیاست در 27 ژوئیه، تا حد زیادی 25 واحد در ثانیه از بانک مرکزی اروپا افزایش قیمت داشتند.

اما چشم انداز افزایش بیشتر نرخ در ماه سپتامبر پس از کند شدن فعالیت اقتصادی منطقه یورو در ماه ژوئن نامشخص است.

Pesole از ING گفت: “وقتی داستان ضعیف چین، رشد ضعیف منطقه یورو و خطر توقف ماه سپتامبر را ترکیب کنید، بازارها به این نتیجه می رسند که یورو کمی کشیده به نظر می رسد.”

“اگر فدرال رزرو در هفته آینده در حال افزایش به نظر می رسد، بازارها ممکن است بخواهند ارزش یورو-دلار را کاهش دهند.”

در جاهای دیگر استرلینگ 0.1 درصد افزایش یافت و به 1.3083 دلار رسید، نه چندان دور از بالاترین سطح هفته گذشته 1.3144 دلار، بالاترین قیمت از آوریل 2022.

ین ژاپن حدود 0.4 درصد افزایش یافت و به 138.155 در هر دلار رسید، زیرا سرمایه گذاران منتظر نشست سیاست پولی بانک ژاپن (BOJ) در هفته آینده برای حذف تدریجی موضع سیاست فوق العاده خود هستند.

ریوتا آبه، اقتصاددان در SMBC می‌گوید: «شرکت‌کنندگان بیشتری در بازار شانس افزایش باند معاملاتی سیاست کنترل منحنی بازده خود را در جلسه بعدی 25 واحد در ثانیه افزایش داده‌اند.

پس از اینکه دقایقی از جلسه سیاست گذاری بانک مرکزی استرالیا (RBA) در ماه ژوئیه منتشر شد، دلار استرالیا آخرین بار 0.1 درصد کاهش یافت و به 0.6811 دلار رسید.

تاپاس استریکلند، رئیس بازار گفت: «دقایق RBA… حاوی اطلاعات جدیدی از سخنرانی اخیر فرماندار لو (NYSE:) نبود، جایی که او در مورد نیاز به افزایش بیشتر و هماهنگی بیشتر با خطرات رشد بالقوه کمتر به نظر می رسید. اقتصاد در بانک ملی استرالیا (OTC:).

این لحن در صورت‌جلسه منعکس شد، اگرچه یک مورد قوی برای تشدید بیشتر ارائه شد.»

دلار نیوزیلند با 0.3 درصد کاهش به 0.6308 دلار رسید، در حالی که هر دو ارز Antipodean متأثر از داده های چین بوده اند.

با کاهش تقاضا در داخل و خارج از کشور، اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم با سرعت ضعیفی رشد کرد.

برنامه‌ریز ارشد اقتصادی چین روز سه‌شنبه متعهد شد که سیاست‌های «بازیابی و گسترش» مصرف را بدون تأخیر اجرا خواهد کرد زیرا قدرت خرید مصرف‌کنندگان همچنان ضعیف است.

پس از اینکه بانک خلق چین یک نقطه میانی روزانه را محکم‌تر از حد انتظار تعیین کرد، قیمت ثابت بود و آخرین خرید آن 7.1729 در هر دلار بود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.