دلار افزایش یافت در حالی که یورو هنوز تأثیر درگیری اوکراین را احساس می کند توسط Investing.com

[ad_1] © رویترز. نوشته جینا لی Investing.com – دلار صبح روز جمعه در آسیا افزایش یافت و پس از گزارش تورم ایالات متحده که بیشترین افزایش سالانه در 40 سال گذشته را نشان داد، به بالاترین حد خود در پنج سال اخیر بر ین رسید. یورو برای حفظ قدرت خود با مشکل مواجه شد، زیرا

کد خبر : 177715
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۰۰
دلار افزایش یافت در حالی که یورو هنوز تأثیر درگیری اوکراین را احساس می کند توسط Investing.com

[ad_1]


© رویترز.

نوشته جینا لی

Investing.com – دلار صبح روز جمعه در آسیا افزایش یافت و پس از گزارش تورم ایالات متحده که بیشترین افزایش سالانه در 40 سال گذشته را نشان داد، به بالاترین حد خود در پنج سال اخیر بر ین رسید. یورو برای حفظ قدرت خود با مشکل مواجه شد، زیرا بانک مرکزی اروپا (ECB) با خطرات رشد ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین جبران شد.

ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای دیگر تا ساعت 22:43 به وقت شرقی (3:43 به وقت گرینویچ) با 0.02 درصد افزایش به 98.520 رسید.

این جفت ارز با 0.29 درصد افزایش به 116.47 رسید و دلار در این هفته 1.3 درصد افزایش یافت.

این جفت با 0.23% کاهش به 0.7340 رسید و جفت با 0.15% کاهش به 0.6852 رسید. نیوزلند در ماه فوریه 53.6 بود.

این جفت با 0.05 درصد افزایش به 6.3248 و جفت با 0.04 درصد افزایش به 1.3089 رسید.

گزارش ایالات متحده که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه فوریه 7.9 درصد و 0.8 درصد رشد کرده است. CPI اصلی 0.5% و 6.4% رشد کرد.

رودریگو کاتریل، استراتژیست ارزی بانک ملی استرالیا، به رویترز گفت: داده‌های CPI اساساً نشان می‌دهد که فدرال رزرو ایالات متحده باید نرخ‌های خود را در این ماه افزایش دهد، اما همچنین نشان می‌دهد که آنها حداقل در ابتدا به افزایش نرخ بهره ادامه خواهند داد.

هر دو تصمیمات سیاستی را در هفته آینده صادر خواهند کرد. در حالی که انتظار می رود فدرال رزرو به طور گسترده ای نرخ های بهره را افزایش دهد، همتای ژاپنی آن تصمیم گرفته است که مواضع غیرقانونی تری را حفظ کند.

هم پوند و هم یورو تاثیر درگیری در اوکراین و افزایش قیمت قطعات کالا را احساس کرده اند.

یورو آخرین بار پس از پنجشنبه نوسانی که با 0.8 درصد کاهش به پایان رسید، با قیمت 1.1010 دلار معامله شد.

کاتریل گفت: «پیام جنگ‌طلبانه‌تر از سوی بانک مرکزی اروپا فشار صعودی موقتی بر یورو داشت، اما بسیار کوتاه مدت بود که به شما می‌گوید که سایر پویایی‌ها بر هرگونه ملاحظاتی در مورد آنچه بانک مرکزی اروپا ممکن است انجام دهد، از جمله اخباری که از اوکراین می‌آید، غلبه می‌کنند.»

اشاره او به بانک مرکزی اروپا بود که در روز پنجشنبه صادر شد که نرخ بهره را در 0 درصد ثابت نگه داشت اما گفت که بانک مرکزی محرک های خود را در سه ماهه سوم به تدریج حذف خواهد کرد. این تصمیم همچنین امکان افزایش نرخ بهره را قبل از پایان سال 2022 باز می گذارد.

بانک مرکزی اروپا همچنین پیش بینی های رشد خود را برای سال های 2022 و 2023 کاهش داد و در عین حال انتظارات تورمی را افزایش داد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز درگیری در اوکراین را “حوضه آب برای اروپا” خواند که تورم را تقویت می کند اما رشد اقتصادی را مهار می کند.

در همین حال، مذاکرات بین دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین و سرگئی لاوروف، همتای روسی او در روز پنجشنبه، پیشرفت ناامیدکننده‌ای در جهت پایان دادن به درگیری داشته است.

سلب مسئولیت: فیوژن مدیا مایلم به شما یادآوری کنم که داده‌های موجود در این وب‌سایت لزوماً بلادرنگ یا دقیق نیستند. همه CFD ها (سهام، شاخص ها، آتی) و قیمت های فارکس توسط صرافی ها ارائه نمی شوند، بلکه توسط بازارسازان ارائه می شوند، بنابراین قیمت ها ممکن است دقیق نباشند و ممکن است با قیمت واقعی بازار متفاوت باشند، به این معنی که قیمت ها نشان دهنده هستند و برای اهداف تجاری مناسب نیستند. بنابراین فیوژن مدیا هیچ مسئولیتی در قبال ضررهای تجاری که ممکن است در نتیجه استفاده از این داده ها متحمل شوید ندارد.

فیوژن مدیا یا هرکسی که با فیوژن مدیا مرتبط است هیچ گونه مسئولیتی در قبال از دست دادن یا آسیب ناشی از اتکا به اطلاعات از جمله داده ها، قیمت ها، نمودارها و سیگنال های خرید/فروش موجود در این وب سایت نخواهد پذیرفت. لطفا در مورد ریسک ها و هزینه های مرتبط با تجارت در بازارهای مالی به طور کامل مطلع باشید، این یکی از پرریسک ترین شکل های سرمایه گذاری ممکن است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.