دلار در برابر ین به بالاترین حد در 7 ماه گذشته رسید. نظرات بانک مرکزی اروپا باعث تقویت یورو توسط رویترز شد

[ad_1] © رویترز. یک کارمند اسکناس های دلار آمریکا را در یک صرافی در جاکارتا، اندونزی، 23 اکتبر 2018 می شمرد. رویترز/بیویهارتا توسط هری رابرتسون و راکی ​​سوئیفت لندن/ توکیو (رویترز) – در حالی که سرمایه گذاران منتظر مداخله احتمالی ژاپن برای تقویت ارز بیمار هستند، دلار روز سه شنبه به بالاترین سطح هفت ماهه

کد خبر : 367140
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
دلار در برابر ین به بالاترین حد در 7 ماه گذشته رسید.  نظرات بانک مرکزی اروپا باعث تقویت یورو توسط رویترز شد

[ad_1]


© رویترز. یک کارمند اسکناس های دلار آمریکا را در یک صرافی در جاکارتا، اندونزی، 23 اکتبر 2018 می شمرد. رویترز/بیویهارتا

توسط هری رابرتسون و راکی ​​سوئیفت

لندن/ توکیو (رویترز) – در حالی که سرمایه گذاران منتظر مداخله احتمالی ژاپن برای تقویت ارز بیمار هستند، دلار روز سه شنبه به بالاترین سطح هفت ماهه خود در برابر ین رسید.

در همین حال، زمانی که سرمایه گذاران از نزدیک به سخنرانی های سیاست گذاران در مجمع سالانه بانک مرکزی اروپا در سینترا پرتغال گوش دادند، یورو در برابر دلار افزایش یافت.

علیرغم اینکه مقامات ژاپنی قول داده بودند در صورت افزایش بیش از حد ارز، واکنش مناسب نشان دهند، دلار تقریباً 0.3 درصد افزایش یافت و به 143.94 ین رسید که بالاترین رقم از 10 نوامبر است.

وزیر دارایی شونیچی سوزوکی روز سه شنبه گفت: “ما از نزدیک حرکات بازار ارز را با احساس فوریت قوی مشاهده خواهیم کرد و در صورتی که این حرکت ها بیش از حد شود، پاسخ مناسبی خواهیم داد.”

ژاپن سال گذشته برای تقویت ین مداخله کرد، زمانی که ین از سطح 145 در هر دلار تضعیف شد. اخیراً به دلیل افزایش نرخ بهره ایالات متحده از ژاپن و افزایش جذابیت اوراق قرضه ایالات متحده، به شدت کاهش یافته است.

بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران بر این باورند که پس از تشدید اظهارنظرهای دولت در مورد وضعیت در هفته های اخیر، امکان مداخله وجود دارد.

فرانچسکو پسوله، استراتژیست ارزی گفت: «اگر داده‌های بزرگ در چند هفته آینده از ایالات متحده منتشر شود (و) دلار ین به بالای 145 برسد، من فکر می‌کنم که بانک ژاپن وارد عمل خواهد شد یا تهدید به ورود خواهد کرد. در ING، گفت.

یورو پس از اندکی افزایش در روز دوشنبه، آخرین بار با 0.33 درصد افزایش در برابر دلار به 1.094 دلار رسید.

Pesole از ING گفت: «یورو دلار امروز صبح کمی قوی‌تر است، ما احتمالاً کمی از نظرات مخالف ECB (بانک مرکزی اروپا) امروز صبح کمک کرده‌ایم.

مارتینس کازاکس، رئیس بانک مرکزی لتونی و رئیس بانک مرکزی اروپا، روز سه‌شنبه در پرتغال گفت که بانک مرکزی احتمالاً پس از ژوئیه به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد.

نرخ بهره اصلی منطقه یورو در حال حاضر 3.5 درصد است. نظرات قزاق ها نشان می دهد که آنها می توانند تا 4٪ یا بالاتر بروند.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز روز سه‌شنبه در سینترا صحبت کرد و گفت: «سیاست‌ها باید جلسه به جلسه تصمیم‌گیری شوند و باید به داده‌ها وابسته باشند».

یورو که بزرگترین مؤلفه آن است، با 0.15 درصد کاهش در 102.58 کاهش یافت.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان و کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، قرار است روز چهارشنبه در پنلی با لاگارد صحبت کنند.

سرمایه گذاران همچنین اطلاعات ایالات متحده را داشتند که منتظر آن بودند، با سفارشات کالاهای بادوام و ارقام مجوزهای ساختمانی که اواخر روز سه شنبه منتشر می شود.

در جاهای دیگر، روبل روسیه 0.61 درصد در برابر دلار کاهش یافت و به 84.91 رسید. روز دوشنبه به ضعیف‌ترین سطح خود از مارس 2022 به 87 روبل در برابر دلار رسید.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه گفت که برای جلوگیری از خونریزی اجازه داد تا شورش‌های ناقص ادامه پیدا کند. روز سه شنبه، سرویس امنیتی روسیه پرونده جنایی خود را علیه گروه مزدور واگنر به دلیل شورش کوتاه مدت لغو کرد.

استرلینگ آخرین بار با 1.272 دلار معامله شد که کمتر از 0.1 درصد در روز افزایش یافت.

دلار در روز سه شنبه 0.31 درصد در برابر فراساحل سقوط کرد و به 7.22 رسید، پس از اینکه روز دوشنبه به 7.243 به بالاترین سطح در 7 ماه گذشته رسید.

پس از بازگشت چین از تعطیلات روز دوشنبه، سرمایه گذاران برای احتمال اقدامات حمایتی بیشتر آماده شدند. بانک مرکزی چین روز سه‌شنبه برای دومین روز متوالی تثبیت یوان را قوی‌تر از انتظارات بازار اعلام کرد.

منابع گفتند که بانک‌های دولتی دلار را در بازار ارز خارجی می‌فروشند و مقامات گمانه‌زنی فزاینده نسبت به ضعف یوان کمتر تحمل می‌کنند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.