دلار به بالاترین حد در 20 سال اخیر جهش کرد زیرا داده ها از فدرال رزرو تهاجمی توسط رویترز حمایت می کنند

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن و دلار آمریکا با نمودار نرخ ارز در این تصویر تصویری که در 16 ژوئن 2022 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/فلورانس لو/تصویر نوشته جان مک کرانک نیویورک (رویترز) – پس از اینکه داده‌های ایالات متحده نشان داد اقتصاد مقاومتی قوی دارد و به فدرال

کد خبر : 249698
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 سپتامبر 2022 - 23:18
دلار به بالاترین حد در 20 سال اخیر جهش کرد زیرا داده ها از فدرال رزرو تهاجمی توسط رویترز حمایت می کنند

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن و دلار آمریکا با نمودار نرخ ارز در این تصویر تصویری که در 16 ژوئن 2022 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/فلورانس لو/تصویر

نوشته جان مک کرانک

نیویورک (رویترز) – پس از اینکه داده‌های ایالات متحده نشان داد اقتصاد مقاومتی قوی دارد و به فدرال رزرو فضای بیشتری برای تهاجمی داد، شاخص دلار روز پنجشنبه به بالاترین حد در 20 سال گذشته رسید و در برابر ین حساس به نرخ ژاپن به بالاترین حد خود در 24 سال گذشته رسید. افزایش نرخ بهره برای مهار تورم

پس از آن که گزارش دولت نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری را ارائه کرده‌اند، در هفته گذشته کاهش بیشتری پیدا کرد، ارزش پول ایالات متحده تقویت شد که مطابق با تقاضای قوی برای کارگران و شرایط سخت بازار کار بود.

این گزارش همچنین نشان داد که با وجود افزایش شدید نرخ بهره از سوی فدرال رزرو برای فرونشاندن تورم که خطر رکود را افزایش داده است، اخراج کارکنان در ماه اوت کاهش یافت.

داده‌های موسسه مدیریت عرضه (ISM) نشان می‌دهد که تولیدات ایالات متحده در ماه آگوست با افزایش اشتغال و سفارش‌های جدید به طور پیوسته رشد کرده است، در حالی که کاهش بیشتر فشار قیمت‌ها، انتظارات را تقویت کرد که تورم احتمالاً به اوج خود رسیده است.

شان آزبورن، استراتژیست ارشد FX در Scotiabank، پس از داده های ISM گفت: “ما سهام هایی را داریم که در اینجا به پایین ترین حد خود رسیده اند و بازدهی بالاتری دارند و این ممکن است تا حدی منعکس کننده داده ها باشد زیرا هیچ نشانه ای از کاهش معنی دار در این اعداد وجود ندارد.” .

“این ممکن است انتظارات را به سمت یک فدرال رزرو کمی جنگ طلب تر متمایل کند.”

در ساعت 10:45 صبح به وقت شرقی (1445 به وقت گرینویچ) که بالاترین سطح از ژوئن 2002 است، ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی از شش ارز اندازه گیری می کند و 0.873 درصد افزایش یافت و به 109.81 رسید.

تحلیلگران در Generali (BIT:) Insurance Asset Management می‌گویند: «حتی پس از ثبت رکوردهای جدید، قدرت دلار آمریکا می‌تواند تا حدودی گسترش یابد، که به دلیل کاهش رشد جهانی و به ویژه بحران انرژی اروپا تقویت شده است».

انتظارات برای سومین افزایش متوالی 75 واحدی نرخ بهره آمریکا در نشست ماه آینده فدرال رزرو با توجه به داده های اقتصادی قوی در حال افزایش است، در حالی که آتی صندوق های فدرال رزرو آخرین بار به احتمال 77.1 درصدی برای چنین افزایشی اشاره کرده است.

این به افزایش بازدهی اوراق بهادار 10 ساله آمریکا به بالاترین سطح بیش از دو ماهه 3.26 کمک کرد.

اکنون همه نگاه ها به لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده برای ماه اوت که قرار است در روز جمعه انجام شود، خواهد بود.

یورو با کاهش 1.24 درصدی در برابر دلار به 0.9931 دلار رسید، در حالی که پوند انگلیس به پایین ترین سطح دو سال و نیم اخیر خود یعنی 1.1522 دلار رسید و آخرین بار حدود 0.86 درصد کاهش یافت زیرا دلار امن نیز بود. با دور شدن از دارایی های پرریسک حمایت می شود.

بر اساس یک نظرسنجی، فعالیت های تولیدی در سراسر منطقه یورو در ماه آگوست برای دومین ماه کاهش یافت که منعکس کننده رکود فعالیت کارخانه ها در سراسر جهان است، و در حالی که هزینه های انرژی اروپا در این هفته اندکی کاهش یافته است، اما در سطوح بسیار بالا باقی مانده است.

ین ژاپن به کمتر از 140.225 ین در هر دلار سقوط کرد که پایین ترین سطح از سال 1998 است. دلار آخرین بار با 0.71 درصد افزایش به 139.94 ین رسید.

سوسوکه ناکامورا، یک استراتژیست گفت: “محرک اصلی اختلاف نرخ بین ژاپن و ایالات متحده باقی می ماند و حتی قیمت امروز فقط به دنبال حرکت یک شبه بالاتر در نرخ های ایالات متحده است. ما فکر می کنیم مسیر پیش رو به نحوه رفتار نرخ های ایالات متحده بستگی دارد.” در JPMorgan (NYSE:) در توکیو.

دلار استرالیا و نیوزلند حساس به ریسک نیز به عنوان بخشی از حرکت به سمت دارایی های امن فروخته شد و به پایین ترین سطح خود از ماه جولای رسید.

آخرین قیمت با 0.77 درصد کاهش در 0.67905 دلار و 0.78 درصد کاهش در 0.6072 دلار بود.

که همچنین مطابق با احساسات ریسک معامله می شود، کمی ملایم تر بود و کمی زیر 20000 دلار معامله شد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.