«دفینه» و «کاخ مرمر» فردا باز نمی‌شوند

درحالی که رییس بنیاد مستضعفان هفته گذشته از گشایش موزه‌های دفینه و کاخ مرمر در ۲۰ اسفندماه خبر داده بود، اما روابط عمومی موسسه موزه‌های بنیاد می‌گوید: از فردا ثبت‌نام برای بازدید از این موزها آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، موزه «دفینه» یکشنبه دهم اسفندماه با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری همزمان با موزه

کد خبر : 30280
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
«دفینه» و «کاخ مرمر» فردا باز نمی‌شوند



درحالی که رییس بنیاد مستضعفان هفته گذشته از گشایش موزه‌های دفینه و کاخ مرمر در ۲۰ اسفندماه خبر داده بود، اما روابط عمومی موسسه موزه‌های بنیاد می‌گوید: از فردا ثبت‌نام برای بازدید از این موزها آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، موزه «دفینه» یکشنبه دهم اسفندماه با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری همزمان با موزه هنر ایران در کاخ مرمر افتتاح شد. پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان در آن مراسم گفت که درهای این دو موزه از ۲۰ اسفندماه به روی مردم باز می‌شود. اما حالا مدیر روابط عمومی موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان پس از گذشت ۱۰ روز از افتتاحیه، بدون آن‌که علت تاخیر در این بازگشایی را توضیح دهد، می‌گوید که درهای این دو موزه از صبح شنبه (۲۳ اسفندماه) به روی بازدیدکنندگان باز می‌شود و ثبت‌نام برای بازدید از فردا انجام خواهد شد.

محمدعلی تاجیک، علاقه‌مندان به بازدید از این موزه‌ها را دعوت کرده که برای رزرو نوبت، به سایت موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان به آدرس cio-museums.org مراجعه کنند و مراحل ثبت‌نام و رزرو را در این سایت انجام دهند.

او در ادامه می‌گوید: بازدید از این موزه‌ها با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد و طبیعی است برای جلوگیری از تجمع بازدیدکنندگان در فضای موزه، هر روز تعداد محدودی از علاقه‌مندان امکان بازدید خواهند داشت و  اولویت زمانی بازدید از این موزه‌ها، بر اساس ثبت ‌نام در سایت موسسه موزه‌ها خواهد بود.

بنیاد مستضعفان هنوز مبلغ بلیت ورودی به این موزه‌ها را تعیین و اعلام نکرده است، تاجیک توضیح می‌دهد که علاقه‌مندان به بازدید از این موزه‌ها، پس از رزرو در سایت، یک کد پیگیری دریافت می‌کنند و با مراجعه حضوری به موزه و ارائه این کد، بلیت بازدید برای آن‌ها صادر خواهد شد و در زمان ثبت نام در سایت، هیچ مبلغی بابت صدور بلیت از علاقه‌مندان دریافت نمی‌شود.

درهای موزه هنر ایران در کاخ مرمر دی‌ماه سال ۹۸ بعد از ۴۱ سال به روی خبرنگاران و سفیران خارجی مقیم ایران باز شد. قرار بود بازدیدهای عمومی نیز از بهمن‌ماه همان سال آغاز شود، اما رییس بنیاد مستضعفان گفت درهای موزه «هنر ایران» در کاخ مرمر به خاطر ویروس کرونا بسته می‌ماند. پرویز فتاح هفته گذشته در مراسم افتتاح رسمی این موزه پس از جاگذاری ۴۰۰ اثر ایرانی با قدمت هفت‌هزار سال، اعلام کرد که درهای کاخ مرمر از ۲۰ اسفندماه ۹۹ همزمان با موزه دفینه باز می‌شود. اما حالا برای چندمین‌بار بازگشایی این موزه به تعویق افتاده است.

ساختمان دفینه نیز که مجموعه‌ای از سه موزه «پول و سکه»، «گوهر و آرایه‌های تاریخی» و «هنرهای اسلامی و جهانی» است، بعد از پنج سال تعطیلی به دلیل مرمت و بازسازی با نام جدید مجموعه فرهنگی ـ موزه‌ای «سردار آسمانی» هفته گذشته افتتاح شد. فتاح در حاشیه آن مراسم درباره زمان قطعی گشایش این دو موزه که بارها زمان آن و بنا بر اعلام به علت همه‌گیری ویروس کرونا تغییر داده شده است، به ایسنا گفت: ما منتظر اعلام ستاد کرونا هستیم. نمی‌دانیم چه فضایی حاکم شود. باید مراقبت کنیم. ولی موزه آماده است. مردم می‌توانند نوبت بگیرند و ۲۰ اسفندماه‌ بازدید کنند.

موزه هنر ایران در کاخ مرمر بدون حضور خبرنگاران و به صورت مجازی افتتاح شد، اما ساختمان دفینه (مجموعه سردار آسمانی) در روز افتتاح مشخص بود که به سرعت آماده شده است؛  ساختمان که به تازگی دوران بازسازی را پشت سر گذاشته بود بوی رنگ می‌داد و برخی از ویترین‌ها هنوز برچسب توضیحات نداشتند و در ویترین‌های حاوی نسخ خطی رطوبت‌سنج نصب نشده بود، نصب برخی آثار مثل کاشی‌ها روی دیوار نیز با ایرادهایی همراه بود. در توضیحات برخی اشیاء نیز اشتباهاتی مشاهده می‌شد؛ مثلا در  کنار آثار دوران پهلوی از عبارت «معاصر» استفاده شده و هیچ اشاره‌ای به دوره تاریخی آن‌ها نشده بود. با وجود آن‌که مسؤولان بنیاد در آن روز، از ضرورت نوبت‌گیری برای بازدید نیز سخن گفتند اما نه وب‌سایت یا سامانه‌ای برای ثبت نام اعلام شد و نه شماره تلفنی.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.