دعوای خاخام‌ها بر سر رفتن به سربازی!

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایرنا، «دیوید استاو» خاخام اعظم شهرک «شوهام» در واکنش به اظهارات روز شنبه «اسحاق یوسف» رهبر یهودیان سفاردی (حریدی) درباره مهاجرت از سرزمین های اشغالی گفت: از کسانی که نقش خاخام اعظم اسرائیل را بر عهده دارند، انتظار می رفت که جوانان را برای اعزام به خدمت

کد خبر : 473964
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
دعوای خاخام‌ها بر سر رفتن به سربازی!

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایرنا، «دیوید استاو» خاخام اعظم شهرک «شوهام» در واکنش به اظهارات روز شنبه «اسحاق یوسف» رهبر یهودیان سفاردی (حریدی) درباره مهاجرت از سرزمین های اشغالی گفت: از کسانی که نقش خاخام اعظم اسرائیل را بر عهده دارند، انتظار می رفت که جوانان را برای اعزام به خدمت اجباری تشویق کنند.

روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم نوشت: این خاخام که ریاست یک گروه افراطی از خاخام‌های صهیونیست موسوم به «یتزار» را بر عهده دارد، افزود: انتظار می رفت خاخام اعظم به جای تشویق جوانان به تمرد، فرار و مهاجرت، آنها را به اعزام به خدمت نظام وظیفه تشویق کند.

همچنین «یائیر لاپید» رهبر جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز کار نکردن و عدم انجام خدمت وظیفه توسط حریدی‌ها را به تمسخر گرفت.

وی افزود: اگر حریدی ها به خارج (از سرزمین های اشغالی) بروند، خواهند فهمید که باید برای ادامه زندگی، کار کنند. حریدی های ساکن دیگر کشورها حتی در رویا هم نمی توانند به این فکر کنند که مورد حمایت مالی کسی باشند.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی ادامه داد: اگر ۶۶ هزار دانش آموز علوم دینی حریدی به خدمت اجباری اعزام شوند، ارتش نیروی مورد نیاز برای تامین امنیت را خواهد داشت.

 موضوع اعزام جوانان حریدی به خدمت اجباری به یکی از موضوعات جنجالی سال های اخیر محافل سیاسی در رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

رهبر یهودیان سفاردی، شنبه شب تهدید کرد: اگر ما را مجبور کنند که به ارتش اسرائیل بپیوندیم، همگی اسرائیل (سرزمین های اشغالی) را ترک خواهیم کرد.

بسیاری از کارشناسان و مقامات سکولار رژیم صهیونیستی، حریدی ها را یکی از تهدیدات آینده این رژیم می دانند. بسیاری از حریدی ها اعتقادی به این رژیم ندارند و تنها چیزی که سبب شده تا در سرزمین های اشغالی بمانند، برخورداری از تسهیلات، امکانات و حقوق ماهیانه این رژیم است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.