دعای کمیل ایرانی‌ها پس از دو سال وقفه در عربستان برگزار شد

مراسم دعای کمیل زائران ایرانی پس از دو سال وقفۀ حج تمتع، در شهر مدینه برگزار شد. این مراسم قبلا در منطقه «بین‌الحرمین» برپا می‌شد که اکنون اجرای آن به محل اقامت زائران ایرانی منقل شده است. به گزارش ایسنا، مراسم دعای کمیل ایرانی‌ها که یکی از برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری در موسم حج

کد خبر : 217874
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
دعای کمیل ایرانی‌ها پس از دو سال وقفه در عربستان برگزار شد


مراسم دعای کمیل زائران ایرانی پس از دو سال وقفۀ حج تمتع، در شهر مدینه برگزار شد. این مراسم قبلا در منطقه «بین‌الحرمین» برپا می‌شد که اکنون اجرای آن به محل اقامت زائران ایرانی منقل شده است.

به گزارش ایسنا، مراسم دعای کمیل ایرانی‌ها که یکی از برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری در موسم حج تمتع است، هر سال در توافق با دولت عربستان در منطقه بین‌الحرمین ـ فضایی بین قبرستان بقیع و مسجد پیامبر (ص) ـ برگزار می‌شد که با کاهش روابط سیاسی دو کشور، این برنامه که معمولا تحت تدابیر امنیتی از سوی عربستان اجرا می‌شد، به محل اقامت زائران ایرانی انتقال داده شد.

مراسم دعای کمیل معمولا برای زائران خارجی نیز جذاب بود، اما محدودیت‌هایی از سوی عربستان برای حضور آن‌ها در این مراسم اعمال می‌شد، با همه‌گیری کرونا و تعلیق حج برای عموم، به مدت دو سال متوقف شده بود که اینک، با حضور دوباره زائران ایرانی در حج، اولین مراسم آن در شب جمعه (۲۷ خردادماه)، برگزار شد.

معمولا همزمان با حضور زائران ایرانی در عربستان حدود چهار مراسم دعای کمیل در شهر مدینه برپا می‌شود.

بنابر اعلام بعثه، در حال حاضر بیش از شش هزار زائر ایرانی در مدینه حضور دارند. امسال قرار است کمتر از ۴۰ هزار زائر ایرانی در مراسم حج تمتع که به مدت دو سال به دنبال همه‌گیری کرونا به شکلی محدود بدون زائران خارجی برگزار شد، حضور داشته باشند.

عربستان امسال به دلیل کرونا سهمیه حج کشورها را تا بیش از ۵۰ درصد کاهش داده است. طبق اعلام این کشور قرار است امسال حدود یک میلیون نفر در حج شرکت کنند که حدود هشتصد هزار نفر آن‌ها از خارج عربستان هستند. بنا بر اظهارات رییس سازمان حج و زیارت ایران، برخی از کشورها به علت گرانی و افزایش هزینه حج امسال، یا به طور کامل از حضور در حج انصراف داده‌اند و یا جمعیت کمتری از آن‌ها در این حج شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.