دلار به 135 ین رسید زیرا بازدهی ایالات متحده هر روز بالاتر رفت توسط رویترز

© رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن و دلار آمریکا در این عکس تصویری 22 ژوئن 2017 دیده می شوند. رویترز/توماس وایت/تصویر//عکس فایل توسط آلون جان هنگ کنگ (رویترز) – ین روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح 20 سال اخیر در برابر دلار سقوط کرد، زیرا داده‌های داغ تورم ایالات متحده باعث افزایش بازدهی خزانه‌داری

کد خبر : 216018
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۰۵
دلار به 135 ین رسید زیرا بازدهی ایالات متحده هر روز بالاتر رفت توسط رویترز



© رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن و دلار آمریکا در این عکس تصویری 22 ژوئن 2017 دیده می شوند. رویترز/توماس وایت/تصویر//عکس فایل

توسط آلون جان

هنگ کنگ (رویترز) – ین روز دوشنبه به پایین‌ترین سطح 20 سال اخیر در برابر دلار سقوط کرد، زیرا داده‌های داغ تورم ایالات متحده باعث افزایش بازدهی خزانه‌داری شد و از افزایش پیش‌تر ناشی از گمانه‌زنی مقامات ژاپنی برای حمایت از این ارز کاسته شد.

تلاش بانک های مرکزی برای افزایش نرخ بهره برای کاهش تورم در این هفته همچنان در کانون توجه قرار خواهد گرفت. انتظار می رود فدرال رزرو و بانک انگلیس در جلسات خود نرخ بهره را افزایش دهند و این احتمال وجود دارد که بانک ملی سوئیس نیز افزایش یابد، اما انتظار می رود تغییرات کمی از سوی بانک ژاپن انجام شود.

دلار در روز دوشنبه 0.43% افزایش یافت و به 135 ین رسید که یک اوج در 20 سال گذشته بود و به بالاترین سطح سال 2002 یعنی 135.20 نزدیک شد.

ین اواخر روز جمعه زمانی که دولت و بانک مرکزی ژاپن اعلام کردند نگران سقوط شدید اخیر هستند، برای مدت کوتاهی افزایش یافت، بیانیه مشترک نادری که به عنوان قوی ترین هشدار تا به امروز در مورد مداخله توکیو برای حمایت از ارز تلقی می شود.

گفت: افزایش بازدهی خارج از کشور و قیمت انرژی همراه با پیام‌های مستمر بانک مرکزی ژاپن به بالاترین حد در دو دهه گذشته رسیده است. بارکلی (LON:) تحلیلگران.

آنها انتظار دارند دلار/ین در این هفته بین 131 و 136 معامله شود و خاطرنشان کردند: “هیچ آستانه واضحی بالاتر از (بالاترین سطح سال 2002) به جز ارقام دور 136، 137 و 138 وجود ندارد.”

شاخص بازدهی 10 ساله ایالات متحده در صبح دوشنبه به 3.2% رسید، که در روز جمعه پس از اینکه تورم ایالات متحده انتظارات را شکست داد، نزدیک به 12 واحد افزایش یافت و باعث شد که فدرال رزرو مجبور به افزایش شدیدتر نرخ بهره شود.

بازدهی دو ساله ایالات متحده، افزایش روز جمعه را به 3.159 درصد در معاملات اولیه افزایش داد که بالاترین سطح در 14 سال اخیر است. [US/]

بر اساس ابزار FedWatch CME، قیمت‌گذاری بازار تقریباً دو سوم شانس افزایش حداقل 125 واحد پایه در دو جلسه بعدی فدرال رزرو – در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته و در ماه جولای – را نشان می‌دهد.

تحلیلگران بارکلیز گفتند که از نشست دو روزه فدرال رزرو در این هفته انتظار افزایش 75 واحد پایه را داشتند.

انتظارات از یک فدرال رزرو جنگ طلب تر، دلار را در برابر چیزی بیش از ین افزایش می دهد. این شاخص که ارزش دلار را در برابر شش همتای خود دنبال می کند، 0.3 درصد بالاتر بود و به 104.52 رسید که بالاترین میزان در چهار هفته اخیر است.

یورو در 1.0483 دلار کاهش یافت، 0.3 درصد کاهش یافت و استرلینگ 0.32 درصد کاهش یافت و به 1.2275 دلار رسید، که از استثنائاتی که بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه نرخ ها را افزایش می دهد، حمایت اندکی دارد، که پنجمین افزایش آن از دسامبر خواهد بود.

بانک ملی سوئیس نیز روز پنجشنبه تشکیل جلسه می دهد و 25 امتیاز پایه افزایش در کارت ها وجود دارد.

دلار استرالیا ریسک پذیر 0.6% از دست داد و به 0.6998 دلار در کمترین سطح سه هفته و نیم سقوط کرد، زیرا ترس از تاثیر نرخ های بالاتر سرمایه گذاران را به سمت دارایی های ایمن تر سوق داد.

به طور مشابه بیت کوین، که همچنین مانند یک دارایی ریسک معامله می شود، در آخر هفته متضرر شد.

بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان حدود 26400 دلار بود که کمترین میزان آن در یک ماه گذشته است. کاهش قیمت بیت کوین پس از 25400 دلار کمترین قیمت بیت کوین از دسامبر 2020 خواهد بود.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.