“دستکند سامن” عید نوروز میزبان گردشگران خواهد بود

[ad_1] ایسنا/همدان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان پیش بینی کرد دستکند سامن برای عید نوروز میزبان گردشگران باشد. محسن معصوم‌علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفری که عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی دی‌ماه سال گذشته به شهرستان ملایر داشت، اظهار کرد: افتتاح مرحله نخست گردشگری شهر زیرزمینی سامن یکی از

کد خبر : 409864
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
“دستکند سامن” عید نوروز میزبان گردشگران خواهد بود

[ad_1]

ایسنا/همدان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان پیش بینی کرد دستکند سامن برای عید نوروز میزبان گردشگران باشد.

محسن معصوم‌علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفری که عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی دی‌ماه سال گذشته به شهرستان ملایر داشت، اظهار کرد: افتتاح مرحله نخست گردشگری شهر زیرزمینی سامن یکی از برنامه‌های مهم وزیر میراث فرهنگی بود که وی در بازدید از این مجموعه تأکید کرد تمامی پروتکل‌های لازم و موارد ایمنی برای بازدید عموم باید رعایت شود سپس این مجموعه بازگشایی شود.

معصوم‌علیزاده ادامه داد: پس از آن پیشنهاد شد کارشناسان وزارت میراث فرهنگی بازدیدی از مجموعه داشته باشند و پیشنهادات و راهکارهای اجرایی خود برای رعایت موارد ایمنی مجموعه را بیان کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تأکید کرد: در حال حاضر این بازدید انجام شده است و به محض تأیید برنامه تأمین موارد ایمنی توسط وزارتخانه، طرح اجرا خواهد شد.

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه این طرح طی ماه‌های آینده اجرا خواهد شد، مطرح کرد: تلاش می‌کنیم مجموعه “دستکند سامن” برای عید نوروز میزبان گردشگران علاقمند از سراسر کشور باشد.

وی به مذاکرات انجام شده با شهرداری سامن برای تأمین نیروی انسانی مجموعه نیز اشاره کرد و گفت: برای اقدامات تکمیلی “دستکند سامن” حدود دو میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی می‌کنیم که از محل سفر رئیس‌جمهور مصوب شده و در صورت تخصیص می‌توانیم به عنوان یک جاذبه گردشگری بی‌نظیر در این شهرستان و استان از آن استفاده کنیم.

شهر زیرزمینی سامن در جنوب غربی شهرستان ملایر و در شهر سامن واقع شده‌ است. این شهر در سال ۱۳۸۴ به‌طور اتفاقی کشف شد. باستان شناسان هسته اولیه شهر را متعلق به قبل از دوره اشکانیان می‌دانند که در طول تاریخ به وسعت آن افزوده شده‌ است. آثار تاریخی سامن نشان از قدمت این شهر دارند، علاوه بر شهر زیرزمینی سامن یک برج قدیمی به نام «خانقلی» در مرکز شهر و یک امامزاده که ساختار بنای آن به دوره ایلخانی می‌رسد و به نظر می‌رسد سردابه‌ای تاریخی را نیز در خود جای داده، در این شهر است. این شهر به صورت دستکند بر بستری از سنگ گرانیت قرار دارد قسمت عمده این شهر زیر زمینی در زیر شهرسامن قرار دارد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.