دلار جهش داده های مشاغل ایالات متحده را افزایش می دهد. ین لغزش توسط رویترز

© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل از ثاقب اقبال احمد نیویورک (رویترز) – در حالی که گزارش پرفروش مشاغل آمریکا در روز جمعه، احتمال ادامه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا را برای مدت طولانی

کد خبر : 316587
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۰۸
دلار جهش داده های مشاغل ایالات متحده را افزایش می دهد.  ین لغزش توسط رویترز



© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

از ثاقب اقبال احمد

نیویورک (رویترز) – در حالی که گزارش پرفروش مشاغل آمریکا در روز جمعه، احتمال ادامه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا را برای مدت طولانی تری افزایش داد، دلار در برابر یورو به بالاترین سطح سه هفته اخیر خود رسید.

روز دوشنبه، یورو 0.6 درصد در برابر دلار کاهش یافت و به 1.0729 دلار رسید که پایین ترین سطح از 12 ژانویه بود، اما فاصله چندانی با بالاترین رقم 10 ماه گذشته در روز پنجشنبه نداشت. افزایش روز دوشنبه برای دلار به دنبال جلسه قوی در روز جمعه که ارزش دلار آمریکا 1 درصد در برابر یورو افزایش یافت.

جان دویل، معاون عملیاتی، گفت: «اعداد NFP (دستمزد غیرکشاورزی) جمعه احتمال افزایش ۲۵ واحد پایه دیگر را تقویت کرد و احتمال کاهش احتمالی نرخ بهره را در پایان سال کاهش داد و باعث کاهش ارزش سهام و افزایش شدید دلار شد. و تجارت در مونکس آمریکا.

دویل گفت: “به طور کلی، کاهش دلار از اواخر نوامبر چشمگیر بوده است. با این حال، اکنون به نظر می رسد که کمی بیش از حد بوده است.”

در روز جمعه، داده‌ها نشان داد که رشد شغلی ایالات متحده در ژانویه به شدت افزایش یافته است در حالی که نرخ بیکاری به پایین‌ترین سطح 53 تا 1/2 سال گذشته یعنی 3.4 درصد رسیده است که به بازار کار سرسختانه و یک سردرد بالقوه برای مقامات فدرال رزرو اشاره دارد. مبارزه با تورم

این داده‌ها پس از آن منتشر شد که فدرال رزرو در روز چهارشنبه نرخ‌ها را 25 واحد پایه افزایش داد و گفت که در مبارزه با تورم به گوشه‌ای تبدیل شده است و سرمایه‌گذاران را به کاهش سرعت افزایش نرخ‌ها در آینده سوق داده است.

روز دوشنبه، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت که با توجه به قدرت بازار کار ایالات متحده، با کاهش قابل توجه تورم و قوی ماندن اقتصاد، راهی را برای اجتناب از رکود اقتصادی ایالات متحده می بیند.

لیر ترکیه تحت فشار ریسک‌های ژئوپلیتیکی و تورم غیرمنتظره خارج از کشور، برای مدت کوتاهی به پایین‌ترین حد خود یعنی ۱۸.۸۵ در اوایل مبادلات تجاری سقوط کرد، زیرا زلزله بزرگی در منطقه رخ داد.

استرلینگ در آن روز تقریباً ثابت بود و در 1.203 دلار قرار داشت، فقط از پایین ترین سطح یک ماهه خود، زیرا معامله گران به داده های رشد بریتانیا و اظهارات سیاست گذاران بانک مرکزی انگلستان در مورد سرعت افزایش نرخ بهره برای سرنخ هایی از چشم انداز ارز بریتانیا نگاه می کنند.

پس از آنکه روزنامه به نقل از منابع ناشناس دولت و حزب حاکم گزارش داد که معاون بانک ژاپن، ماسایوشی آمامییا، به عنوان فرماندار بعدی معرفی شده است، ارزش ین در برابر دلار آمریکا بیش از 1 درصد کاهش یافت.

در یک کنفرانس خبری روز دوشنبه، یوشیهیکو ایزوزاکی، معاون وزیر کابینه گفت که گزارش Nikkei صحت ندارد.

استراتژیست های ساکسو می گویند که آمامیا “دوست ترین فرد در میان مدعیان است که امیدواری ها برای پیشرفت عادی سازی سیاست های BOJ تحت نظر رئیس جدید را از بین می برد.”

در همین حال، بیت کوین در روز تغییر چندانی نداشت و به 22837 دلار رسید و نزدیک به بالاترین رقم بیش از 5 ماهه 24258 دلاری بود که هفته گذشته لمس شد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.