دلار آمریکا نسبت به داده‌های ایالات متحده نسبتاً کمی بهبود می‌یابد

[ad_1] اشتراک گذاری: دلار آمریکا در اوایل روز دوشنبه پس از متحمل شدن ضررهای سنگین هفته گذشته، جایگاه خود را حفظ کرد. شاخص دلار آمریکا در کانالی فشرده اندکی زیر 100.00 نوسان دارد. سند اقتصادی ایالات متحده هیچ گونه انتشار داده ای با تاثیر بالا ارائه نخواهد کرد. با اتخاذ موضع محتاطانه بازارها،

کد خبر : 375988
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
دلار آمریکا نسبت به داده‌های ایالات متحده نسبتاً کمی بهبود می‌یابد

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • دلار آمریکا در اوایل روز دوشنبه پس از متحمل شدن ضررهای سنگین هفته گذشته، جایگاه خود را حفظ کرد.
  • شاخص دلار آمریکا در کانالی فشرده اندکی زیر 100.00 نوسان دارد.
  • سند اقتصادی ایالات متحده هیچ گونه انتشار داده ای با تاثیر بالا ارائه نخواهد کرد.

با اتخاذ موضع محتاطانه بازارها، دلار آمریکا موفق شد در برابر رقبای اصلی خود در ابتدای هفته نسبتا انعطاف پذیر باقی بماند. شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از کاهش بیش از 2 درصدی در هفته گذشته، به رشدهای کوچک در حدود 100.00 در روز دوشنبه چسبیده است.

تقویم اقتصادی ایالات متحده هیچ گونه اطلاعات کلان اقتصادی سطح بالایی را که بتواند بر تحرکات DXY تأثیر بگذارد، نشان نخواهد داد. از این رو، ادراک ریسک می تواند به افزایش ارزش دلار آمریکا در نیمه دوم روز ادامه دهد.

اداره سرشماری ایالات متحده اطلاعات خرده فروشی ژوئن را در روز سه شنبه منتشر خواهد کرد و فدرال رزرو (فدرال رزرو) ارقام تولید صنعتی را منتشر خواهد کرد.

محرک های بازار دیجست روزانه: دلار آمریکا در روز دوشنبه اینچ بالاتر رفت

  • بر اساس گزارش دفتر ملی آمار چین (NBS) در اوایل روز دوشنبه، تولید ناخالص داخلی واقعی (GDP) چین در سه ماهه دوم سالانه 6.3 درصد افزایش یافت. این رقم به دنبال رشد 4.5 درصدی ثبت شده در سه ماهه اول بود، اما کمتر از انتظار بازار 7.3 درصد بود. سیتی گروپ اعلام کرد که پیش بینی رشد سالانه چین را از 5.5 درصد به 5 درصد کاهش داده است.
  • شانگهای کامپوزیت نزدیک به 1 درصد از دست داد در حالی که شاخص های اصلی وال استریت تقریباً بدون تغییر باز شدند.
  • جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، روز دوشنبه به بلومبرگ گفت که احتمال زیادی وجود دارد که آنها کنترل سرمایه گذاری خارجی در چین را ادامه دهند.
  • دلار آمریکا هفته گذشته تضعیف شد، زیرا داده‌های تورمی ملایم از ایالات متحده انتظارات را در مورد رسیدن فدرال رزرو به نرخ پایانی با افزایش 25 واحدی (bps) نرخ بهره در جولای احیا کرد.
  • شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ایالات متحده در ماه ژوئن 3 درصد به صورت سالانه افزایش یافت که پس از افزایش 4 درصدی ثبت شده در ماه می. شاخص قیمت تولید کننده سالانه (PPI) در مدت مشابه 0.1 درصد افزایش یافت.
  • با اظهار نظر در مورد چشم انداز دلار، “در صورت کاهش سریع تورم و تضعیف داده های اقتصادی، بازار ممکن است به طور فزاینده ای متکی باشد که نرخ های کلیدی برای مدت طولانی در سطوح بالا باقی نمانند، در حالی که کاهش نرخ قبل از پایان سال در حال تبدیل شدن است. به طور فزاینده‌ای محتمل است.» این امر باعث کاهش بیشتر دلار خواهد شد.»
  • دانشگاه میشیگان روز جمعه گزارش داد که شاخص اعتماد مصرف کننده در برآورد فوری جولای از 64.4 در ماه می به 72.6 بهبود یافته است.
  • بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده پس از کاهش نزدیک به 6 درصدی در هفته گذشته، در حدود 3.8 درصد ثابت است.
  • نظرسنجی تولیدی بانک فدرال رزرو نیویورک در ماه جولای نشان داد که شاخص شرایط عمومی کسب و کار از 6.6 در ژوئن به 1.1 کاهش یافته است.
  • بازارها با افزایش 25 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه جولای تقریباً به طور کامل قیمت گذاری می کنند. بر اساس گزارش CME Group FedWatch Tool، احتمال یک افزایش بیشتر نرخ در دسامبر در حدود 20 درصد است.
  • اطلاعات دیگر از چین نشان می دهد که خرده فروشی در ماه ژوئن 3.1 درصد به صورت سالانه افزایش یافته است که نسبت به 12.7 درصد در ماه مه به شدت کاهش یافته است، در حالی که تولید صنعتی 4.4 درصد در مدت مشابه افزایش یافته است.

تحلیل تکنیکال: شاخص دلار آمریکا هنوز شتاب بهبودی پیدا نکرده است

شاخص دلار آمریکا (DXY) در روز جمعه در محدوده مثبت بسته شد، اما در تلاش بود تا بازگشت خود را در روز دوشنبه افزایش دهد. شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه زیر 30 باقی می ماند و نشان می دهد که DXY همچنان بیش از حد فروش است. از این رو، فروشندگان می توانند قبل از شرط بندی بر روی ضعف بیشتر دلار منتظر یک اصلاح فنی باشند.

در جهت صعودی، 100.00 (سطح روانی) به عنوان اولین مقاومت همسو می شود. بسته شدن روزانه بالاتر از آن سطح می‌تواند راه را برای بازگشت به سمت 101.00 (حمایت سابق، سطح ایستا) باز کند.

99.20 (سطح ایستا از مارس 2022) می تواند به عنوان هدف نزولی بعدی در زمانی که DXY یک اصلاح را انجام دهد دیده شود. در زیر این سطح، 99.00 (سطح روانی) احتمالاً به عنوان حمایت موقت قبل از 98.30 (میانگین متحرک ساده 200 هفته ای) عمل می کند.

سوالات متداول فدرال رزرو

سیاست پولی در ایالات متحده توسط فدرال رزرو (Fed) شکل می گیرد. فدرال رزرو دو وظیفه دارد: دستیابی به ثبات قیمت و ایجاد اشتغال کامل. ابزار اصلی آن برای دستیابی به این اهداف، تعدیل نرخ بهره است.
زمانی که قیمت ها خیلی سریع افزایش می یابد و تورم بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است، نرخ بهره را افزایش می دهد و هزینه های استقراض را در کل اقتصاد افزایش می دهد. این منجر به دلار آمریکا (USD) قوی‌تر می‌شود، زیرا ایالات متحده را به مکانی جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی تبدیل می‌کند تا پول خود را پارک کنند.
زمانی که تورم به کمتر از 2 درصد می‌رسد یا نرخ بیکاری خیلی بالا می‌رود، فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را کاهش دهد تا وام‌گیری را تشویق کند، که بر گرینبک تأثیر می‌گذارد.

فدرال رزرو (فدرال رزرو) سالانه هشت جلسه سیاست گذاری برگزار می کند که در آن کمیته بازار باز فدرال (FOMC) شرایط اقتصادی را ارزیابی کرده و تصمیمات سیاست پولی را اتخاذ می کند.
در FOMC دوازده نفر از مقامات فدرال رزرو حضور دارند – هفت عضو هیئت رئیسه، رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک، و چهار نفر از یازده رئیس بانک مرکزی منطقه ای باقی مانده، که دوره های یک ساله را به صورت چرخشی خدمت می کنند. .

در شرایط شدید، فدرال رزرو ممکن است به سیاستی به نام تسهیل کمی (QE) متوسل شود. QE فرآیندی است که توسط آن فدرال رزرو به طور قابل ملاحظه ای جریان اعتبار را در یک سیستم مالی گیر کرده افزایش می دهد.
این یک معیار سیاستی غیراستاندارد است که در طول بحران ها یا زمانی که تورم بسیار پایین است استفاده می شود. این سلاح منتخب فدرال رزرو در طول بحران بزرگ مالی در سال 2008 بود. این سلاح شامل چاپ دلارهای بیشتر توسط فدرال رزرو و استفاده از آنها برای خرید اوراق قرضه با درجه بالا از موسسات مالی است. QE معمولاً دلار آمریکا را تضعیف می کند.

انقباض کمی (QT) فرآیند معکوس QE است که به موجب آن فدرال رزرو خرید اوراق قرضه از موسسات مالی را متوقف می‌کند و اصل اوراق قرضه‌ای را که در حال سررسید است، برای خرید اوراق جدید سرمایه‌گذاری نمی‌کند. معمولاً برای ارزش دلار آمریکا مثبت است.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.