دلار به طور کلی افزایش یافت، یوان سقوط کرد زیرا ناآرامی های کووید در چین احساسات را به لرزه درآورد.

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر توسط Rae Wee سنگاپور (رویترز) – دلار روز دوشنبه به طور گسترده افزایش یافت زیرا اعتراضات علیه محدودیت‌های کووید در چین باعث ایجاد بلاتکلیفی و تضعیف احساسات شد و یوان

کد خبر : 286615
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۴:۴۱
دلار به طور کلی افزایش یافت، یوان سقوط کرد زیرا ناآرامی های کووید در چین احساسات را به لرزه درآورد.

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

توسط Rae Wee

سنگاپور (رویترز) – دلار روز دوشنبه به طور گسترده افزایش یافت زیرا اعتراضات علیه محدودیت‌های کووید در چین باعث ایجاد بلاتکلیفی و تضعیف احساسات شد و یوان را کاهش داد و سرمایه‌گذاران عصبی را به سمت دلار امن سوق داد.

در پی آتش‌سوزی مرگبار در ارومچی در غرب این کشور، اعتراضات ناشی از کووید در سراسر چین شعله‌ور شد و به چندین شهر سرایت کرد و صدها تظاهرکننده و پلیس یکشنبه شب در شانگهای درگیر شدند.

در برابر دلار، دلار در معاملات اولیه آسیا 0.76 درصد افزایش یافت و به 7.2456 رسید.

ارزش یوان که اغلب به عنوان یک پروکسی مایع برای یوان استفاده می شود، با 0.61 درصد کاهش به 0.6714 دلار رسید، در حالی که 0.5 درصد کاهش یافت و به 0.6216 دلار رسید.

رودریگو کاتریل، استراتژیست ارزی در بانک ملی استرالیا (OTC:) (NAB) درباره اعتراضات گفت: «این لایه جدیدی از نگرانی در چین است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

“مطمئناً در آغاز هفته، لحن را تعیین می کند. و من فکر می کنم آنچه تمرکز خواهد بود، نه تنها اعمال محدودیت هایی است که چین ممکن است در صورت وجود اعمال کند، بلکه سطح سرایت نیز خواهد بود.” “

در تلاشی برای تقویت اقتصاد کند چین – که تحت محدودیت های سختگیرانه خود برای مقابله با کووید (COVID) دست و پنجه نرم کرده است – بانک مرکزی این کشور روز جمعه اعلام کرد که نسبت ذخایر الزامی (RRR) برای بانک ها را 25 واحد پایه (bps) کاهش می دهد که از دسامبر 2017 اعمال می شود. 5.

آیریس پانگ، اقتصاددان ارشد چین بزرگ در ING گفت: “اگر کاهش RRR تنها ابزار سیاست پولی است که PBOC قرار است اجرا کند، ممکن است منجر به افزایش قابل توجهی در وام‌دهی بانکی نشود.”

شرکت‌ها در حال حاضر با خرده‌فروشی ضعیف‌تر ناشی از تعداد بیشتر موارد کووید و کاهش قیمت خانه‌ها ناشی از پروژه‌های خانه ناتمام مواجه هستند.»

در سایر نقاط، یورو با 0.25 درصد کاهش به 1.0377 دلار رسید، در حالی که استرلینگ 0.24 درصد کاهش یافت و به 1.2060 دلار رسید.

ین ژاپن حدود 0.1 درصد کاهش یافت و به 139.27 در هر دلار رسید.

آخرین تحولات در چین باعث توقف کاهش ارزش دلار آمریکا شده است که طی چند هفته گذشته به دلیل این امید که فدرال رزرو به زودی سرعت افزایش نرخ خود را کاهش دهد – دیدگاهی که توسط صورتجلسات جلسه نوامبر فدرال رزرو تایید شد. هفته گذشته منتشر شد.

در برابر سبدی از ارزها، 0.08 درصد کاهش یافت و به 106.25 رسید، اما از پایین ترین سطح سه ماه اخیر خود یعنی 105.30 پایین آمد.

با این حال، در مجموع، در مسیر کاهش ماهانه نزدیک به 5 درصدی باقی می‌ماند، زیرا سرمایه‌گذاران به نشانه‌های چرخش در موضع سیاست جنگ طلبانه فدرال رزرو پایبند هستند.

قرار است جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در مورد چشم انداز اقتصاد ایالات متحده و بازار کار در رویدادی در موسسه بروکینگز در روز چهارشنبه صحبت کند، که احتمالاً سرنخ های بیشتری در مورد چشم انداز سیاست پولی ایالات متحده ارائه می دهد.

“(او) به احتمال زیاد به راحتی شرایط مالی را که در چند وقت اخیر دیده‌ایم کمی عقب می‌اندازد. در نهایت، از منظر فدرال رزرو، نگرانی اصلی مبارزه با تورم است و این نبرد به این نتیجه نرسیده است. کاتریل از NAB گفت که هنوز برنده شده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.