دلار به بالاترین سطح در 20 سال گذشته رسید. بررسی حقوق و دستمزد توسط Investing.com

[ad_1] © رویترز توسط پیتر پرستار Investing.com – دلار آمریکا در اوایل تجارت اروپا روز جمعه افزایش یافت و پیش از انتشار گزارش ماهانه مشاغل ایالات متحده که می تواند موجی را برای تشدید بیشتر سیاست های پولی هموار کند، به بالاترین سطح خود در دو دهه اخیر صعود کرد. در ساعت 3 صبح به

کد خبر : 203182
تاریخ انتشار : جمعه 6 می 2022 - 14:44
دلار به بالاترین سطح در 20 سال گذشته رسید.  بررسی حقوق و دستمزد توسط Investing.com

[ad_1]


© رویترز

توسط پیتر پرستار

Investing.com – دلار آمریکا در اوایل تجارت اروپا روز جمعه افزایش یافت و پیش از انتشار گزارش ماهانه مشاغل ایالات متحده که می تواند موجی را برای تشدید بیشتر سیاست های پولی هموار کند، به بالاترین سطح خود در دو دهه اخیر صعود کرد.

در ساعت 3 صبح به وقت شرقی (0700 GMT)، دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می کند، 0.2 درصد افزایش یافت و به 104.040 رسید، اولین باری که این شاخص در 20 سال گذشته از 104 شکست.

فدرال رزرو ایالات متحده روز چهارشنبه افزایش 50 واحدی را اعلام کرد که بزرگترین افزایش آن از سال 2000 است، و اگرچه جروم پاول، رئیس هیئت مدیره اعلام کرد که سیاست گذاران فعالانه به حرکت های اساسی تر در آینده فکر نمی کنند، بازار مطمئن نیست.

تحلیلگران ING در یادداشتی می‌گویند: «کاهش مداوم دلار مستلزم اطمینان از این است که فدرال رزرو می‌تواند چرخه انقباضی منظمی را ارائه دهد، بخار را از اقتصاد ایالات متحده خارج کند و فرود نرمی ایجاد کند».

به نظر می‌رسد با توجه به نگرانی‌های ماندگار از تورم و خطرات – همانطور که در 12 ماه گذشته دیده‌ایم – که چرخه فدرال رزرو دوباره قیمت‌گذاری شده است، خیلی زود است که این درخواست را انجام دهیم.

معامله گران اکنون بر انتشار گزارش آوریل متمرکز شده اند و اقتصاددانان پیش بینی می کنند که حدود 400000 شغل در ماه گذشته اضافه شده است، گزارش محکمی که با توجه به اینکه تورم در سطوحی است که برای چهار دهه مشاهده نشده است، مورد سفت کردن سیاست پولی تهاجمی را تضعیف نمی کند.

این موضع فدرال رزرو بر سایر بانک‌های مرکزی فشار وارد می‌کند و رئیس آلمان روز جمعه اعلام کرد که بانک مرکزی اروپا باید به سرعت نرخ‌های بهره را مطابق با ایالات متحده افزایش دهد، با توجه به تورم بالای منطقه یورو.

این به دنبال آن است که یکی از اعضای هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا، یک کبوتر مشهور، در مصاحبه ای در روزنامه در روز پنجشنبه اذعان کرد که نه نرخ بهره منفی و نه تسهیل کمی در حال حاضر مناسب نیستند.

با این حال، 0.4% کاهش یافت و به 1.0494 رسید و اندکی بالاتر از پایین ترین سطح پنج ساله هفته گذشته 1.0469 باقی ماند.

ING افزود: «چالش‌ها هم در اروپا و هم در چین، بادهای مخالف زیادی را برای یورو چرخه‌ای ایجاد می‌کنند. توازن ریسک‌ها نشان می‌دهد که به سختی می‌توان به افزایش معنی‌دار یورو/دلار آمریکا پرداخت.

همچنین روز پنجشنبه، چهارمین جلسه متوالی خود با چنین حرکتی، نرخ بهره پایه خود را 25 واحد افزایش داد. با این حال، پس از هشدار بانک مرکزی مبنی بر اینکه اقتصاد در خطر رکود است، بیش از 2 درصد سقوط کرد، بزرگترین سقوط روزانه از سال 2020 تاکنون، و جفت در حال حاضر با 0.6 درصد کاهش به 1.2294 رسیده است.

در جاهای دیگر، 0.3% افزایش یافت و به 130.56 رسید، که آن را به بالاترین سطح 20 ساله هفته گذشته 131.25 نزدیک کرد، در حالی که 0.5% کاهش یافت و به 0.7072 رسید، پس از اینکه بانک مرکزی استرالیا نرخ ها را بیش از حد انتظار افزایش داد و نشان از حرکت های آینده داشت، روند هفته را کاهش داد. .

پس از حمایت قاطعانه رهبران ارشد چین از استراتژی کووید-صفر این کشور، که نشان می‌دهد احتمالاً قرنطینه‌های سختگیرانه ناشی از کووید در آینده قابل پیش‌بینی باقی می‌ماند و احتمالاً تلاش‌ها برای تقویت رشد اقتصادی را مختل می‌کند، 0.4 درصد بالاتر به 6.6819 معامله شد، نزدیک به بالاترین حد در 18 ماه گذشته.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.