دلار استرالیا ممکن است افزایش یابد زیرا اروپا به دنبال گزینه های جایگزین است: فرصت های تجاری برتر

[ad_1] دلار استرالیا با قدردانی از اثرات سرریز ناشی از حمله روسیه به اوکراین، می تواند در سه ماهه دوم سود کند. این شامل افزایش تقاضای اروپا برای صادرات استرالیا می‌شود که می‌تواند اقتصاد استرالیا را تقویت کند و سیاست تندروانه‌تر بانک مرکزی استرالیا را تشویق کند. اقدامات مسکو در اوکراین، اروپا را به سرعت

کد خبر : 194843
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۵:۲۰
دلار استرالیا ممکن است افزایش یابد زیرا اروپا به دنبال گزینه های جایگزین است: فرصت های تجاری برتر

[ad_1]

دلار استرالیا با قدردانی از اثرات سرریز ناشی از حمله روسیه به اوکراین، می تواند در سه ماهه دوم سود کند. این شامل افزایش تقاضای اروپا برای صادرات استرالیا می‌شود که می‌تواند اقتصاد استرالیا را تقویت کند و سیاست تندروانه‌تر بانک مرکزی استرالیا را تشویق کند.

اقدامات مسکو در اوکراین، اروپا را به سرعت بخشیدن به پایان دادن به اتکای خود به سوخت های فسیلی روسیه سوق می دهد. اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، خاطرنشان کرد که بلوک منطقه‌ای برای انجام این کار تا سال 2027 برنامه‌ریزی خواهد کرد. بازار مشترک واردات فولاد روسیه را نیز ممنوع کرده است.

اینجاست که استرالیا وارد بازی می شود. این کشور بزرگترین صادرکننده سنگ آهن و بریکت زغال سنگ در جهان است و همچنین ششمین صادرکننده بزرگ گندم است. به گزارش رویترز، تولیدکنندگان زغال سنگ با تماس های عرضه از سوی کشورهای اروپایی “بمباران” شده اند. ممکن است برای ماینرهای استرالیایی دشوار باشد که به سرعت تولید خود را افزایش دهند و مقصدهای حمل و نقل را تنظیم کنند و به افزایش قیمت کالاها کمک کنند.

آیا این می تواند به اقتصاد استرالیا کمک کند؟ طبق داده‌های بلومبرگ، انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی واقعی در سال 2022 سالانه 4.4 درصد افزایش یابد که از 4.8 درصد در سال 2021 کاهش یافته است. فیلیپ لو، رئیس کل بانک مرکزی در ماه مارس اشاره کرد که بانک مرکزی در حال ارزیابی این است که مشکلات طرف عرضه چقدر پایدار خواهد بود.

یک چیز مطمئن است: بازارها انتظارات افزایش نرخ RBA را افزایش داده اند. در پایان ماه مارس، سوآپ های شاخص یک شبه با 6 افزایش 25 واحدی در ثانیه از سوی بانک مرکزی قیمت گذاری شدند. در نمودار زیر، این امر را می توان در افزایش بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله استرالیا از زمان آغاز جنگ در اوکراین مشاهده کرد. به افزایش موازی شاخص دلار استرالیا مبتنی بر عمده‌ها توجه کنید.

محرک های اساسی دلار استرالیا – کالاها، سیاست پولی RBA

دلار استرالیا ممکن است افزایش یابد زیرا اروپا به دنبال گزینه های جایگزین است: فرصت های تجاری برتر

نمودار ایجاد شده در TradingView

*شاخص دلار استرالیا مبتنی بر عمده‌ها دلار استرالیا را در برابر USD، EUR، GBP و JPY به طور میانگین نشان می‌دهد.

در همین حال، معاملات آتی سنگ آهن و قیمت سهام شرکت کلیدی معدن استرالیا. سهام زغال سنگ Whitehaven نیز افزایش یافت. در مجموع، چشم انداز اساسی ممکن است برای ادامه ارائه حمایت از استرالیا ایجاد شود. یورو و پوند انگلیس ممکن است با توجه به نزدیکی آنها به بحران اروپای شرقی آسیب پذیر باشند. به طور مشخص، EUR/AUD و GBP/AUD از زمان شروع حمله به اوکراین سقوط کرده اند.

لازم به ذکر است که دلار استرالیا در برخی مواقع به دنبال بازارهای سهام جهانی می تواند به عنوان یک ارز وابسته به احساسات عمل کند. این به این دلیل است که استرالیا خود را در خط مقدم زنجیره تامین جهانی می بیند. به این ترتیب، بدتر شدن برآوردهای رشد جهانی ممکن است در برابر دلار استرالیا عمل کند. با این حال، افزایش قیمت کالاها، و افزایش تقاضای اروپا برای کالاهای استرالیایی، ممکن است این خطر را کاهش دهد.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.