دلار بالاتر رفت، ین به سمت سطحی سقوط کرد که باعث مداخله رویترز شد

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن و دلار آمریکا در این تصویر تصویری دیده می شود که در 23 سپتامبر 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر توسط ساموئل ایندیک و آنکور بانرجی لندن (رویترز) – در حالی که نگرانی ها در مورد افزایش نرخ بهره و تنش های ژئوپلیتیکی سرمایه گذاران را

کد خبر : 266088
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
دلار بالاتر رفت، ین به سمت سطحی سقوط کرد که باعث مداخله رویترز شد

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن و دلار آمریکا در این تصویر تصویری دیده می شود که در 23 سپتامبر 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر

توسط ساموئل ایندیک و آنکور بانرجی

لندن (رویترز) – در حالی که نگرانی ها در مورد افزایش نرخ بهره و تنش های ژئوپلیتیکی سرمایه گذاران را آرام نمی کرد، در حالی که ین نزدیک به سطحی بود که باعث مداخله ماه گذشته شد، دلار آمریکا روز سه شنبه به بالاترین حد چند ساله سپتامبر بازگشت.

داده‌های قوی بازار کار ایالات متحده و انتظار این که ارقام تورم روز پنج‌شنبه سرسختانه بالا باقی بماند، شرط‌ها را بر روی هر چیزی جز نرخ‌های بهره بالا تا سال 2023 ناکام گذاشته است و دلار را به سمت اوج سال 2002 در ماه گذشته سوق داده است.

اشتهای خطر نیز آسیب دید زیرا روسیه در روز سه‌شنبه به حملات خود به شهرهای اوکراین در تلافی انفجاری که تنها پلی را که روسیه را به شبه جزیره کریمه متصل می‌کند آسیب رساند، آسیب رساند.

فرانچسکو پسوله، استراتژیست FX در ING، با اشاره به تشدید درگیری در اوکراین و کنترل‌های جدید صادرات ایالات متحده، که شامل اقدامی برای قطع ارتباط چین با برخی نیمه‌رساناها بود، گفت: «روایت کلی یک روایت خطرناک است.

پسول افزود: “دقایق فدرال رزرو و CPI ایالات متحده در این هفته وجود دارد که برای تقویت انتظارات جنگ طلب فدرال رزرو بسیار مهم است و می تواند به حمایت از دلار ادامه دهد.”

در ساعت 1046 GMT، 0.1% افزایش یافت و به 113.14 رسید و به بالاترین سطح 20 ساله 114.78 رسید که اواخر ماه گذشته به آن رسید.

ین به 145.86 در هر دلار رسید، درست کمتر از سطح 145.90 در 24 سال گذشته که قبل از اینکه دولت ژاپن برای تقویت آن سه هفته پیش وارد عمل شود. آخرین بار در هر دلار 145.68 ثابت بود.

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن، روز سه‌شنبه بر تمایل دولت برای مداخله تاکید کرد و گفت که آنها “گام‌های مناسبی را در زمینه حرکت‌های اضافی FX” برخواهند داشت.

ترس از مداخله در هفته‌های اخیر به شرکت ین کمک کرده است، اما با بازگشت به پایین‌ترین سطح چند دهه اخیر، تحلیلگران مراقب بودند که آیا بانک ژاپن دوباره وارد عمل خواهد شد یا خیر.

پسول گفت: «سنجش اینکه بانک ژاپن در چه سطحی مداخله خواهد کرد، چندان آسان نیست.

پسول افزود: «این بیشتر به این بستگی دارد که کاهش ارزش ین چقدر منظم است.

یورو تغییر چندانی نداشت و در 0.97075 دلار بود، که منجر به زیان های چهار روزه شد که شاهد حرکت ارز به سمت پایین ترین سطح 20 ساله 0.9528 دلاری بود که در 26 سپتامبر لمس کرد.

بازارهای بریتانیا با افزایش خرید اوراق قرضه توسط بانک انگلستان (BoE) و وزیر دارایی کواسی کوارتنگ که قول داد برخی از اعلامیه های بودجه را ارائه کند، همچنان در وضعیت پرخطر قرار دارند و دقیقاً آرام نمی شوند.

روز سه‌شنبه، BoE با اعلام اقدام برای خرید بدهی‌های وابسته به تورم تا پایان هفته، دوباره برای جلوگیری از سقوط بازار اوراق قرضه دولتی اقدام کرد.

به دردسرهای BoE اطلاعات بازار کار اضافه شد که نشان داد نرخ بیکاری بریتانیا در سه ماه منتهی به اوت به پایین‌ترین سطح خود از سال 1974 رسیده است، اما این کاهش به دلیل جهش بی‌سابقه در تعداد افرادی بود که بازار کار را ترک کردند.

پوند جهش کرد و برای پنجمین روز متوالی به پایین ترین سطح خود از 29 سپتامبر در 1.0999 دلار رسید. پوند آخرین بار با 0.1% کاهش به 1.1048 دلار رسید.

در همین حال، دلار استرالیا حساس به ریسک در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح 2-1/2 ساله خود یعنی 0.62475 دلار رسید. تحلیلگران بانک ملی استرالیا (OTC:) می گویند که این “پسر شلاق” بازار در فروش بود و به دلیل شکننده بودن احساسات ممکن است در کوتاه مدت کاهش بیشتری پیدا کند.

با وجود تداوم تثبیت‌های قوی از سوی بانک خلق چین، در برابر دلار پررونق کاهش یافت، زیرا افزایش مجدد موارد کووید-19 چشم‌انداز اقتصادی را ضعیف کرد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.