دلار به بالاترین حد خود در دو دهه اخیر نزدیک می شود زیرا مشکلات گریبان یورو و ین را گرفته است

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های یورو، دلار هنگ کنگ، دلار آمریکا، ین ژاپن، پوند گیگابایت و 100 یوان چین در این تصویر، در پکن، چین، 21 ژانویه 2016 دیده می شود. رویترز/ جیسون لی توسط وین کول سیدنی (رویترز) – روز پنج شنبه با توجه به اینکه بحران انرژی در اروپا یورو را

کد خبر : 199368
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۵۷
دلار به بالاترین حد خود در دو دهه اخیر نزدیک می شود زیرا مشکلات گریبان یورو و ین را گرفته است

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های یورو، دلار هنگ کنگ، دلار آمریکا، ین ژاپن، پوند گیگابایت و 100 یوان چین در این تصویر، در پکن، چین، 21 ژانویه 2016 دیده می شود. رویترز/ جیسون لی

توسط وین کول

سیدنی (رویترز) – روز پنج شنبه با توجه به اینکه بحران انرژی در اروپا یورو را متوقف کرد، دلار به اوج خود نزدیک شد که در دو دهه گذشته دیده نشده بود، در حالی که انتظارات بانک ژاپن به سیاست های فوق العاده آسان خود پایبند بود، ین کاهش یافت.

با سنجیدن در برابر سبدی از ارزها، به بالاترین سطح پنج ساله 103.28 رسیده بود و افزایش بیشتر به بالای 103.82 آن را به سطوحی خواهد رساند که از اواخر سال 2002 بازدید نشده بود.

یورو در 1.0553 دلار قرار داشت که در روز چهارشنبه به پایین ترین سطح پنج ساله خود یعنی 1.0515 دلار رسید. واحد پول واحد در ماه آوریل تاکنون 4.6 درصد کاهش یافته است و به بدترین ماه خود از اوایل سال 2015 می رسد.

این ارز در حال حاضر به طور خطرناکی به سطوح حمایت نمودار بزرگ نزدیک شده است که از 1.0500 دلار به پایین ترین سطح از سال 2017 در 1.0344 دلار کشیده شده است. شکست آن را به عمقی می برد که از سال 2002 مشاهده نشده بود و خطر کاهش آسیب زای زیر برابری را به همراه داشت.

این کاهش تنها به مشکلات اقتصادی اروپا می‌افزاید زیرا هزینه انرژی به دلار را افزایش می‌دهد، همانطور که هزینه‌ها در اقدام روسیه برای قطع ارتباط لهستان و بلغارستان افزایش می‌یابد.

هلیما کرافت، رئیس تحقیقات جهانی کالا در RBC Capital Markets، هشدار داد: «به نظر می رسد این اولین اقدام آشکار جنگ انرژی باشد.

اکنون این سوال مطرح می‌شود که آیا این محدودیت به دیگر واردکنندگان بزرگ گسترش می‌یابد، زیرا می‌تواند به سرعت به آزمون جدی تصمیم اروپا برای حمایت از اوکراین در مواجهه با افزایش قیمت انرژی و افزایش خطرات رکود تبدیل شود.

چنین ریسک‌هایی همچنین می‌تواند بانک مرکزی اروپا را نسبت به انقباض تهاجمی بی‌میل کند و این باعث می‌شود که این بانک به مراتب از فدرال رزرو عقب بماند.

بازارها شرط بندی می کنند که فدرال رزرو در ماه های می، ژوئن و جولای 50 واحد افزایش خواهد یافت و در نهایت نرخ بهره را تا پایان سال به حدود 3.0 درصد خواهد رساند. ECB احتمالاً تا کریسمس به 0.5٪ می رسد.

بانک ژاپن (BOJ) حتی نزدیک به انقباض هم نیست، زیرا به شدت اوراق قرضه می خرد تا بازدهی آن را نزدیک به صفر نگه دارد.

بانک مرکزی روز پنجشنبه یک جلسه سیاست گذاری برگزار می کند و انتظار می رود حتی اگر چشم انداز تورم را افزایش می دهد، مجدداً دستورالعمل بازدهی خود را تأیید کند.

دورنمای متفاوت نرخ ها باعث شده است که دلار دوباره صعود خود را بر روی ین از سر گرفته و به 128.44 برسد، در حالی که فاصله زیادی با اوج 20 ساله اخیر خود یعنی 129.43 دارد.

یکی از حفره‌های احتمالی برای دلار، داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده است که اواخر روز پنجشنبه منتشر می‌شود.

در حالی که پیش‌بینی بازار برای رشد 1.1 درصدی است، پس از اینکه کسری تجاری ایالات متحده به رکورد رسید و حاکی از عقب‌نشینی زیادی از صادرات خالص بود، این ریسک کاهش می‌یابد.

تحلیلگران NatWest Markets اکنون نگران هستند که تولید ناخالص داخلی ممکن است در سه ماهه اول سالانه 1.3 درصد کاهش یافته باشد. هر گونه قرائت منفی می تواند صعود دلار را کاهش دهد، حتی اگر موقت باشد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.