دستیار ناوالنی از زنان روس خواست تا علیه جنگ اوکراین اعتراض کنند

[ad_1] لندن (رویترز) – کیرا یارمیش، سخنگوی الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون زندانی روسیه، از زنان در سراسر کشور خواسته است که از روز جهانی زن در روز سه‌شنبه برای پایان دادن به جنگ روسیه علیه اوکراین استفاده کنند. او در توییتی نوشت: «از همه زنان می‌خواهم فردا ساعت ۲ بعد از ظهر به خیابان‌ها بیایند

کد خبر : 175302
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
دستیار ناوالنی از زنان روس خواست تا علیه جنگ اوکراین اعتراض کنند

[ad_1]

لندن (رویترز) – کیرا یارمیش، سخنگوی الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون زندانی روسیه، از زنان در سراسر کشور خواسته است که از روز جهانی زن در روز سه‌شنبه برای پایان دادن به جنگ روسیه علیه اوکراین استفاده کنند.

او در توییتی نوشت: «از همه زنان می‌خواهم فردا ساعت ۲ بعد از ظهر به خیابان‌ها بیایند و خواستار پایان جنگ شوند. نه به این دلیل که زنان نقش خاصی در برقراری صلح دارند. اما چون به خوبی می دانیم برای این جنگ چه بهایی باید بپردازیم. و ما باید جلوی آن را بگیریم.»

ناوالنی خود هفته گذشته در بیانیه ای که از طرف او منتشر شد از روس ها خواست تا در ساعت 7 بعدازظهر در روزهای هفته و ساعت 2 بعدازظهر در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات – مانند روز زن – تظاهرات کنند.

او گفت که تظاهرات در سراسر روسیه و خارج از آن نشان می‌دهد که همه روس‌ها از جنگ حمایت نمی‌کنند و با هزاران نفری که از زمان آغاز تهاجم در 24 فوریه در تظاهرات ضد جنگ بازداشت شده‌اند، همبستگی نشان می‌دهد.

گروه نظارتی OVD-Info گفت که بیش از 5000 نفر تنها در اعتراضات ضد جنگ روز یکشنبه در ده ها شهر در سراسر روسیه دستگیر شده اند.

ویدئوهایی که توسط فعالان مخالف و وبلاگ نویسان در رسانه های اجتماعی منتشر شده است، هزاران تظاهرکننده را نشان می دهد که شعار می دهند “نه به جنگ!” و “خجالت بکش!”

ده‌ها معترض در شهر یکاترینبورگ اورال بازداشت شدند، یکی از آنها در حالی که پلیس با وسایل ضد شورش روی زمین دراز کشیده بود مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

رویترز نتوانست به طور مستقل این فیلم و عکس ها را در رسانه های اجتماعی تأیید کند. وزارت کشور روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که پلیس حدود 3500 نفر را در تظاهرات غیرمجاز بازداشت کرده است، از جمله 1700 نفر در مسکو، 750 نفر در سن پترزبورگ و 1061 نفر در شهرهای دیگر.

آخرین تظاهرات روسیه با تعداد مشابه دستگیری در ژانویه 2021 بود، زمانی که هزاران نفر پس از دستگیری ناوالنی در بازگشت از آلمان، جایی که دوران نقاهت پس از حمله مواد اعصاب دوران شوروی در داخل روسیه را پشت سر گذاشته بود، خواستار آزادی او شدند.

یارمیش در ویدئویی که همراه با توییتش بود، گفت: «مطمئنم در روسیه حتی یک زن نیست که از این جنگ ناصادقانه و بی‌معنا استقبال کند… اگر بداند که یکی از عزیزانش ممکن است در آن بمیرد. سمت.”

(نوشته کوین لیفی، ویرایش توسط مارک ترولیان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.