دلار در برابر یورو افزایش یافت، اما پس از آمار تورم توسط رویترز، در مسیر زیان هفتگی باقی می ماند

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر نشان داده شده است که در 14 فوریه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل از ثاقب اقبال احمد نیویورک (رویترز) – پس از کاهش رشد مخارج مصرف کننده در ایالات متحده که امیدواری فدرال رزرو در افزایش نرخ های بهره کمتر تهاجمی

کد خبر : 341553
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
دلار در برابر یورو افزایش یافت، اما پس از آمار تورم توسط رویترز، در مسیر زیان هفتگی باقی می ماند

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر نشان داده شده است که در 14 فوریه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

از ثاقب اقبال احمد

نیویورک (رویترز) – پس از کاهش رشد مخارج مصرف کننده در ایالات متحده که امیدواری فدرال رزرو در افزایش نرخ های بهره کمتر تهاجمی باشد، دلار روز جمعه در برابر یورو افزایش یافت اما در مسیر پنجمین کاهش هفتگی متوالی خود در برابر ارز رایج قرار داشت.

هزینه های مصرف کننده ایالات متحده در ماه فوریه پس از افزایش ماه قبل، نسبتاً افزایش یافت و در حالی که تورم نشانه هایی از کاهش را نشان داد، همچنان بالا بود، که می تواند فدرال رزرو را وادار کند تا در سال جاری یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

در اوایل جلسه، داده‌ها نشان می‌داد که تورم منطقه یورو در ماه مارس به بیشترین میزان سابقه کاهش یافته است، اما فشارهای اصلی قیمت‌ها، که شامل غذا و انرژی نمی‌شود، شتاب گرفت و فشار بر بانک مرکزی اروپا برای ادامه افزایش نرخ‌ها ادامه داشت.

جو مانیمبو، تحلیلگر ارشد بازار در Convera در واشنگتن گفت: کاهش هزینه های مصرف کننده (ایالات متحده) و تورم کمتر با این دیدگاه که فدرال رزرو تقریباً سقوط کرده است، سازگار است.

“(در اروپا) تورم اصلی به رکوردهای جدید شتاب گرفت. این با افزایش نرخ های بانک مرکزی اروپا بیش از فدرال رزرو در حالی که تراز سال را پشت سر می گذاریم مطابقت دارد.”

پس از این داده ها، یورو با 0.48 درصد کاهش به 1.0852 دلار رسید. ارز اروپایی در پنجمین هفته متوالی رشد خود در برابر دلار آمریکا 0.8 درصد افزایش یافت که طولانی‌ترین دوره از اوت 2020 تاکنون است.

به نظر می رسد فدرال رزرو به همان اندازه احتمال دارد که نرخ بهره یک شبه خود را در ماه مه افزایش دهد. اما حتی اگر این اتفاق بیفتد، با توجه به قراردادهای آتی مرتبط با نرخ سیاستی بانک مرکزی ایالات متحده، انتظار می‌رود که به سرعت مسیر خود را معکوس کند و سال را با نرخ‌هایی پایین‌تر از آنچه که شروع کرده به پایان برساند.

استوارت کول، رئیس اقتصاد کلان در Equiti Capital، “احساس اصلی من این است که فدرال رزرو در ماه مه 25 واحد پایه دیگر را انتخاب خواهد کرد، و همین خواهد بود… اما بانک مرکزی اروپا می توانم همچنان در تابستان شاهد پیاده روی تهاجمی باشم.” گفت.

او گفت: “شما می توانید به طور بالقوه مثبت بودن آن را از منظر نرخ بهره مشاهده کنید.”

هفته آینده، جلسات بانک مرکزی در استرالیا و نیوزلند برگزار می شود. بازارها برای استرالیا با وقفه و برای نیوزیلند با گامی نزولی تا ۲۵ واحد پایه افزایش قیمت داشته اند.

پس از آنکه داده‌ها نشان داد که فعالیت‌های تولیدی چین در ماه مارس با سرعت کمتری گسترش یافته است، ۰.۴۵ درصد کاهش و ۰.۱ درصد کاهش یافت.

استرلینگ در روز جمعه با 0.4 درصد کاهش به 1.2337 دلار رسید، زیرا چشم انداز اقتصادی مبهم بر داده هایی که نشان می داد انگلیس در ماه های پایانی سال 2022 از رکود اجتناب کرده بود، تحت الشعاع قرار داد.

در ارزهای دیجیتال، بیت کوین ۱.۱ درصد بالاتر بود و به ۲۸۳۴۰ دلار رسید. این ارز دیجیتال اخیرا تحت فشار قرار گرفت زیرا سرمایه گذاران نگران شکایت بایننس و مدیر اجرایی Changpeng Zhou توسط کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) به دلیل نقض مقررات بودند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.