دفتر رقابت برای محافظت از رقابت برای خدمات اشتراک خودرو در کانادا اقدام می کند

پلتفرم اشتراک خودرو Turo در پاسخ به تحقیقات اداره، خط مشی انحصاری مشکل ساز در کانادا را خاتمه داد. 18 مه 2022 – GATINEAU، QC – دفتر رقابت دفتر رقابت امروز اعلام کرد که در پی تحقیقاتی، شرکت تورو شرایط خدمات خود را در کانادا اصلاح کرده است تا سیاستی را حذف کند که کاربران

کد خبر : 208667
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
دفتر رقابت برای محافظت از رقابت برای خدمات اشتراک خودرو در کانادا اقدام می کند


پلتفرم اشتراک خودرو Turo در پاسخ به تحقیقات اداره، خط مشی انحصاری مشکل ساز در کانادا را خاتمه داد.

18 مه 2022 – GATINEAU، QC – دفتر رقابت

دفتر رقابت امروز اعلام کرد که در پی تحقیقاتی، شرکت تورو شرایط خدمات خود را در کانادا اصلاح کرده است تا سیاستی را حذف کند که کاربران را از فهرست کردن خودروهای مشابه در پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری خودروی دیگر همزمان با فهرست شدن آن در پلتفرم تورو، باز می‌دارد.

این خبر خوبی برای رقابت در فضای اشتراک خودرو و در بازارهای دیجیتال است که رفتار ضد رقابتی می‌تواند موقعیت قوی یک شرکت را در بازار قفل کند و از ورود جایگزین‌های نوآورانه به بازار جلوگیری کند.

پس از دریافت شکایات در مورد سیاست انحصاری تورو، این اداره اطلاعاتی را جمع آوری کرد و تحقیقات خود را آغاز کرد. آسیب احتمالی این سیاست بر رقابت و توانایی کاربران فعلی و آینده برای استفاده از چندین پلتفرم در کانادا را بررسی کرد.

خط مشی انحصاری، کاربرانی را که خودروهای خود را به اشتراک می گذارند (معروف به میزبان) از فهرست کردن خودروهای مشابه در پلتفرم های رقیب به طور همزمان منع می کند. از میزبانانی که یک وسیله نقلیه را در چندین پلتفرم فهرست کرده بودند خواسته شد تا یکی از آن فهرست ها را حذف کنند. اگر این کار را نکردند، میزبان ممکن است مشمول تحریم‌های تورو از جمله حذف خودرو از پلتفرم خود شده باشد. هنگامی که اداره تحقیقات خود را در تابستان 2021 آغاز کرد، این سیاست در مورد میزبان ها در همه کشورهایی که تورو در آن فعالیت می کند اعمال شد.

این دفتر به تورو اطلاع داد که یک تحقیق رسمی تحت این قانون آغاز کرده است قانون رقابت و نگرانی های آن را شناسایی کرد. مدت کوتاهی پس از آن، تورو اجرای سیاست انحصاری را در کانادا متوقف کرد و شرایط خدمات خود را از 17 ژانویه 2022 به روز کرد.

این دفتر اتهامات مربوط به سوء استفاده از مقررات قانون را مورد بررسی قرار داد. در جریان تحقیقات خود، این دفتر با طیف گسترده ای از فعالان بازار برای جمع آوری اطلاعات، تأیید ادعاها و انجام تجزیه و تحلیل خود تماس گرفت.

اداره به نظارت بر بازار ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که تورو این سیاست یا سیاست مشابهی را در آینده دوباره برقرار نمی کند.

بیانیه موضع کاملی که یافته های این دفتر را خلاصه می کند در وب سایت آن موجود است.

این دفتر مردم را تشویق می‌کند تا هر شرایطی را که رفتار مشابهی در هر بخش از بازار مشاهده می‌شود، گزارش کنند. اگر اداره شواهدی از رفتاری پیدا کند که به رقابت آسیب می زند، اقدام خواهد کرد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.