دلار بالا می رود در حالی که معامله گران منتظر شهادت پاول هستند. لغزش استرالیا توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: یک اسکناس دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 26 مه 2020 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل/عکس فایل توسط آنکور بانرجی و آلون جان سنگاپور/لندن (رویترز) – دلار آمریکا روز سه‌شنبه پیش از شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در برابر کنگره، افزایش یافت و پس

کد خبر : 330251
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
دلار بالا می رود در حالی که معامله گران منتظر شهادت پاول هستند.  لغزش استرالیا توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: یک اسکناس دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 26 مه 2020 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل/عکس فایل

توسط آنکور بانرجی و آلون جان

سنگاپور/لندن (رویترز) – دلار آمریکا روز سه‌شنبه پیش از شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در برابر کنگره، افزایش یافت و پس از آنکه بانک مرکزی استرالیا اشاره کرد که پایان آن به انقباض پولی نزدیک شده است، به شدت افزایش یافت.

شاخص که واحد را در برابر شش رقیب اصلی اندازه گیری می کند، با 0.25 درصد افزایش به 104.52 رسید که روز قبل 0.26 درصد کاهش داشت.

با کاهش 0.22 درصدی یورو به 1.0655 دلار، استرلینگ 0.32 درصد در 1.19885 دلار و دلار با 0.1 درصد افزایش در برابر ین ژاپن به 136.05 رسید.

رویداد اصلی روز برای دلار قرار است بعداً در روز سه‌شنبه، زمانی که پاول، رئیس فدرال رزرو، دو روز شهادت را در مقابل کنگره آغاز می‌کند، اگرچه تحول کلیدی هفته، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ماه فوریه خواهد بود که در روز جمعه منتشر می‌شود.

لی هاردمن، تحلیلگر ارشد ارز در MUFG، گفت: «شواهد شش ماهه امروز در تعیین اینکه آیا دلار آمریکا می‌تواند در هفته پیش رو دوباره حرکت صعودی پیدا کند، مهم است.

شرکت‌کنندگان در بازار به دنبال سیگنال‌های واضحی از پاول هستند که نشان می‌دهد او در نظر دارد برنامه‌های خود را برای چند افزایش دیگر در سال جاری تنظیم کند و نگرانی‌هایی را نسبت به فعالیت‌های قوی‌تر اخیر ایالات متحده و تورم نشان می‌دهد.

“اگر (او) محتاط بماند… این می تواند باعث شود که شاخص دلار در آستانه انتشار گزارش NFP در روز جمعه بیشتر به زیر سطح 105.00 سقوط کند.”

پس از افزایش قابل توجه در سال گذشته، فدرال رزرو در آخرین نشست خود نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد، اما داده های اقتصادی انعطاف پذیر در ماه فوریه باعث ایجاد ترس از بازگشت بانک مرکزی به گام های بزرگتر شد.

قیمت گذاری آتی صندوق های فدرال رزرو نشان می دهد که بانک مرکزی ایالات متحده با احتمال 78 درصدی، نرخ ها را 25 واحد در ثانیه در نشست ماه مارس خود افزایش می دهد، با احتمال 22 درصدی برای افزایش 50 واحدی در ثانیه. آنها همچنین انتظار دارند که نرخ بهره در سپتامبر به 5.47 درصد برسد و در پایان سال همچنان بالای 5 درصد باشد.

دلار استرالیا مهم‌ترین محرک روز G10 بود که با 1% کاهش به 0.6660 دلار رسید که پایین‌ترین میزان از اواخر دسامبر بود، حتی در حالی که بانک مرکزی نرخ نقدی خود را همانطور که انتظار می‌رفت با 25 واحد در ثانیه به 3.60% افزایش داد، بالاترین رقم در بیش از یک دهه گذشته.

اما در اقدامی ناخواسته، بانک مرکزی استرالیا (RBA) زبان خود را در مورد افزایش بیشتر نرخ ها تغییر داد و نشان داد که بانک مرکزی ممکن است به پایان چرخه افزایش های خود نزدیک شود.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس، گفت: «نگاهی اولیه به بیانیه RBA نشان می‌دهد که آن‌ها به پایان چرخه انقباض نزدیک می‌شوند و شاید یک گام به بحث عمومی درباره یک مکث نزدیک‌تر شوند».

سرمایه گذاران همچنین منتظر نشست نهایی سیاست گذاری هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن در روزهای پنجشنبه و جمعه هستند، زمانی که بانک مرکزی قرار است به مسیر پولی بسیار سست خود پایبند باشد.

داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که دستمزدهای واقعی ژاپن در ماه ژانویه بیشترین کاهش را در نزدیک به ۹ سال اخیر داشته است زیرا تورم بالای چهار دهه قدرت خرید مصرف‌کنندگان را تحت فشار قرار داده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.